Ostern Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 For en tid tilbake kjøpte jeg meg en ny NAD forsterker på 2x150W, C-370 tror jeg den heter, på hifi-klubben, har fra før en gammal Luxman L-30 (2x70w tror jeg) som har gjort sitt for lenge siden som jeg tenkte jeg skulle bytte ut. Høyttalerene jeg har er snart 25 år gamle. Når jeg kom hjem med forsterkeren og kobla om å skulle prøve ut forsterkern så var det veldi lite bass, prøvde forskjellige innganger og innstillinger uten noe bedre resultat, så jeg gikk tilbake til den gamle forsterkern. Er det noen som har peiling på hva det kan være? Kan det være at høyttalerne er for gamle og må byttes ut? Kunne tenkt meg nye høyttalere men lønna i forsvaret er ikke akkurat no å rope hurra for Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Høyttalerene er jo gamle, men det skal jo ikke ha så mye å si så lenge de ikke er sprengt. Du kan jo prøve med andre høyttaler kabler da evt. Lenke til kommentar
Ostern Skrevet 27. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2006 høyttalerkablene er imme mer enn et år gamle 2,5m2 Cu kabler så det skal ikke ha noe å si når de funker fett ellers. Lenke til kommentar
Ostern Skrevet 3. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2006 er det ingen som har noen forslag på hva det kan være? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Å koble et par 25 år gammle høyttalere til en NAD C-372 ser jeg ingen vits i. Du bør kjøpe deg et par nye høyttalere. Kanskje du har råd til disse? Vanskelig å finne noe billigere enn de. Lenke til kommentar
Ostern Skrevet 3. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2006 Hmm, så ikke værst ut de der, driver egentli å titter på et par av disse, må bare vente på dimmepenga http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Ho...talere_Sort.htm men jeg trodde ikke alderen på høttalerene skulle ha noe å si. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 har fra før en gammal Luxman L-30 (2x70w tror jeg) som har gjort sitt for lenge siden som jeg tenkte jeg skulle bytte ut. Vil du selge\bytte bort Luxman-en? Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Tror du har vært ute for noe jeg ikke helt skjønte med engang heller.. Man har ofte mere bass (slappere bass egentlig, høres ut som det er mere) når man har for liten forsterker til høyttalerne.. Og så snart man får mere krefter til høytalerne så vil man oppleve at bassen nesten blir borte i forhold til det man hadde før. Men man har til gjengjeld mest sannsynlig fått en noe strammere bass av å bruke kraftigere forsterker da.. Noen som kjenner seg igjen i dette? Lenke til kommentar
Ostern Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Det som er, er at det er nesten ikke noe bass, det er ikke mer enn så vidt at bass-elementene vibrerer når jeg spiller musikk. akkurat som om bassen er skrudd på det svakeste når den egentlig står på fullt. Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Da kan du ha fått en defekt forsterker..? Prøv på noen andre høyttalere også og sjekk. Hva slags høyttalere har du foresten? Lenke til kommentar
Ostern Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 er noe som fatter bygde sammen for rundt 20-25 år sia. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå