Gå til innhold

s3 graphics

hpopx

Anbefalte innlegg

Jeg har et "bitte lite"problem med skjermkortet på min bærbare pc. Skjermkortet er av typen s3 "twister" og er utstyrt med en tv-ut kontakt. Denne er av typen s-video, men bare med 7 pins i stedet for 4.

Problemet mitt er at når jeg kobler til tv'n min på denne, via en scart kontakt får jeg kun svart/hvitt, dette tyder jo på at tv'n min ikke takler s-video signalet som blir sendt ut? Så da tenkte jeg at jeg kunne jo bytte om, så skjermkortet sendte ut composite signal i stedet.. Men når jeg da rolig og greit tusler inn på skjermkortinnstillinger finner jeg ikke noe sånt valg, jeg har valget mellom "TV-type", (står på PAL) og under der igjen er det et "TV-output".. Det som er litt trist er at hele det siste valget her er grået ut, og jeg kan ikke velge en shait. Noen som har noe greie på disse skjermkortene og kunne hjulpet meg bitte litt? eller er jeg bare fortapt? Skjermkortet står forresten i en fujitsu-siemens Amilo D cel 1200. Har heller ikke sett at jeg kan velge noenting som helst i bios.

På forhånd takk

-hpopx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ser at disse valgene er grået ut også på mitt noe eldre S3 kort, medmindre jeg i foregående meny, der hvor jeg velger mellom LCD, LCD+CRT, LCD+TV etc, merker av for TV. Dermed får jeg åpnet for valg mellom composite og s-video. kan det være noe slikt du har oversett?

Lenke til kommentar

Jeg snakket med pc-support nå hos fujitsu-siemens, uten at de kunne hjelpe noe særlig :smile: De mente i alle fall at det ikke var mulig å endre signalet ut fra kontakten, og at jeg da må ha en "omformer". Hva slags omformer er det her snakk om? Det er jo ikke bare en overgang, for det funker jo ikke. Er det noen som vet hva slags omformer de kunne mene? For jeg skjønte ikke helt hva han sa innimellom all stammingen og stutringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...