Gå til innhold

Skal oppgradere pc'n, hvilken ville du valgt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Velg alternativ 1.. den funker også bra til overklokk!! Og da har du en Maskin du ikke trenger og oppgradere på LENGE!!

6190487[/snapback]

Det er jo helt avhengig av hva han mener er bra. Lenge er nok å ta i litt, men den holder en stund, men den er betydelig enkelere å oppgradere enn alternativ 2 med S939 og DDR-RAM.

Personlig ville jeg enten ha slått til med 2x 7900GTX til 3400kr eller gått ned til 7900GT til 2500+/-.

RAM'en og hovedkortet du skal gå for på AM2-systemet har jeg selv valgt ut, og jeg gleder meg stort til å få de.

Lenke til kommentar
Lite personlig spørsmål først: er du rik?

Ontopic: Ta AM2-oppsettet, fordi det som de andre sier bare er mye bedre en det andre hva angår kraft og framtidige oppgraderinger.

6191173[/snapback]

Er ikke rik. men kan vel unne meg en liten upgrade nå og da.

Trenger det sårt nå, ettersom jeg sitter på et 754 hk med agp. Så jeg kan legge noen kroner i et system som vil vare et års tid!

Regner med at det blir AM2, håper bare det ikke kommer med alt for mange barnesykdommer!

Bestiller vel hel pakken iløpet av uken, hvis kjerringa ikke setter seg på bakbeina og nekter. ( bruker som regel å gå greit )

Lenke til kommentar

ville kjøpt am2 4000 og tweaket resten spart 2500kr/3000kr

kjøpt vanlig 7900gt, tweaket resten

evt invistert i en vf900 kjøler

unngått raptor 74gb de fleste sier det er ingen merkbar ytelsesforskjell. det er mer rettet mot spesielle bruksområder, servere etc sånn jeg har forstått det.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
ville kjøpt am2 4000 og tweaket resten spart 2500kr/3000kr

kjøpt vanlig 7900gt, tweaket resten

evt invistert i en vf900 kjøler

unngått raptor 74gb de fleste sier det er ingen merkbar ytelsesforskjell. det er mer rettet mot spesielle bruksområder, servere etc sånn jeg har forstått det.

6193827[/snapback]

Spørs om trådstarter skal klokke. 939-oppsettet sier meg at han skal det, og da vil jeg si det samme som deg, men 600mhz høres litt mye ut mener jeg. Men det er sikkert mulig. Men burde nok investere i en bedre en BOXED-vifta på CPU'en og da.

Ang. raptor så er det ingen merkbar ytelsesforskjell, men det får være opp til trådstarter selv om han har bruk for/lyst på :p

Lenke til kommentar

Kommer sikkert ikke til å kjøre med boxed-vifta,da jeg tenkte på vannkjøling får å holde systemet i sjakk! Cpu'n vil jeg nok ikke gå ned på, kommer til å klokke den etter behov. Å som du ser så er skjermkortene av 7900gt ikke gtx. Skal nok få klokke de å litt skal du se! Raptor diskene er skrinlagt!

Får bare håpe greiene kommer i butikken før jeg drar på ferie!

Endret av killabie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...