Pasient Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Jeg vet egentlig ikke hvor jeg skal poste denne, men siden den handler om en sang, så tar jeg det her. Jeg satt å hørte på lokal-radioen for noen uker siden, og da hørte jeg en sang om en gammel Saab. Jeg er veldig glad i Saab, og sangen var veldig fin. Så jeg gikk inn for å finne sangen. Jeg søkte etter gruppa, som da heter "Visegruppa Mannskapet", og sangen som heter "Semidiesel Antonsen". Men ingen hell. Men etter litt hjelp, så fant jeg tak i mailaddressen til en av de som spiller i bandet. Og sendte han en mail der hørte om han kunne sende meg albummet deres. Og jeg fikk svar, han sendte pakken. Og i dag kom den. I pakken, lå et album og et håndskrevet brev fra vokalisten. Brevet låt som følger: Hei Bård. Visa "Semidiesel Antonsen" er skrevet til Altstahaug kystlags "Grand Old Man": Herold Antonsen. Herold er nå over noen og sytti år, og har drevet "Lilleslipen" i sandnessjøen i en mengde år nå. Skjøl har han ei lita skøyte med en semidiesel Saab motor, som han holde vedlike og har lange tura me. Siste tur va tel Møre å Romsdal. Mannen, verktøye og levemåten e av den gode gamle sorten. Han sett inne me masse kunnskap om båtbygging, tre-reprasjona og gamle motora. For Altsahaug Kystlag e han et funn. Nærmest verneverdig, både mann å båt. Skjøl synes æ det e vældi arti at visa hans, lever og er oppegående så mange år etter den ble skreve. Sånt varme en hobby-maskinist sitt hjerte. Mvh Svein-Terje Det der synes jeg var utrolig hyggelig. Ikke nok med han svarte på mailen min, personlig sendte albummet, men han skrev også en liten historie bak visa. Ganske så hyggelig hendelse i hverdagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå