Bone Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) Heisann! Har hatt Bluecom siden før jul/nyttår en gang, en 10000/1000 -linje, og har aldri hatt noen problemer.. Men, nå i det siste synes jeg den begynner å bli veldig så ustabil! Spesielt merker jeg det i DC++ hvor jeg ofte får "connection timeout", hvorpå noen minutter senere så går det greit igjen; Altså når filer står i 'queue'. En periode så står alle ventefilene/brukerene på "connection timeout", eller (når det fungerer) så står det jo "no slots available", hvis den ikke laster ned da. (Men, det som lastes ned, lastes ned.. det stopper ikke, så vidt jeg har fått med meg, ..det gjelder bare dem som står i "ventekø"). I de samme tider kan jeg også ha problemer med å connecte til web-sider.. hw.no, eller vg.no, eller whatever! Da får vi jo denne klassiske feilmeldingen "skrev du www.vg.no, og ikke ww.vg.no" -saken.. Men, så kommer jeg på etter hvert igjen.. Men, MSN som står på hele tiden blir jeg vel aldri disconnectet ifra.. Men, det hender den kan ha litt problemer med å koble seg opp (når jeg starter maskina på nytt, osv). Da er den nede i den "bølgedalen", virker det som.. Har ikke snakket med Bluecom selv om dette.. tenkte jeg skulle høre her først om det var et kjent "fenomen", eller hva det er.. Til informasjon så kjører jeg dette via en router. En Netgear -sak. Trådløst til serveren min (også en netgear -sak), der jeg laster ned ting fra Azureus og DC++, men på min "arbeids -PC", som jeg surfer på nettet med, den er koblet til med kabel. Noen tips om hvorfor det er slik? Er det Bluecom som begynner å bli skikkelig dårlig, eller er det noe feil hos meg!? Takker for hjelp og tilbakemeldinger! Endret 29. mai 2006 av Bone Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Det kan være router som streiker pga for mye trafikk. Dette hender typisk når man har mange connects på f.eks bittorrent. De fleste slike programmer har valg av maks antall connects globalt. Denne bør reduseres ved problemer. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 Men, hvorfor er det slik at dette bare har skjedd nå i det siste? Jeg har også bare hatt MINIMALT med trafikk; en til få filer på enten Azureus, eller DC++ (og ikke begge programmer samtidig også). Vil også vedde på at dette gjelder hvis jeg kutter ut serveren og bare kjører én PC med kabelforbindelse også.. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Okei.. det viser seg kanskje at la6dfa-com muligens hadde rett.. slo av serveren og kjører nå kabelen rett i adsl-modemet med EN maskin tilkoblet (selvfølgelig).. Har ikke hatt noen problemer med Firefox nå, og vanskeligheter med å lese sider.. Hvis det er router'n da.. Hvorfor er dette noe som har skjedd nå i det siste? Har den blitt dårlig? Defekt? Hvis jeg prøver å redusere "maks antall connects globalt", hva skjer da? Får jeg ikke lastet så mye ned? Eller.. Kan det være noe annet? Takker for svar! EDIT: Har ikke Azureus eller DC++ på denne maskina.. Endret 29. mai 2006 av Bone Lenke til kommentar
Bone Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 ah føkk .. ..my mistake.. Tenkte router og fant den der.. hehe.. okei.. jaja.. NetGear WGT624 Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Lett å ta feil, vettu Okei. Har du prøvd å oppgradere firmware på routeren? Om det ikke hjelper, oppgraderer du driverne til det trådløse kortet. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Har oppgradert firmware en gang i tiden.. er etter nyttår tror jeg.. Og det trådløse kortet skal vel ha relativt nye drivere også.. Men, feilen ligger også med denne PC'n jeg bruker nå.. og den er tilkoblet med en tp-kabel.. Det som jeg derimot synes er merkelig, er at dette har skjedd nå i det siste! Har jo ikke vært slik før.. så da skjønner jeg ikke helt at det kan være et driver-problem, heller.. !? .. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Vanskelig å si eksakt hva som er årsaken, men du har hvertfall fått konstatert at det er routeren som skaper trøbbel for deg. En runde med googling på +routernavn bittorrent +problem kan kanskje være en ide. Videre så må man tenke tilbake og analysere om en har gjort noen endringer med software, firmware eller annet som kan ha påvirket nettverket i det siste. En løsning er å finne en annen firmware og prøve den. En annen er å kjøpe en ny stabil router (f.x. wrt54gl til 499.-). Lenke til kommentar
Bone Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Nå har jeg prøvd litt igjen.. og nå kjører jeg server igjen med DC++ som ruller og går! Og det går egentlig kjempefint nå.. Lurer kanskje på om problemet kom når jeg kjørte Azureus OG DC++ samtidig.. det er i hvert fall eneste forskjellen jeg kan se per nå.. Er det flere som kjører Azureus (eller en annen torrent-klient) og DC++ (StrongDC++) samtidig på en server i et nettverk her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå