fatalicus Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Også om dei som skal koble seg til ftp-serveren sitter utanfor LANet eller innanfor. 6214916[/snapback] hadde du lest litt mer i tråden så hadde du sett (selv om det er vanskelig å se) at det er de utenfor nettverket som ikke kommer på, mens de innenfor kan komme inn.. venter fortsatt på navnet på ruteren... Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 for å sei det sånn.... Eg fant manualen og der sto det at det var ein ST Lab Nway Switch 10/1000. Så eg må kjøpe med ein router.... Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 for å sei det sånn.... Eg fant manualen og der sto det at det var ein ST Lab Nway Switch 10/1000. Så eg må kjøpe med ein router.... 6221853[/snapback] Har du ikke fått en router fra bredbåndsleverandøren din da? Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 for å sei det sånn.... Eg fant manualen og der sto det at det var ein ST Lab Nway Switch 10/1000. Så eg må kjøpe med ein router.... 6221853[/snapback] Har du ikke fått en router fra bredbåndsleverandøren din da? 6221959[/snapback] fekk ein forbanne Switch Lenke til kommentar
Patz Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Hvor er den switchen koblet på? Regner med den er koblet til et modem, og at det modemet har routerfunksjonalitet. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Viss du sitter heime når du har posta dette så er det Kvinnherad Breiband AS som er din isp. (som leiger kapasitet og adresse frå BaneTele Så då er det vel litt lettare å sjekke opp kva utstyr brukaren eigentleg har her. Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Herregud for noe rot 1: Du HAR et modem med routerfunksjonalitet (NAT) : Navn og merke 2: Siden modemet ditt nat-er fra bane-tele ip til intern C-klasse (ikke bry deg om det ) så må du uansett inn i modemet for at det skal virke. Du kan enten lage nat regel der, eller bridge modemet (ikke gjøre noe med dataene, bare gjøre de om fra høyfrq.lyd til data og ha en router. 3: Jeg vet ikke hvilke modemer ispen gir ut, men vi må vite det. Modemet er den 2. boksen fra veggen (som regel). Det er først en bitte liten en (2 pakker prince mild) som er en splitter. Så kommer modemet mellom den og switchen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå