NorskFirefox Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Hei, sitter nå med et lite problem. Vil ha template system på koden jeg bruker nå, men har aldri før satt meg inn i ereg. Mener at det er det som skal til her.(?) Men i såfall, først åpner jeg en fil hvor templaten ligger. I denne templaten har du { og } som inneholder enten {LANG:*name*} eller {DATA: *name*}, hva blir den letteste metoden å få {LANG:navn} erstattet med $lang['navn'] og {DATA:navn} erstattet med $data['navn'] ? Lenke til kommentar
dilfus Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) Hvorfor ikke benytte deg av en ferdig utviklet template engine som for eksempel smarty? Endret 27. mai 2006 av dilfus Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) Hvorfor ikke benytte deg av en ferdig utviklet template engine som for eksempel smarty? 6190518[/snapback] Fordi det er overkomplisert til det de aller fleste skal bruke det til? Er ikke noe poeng å kjøre med Ferrari på norske vegen vettu NorskFirefox: preg_replace('/\{(.*?):(.*?)\}/e', 'ReplaceVar(\'${1}\', \'${2}\')', $var); function ReplaceVar($array, $var) { global $lang, $data; switch($array) { case 'LANG': return $lang[$var]; case 'DATA': return $data[$var]; } } Sånn cirka iallfall Endret 27. mai 2006 av Ernie Lenke til kommentar
NorskFirefox Skrevet 27. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2006 Der ja, funket utmerket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå