brrah Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) Heisann, er på utkikk etter en PC som skal kjøre WoW men også brukes til film titting/skole/nedlasting/surfing. Har funnet 3 gode kandidater, alle med X200 128mb grafikk: http://www.psdata.no/ps.asp?it=128108 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318656...BE-D2583A1CB52E Hvem fungerer best til det overnevnte? Og er egentlig x200 bra nok til å kjøre WoW? Tenker da på å ha alt på laveste innstillinger... EDIT: Hvordan virker GMA950 i forhold til X200 i spill? Vurderer lavest konfigurert Dell i6400 også til 6890,,, Endret 28. mai 2006 av andersø Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Aghhh, tittelen skjærer i øynene... det er greit å si "hvem" i muntlig tale, du kan si hva du vil for meg, men så lenge du skriver bokmål brukes "hvilken" om objekter og "hvem" kun om personer Hva angår x200 så tror jeg uten å ha prøvd at det skal klare WoW. Vet at det går an å kjøre WoW på Intel sine integrerte grafikkort i alle fall. Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) sånn jeg ser det er spm ditt: vil jeg ha 20gb mer hdd plass og widescreen? eller vil jeg ha 0.1 Ghz mer og amd? svaret sier seg selv=) men om du vilspare 300kr så ta komplett EDIT: x200 er bedre en intel, men du vil klare wow med intel Endret 28. mai 2006 av alex91 Lenke til kommentar
brrah Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 Hehe, fanken, trodde jeg var nogenlunde god i norsk men en liten "hvem"-feil har sniket seg inn der, ja Fikset Takker for svar, tipper jeg kjøper den da Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) den fra psdata.no vil også bruke mindre strøm, helt sikkert Edit: mente den fra psdata. Endret 30. mai 2006 av kjaks Lenke til kommentar
brrah Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Så den fra komplett er det soleklare valget? Har prøvd å finne info om den på HP sine hjemmesider men fant ikke denne modellen, om noen har en link så hadde det vært fint.. Lenke til kommentar
brrah Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Funnet enda en laptop her, http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320911 - denne har Centrino noe som er en del bedre og skaffer meg mer batterikapasitet. Men denne har igjen bare GMA 900, vil denne da yte dårligere enn den andre HP'en i denne tråden? Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Så den fra komplett er det soleklare valget? Har prøvd å finne info om den på HP sine hjemmesider men fant ikke denne modellen, om noen har en link så hadde det vært fint.. 6207035[/snapback] Unnskyld, jeg skrev feil. Tenkte at den øverste var komplett, men det var psdata. Det er den fra psdata jeg mener er det beste valget. x200 vil yte en del bedre enn alle grafikkortene fra Intel. Intel sine er i grunn ikke beregnet på å kjøre 3d spes. bra, men heller for kontorprogrammer ol. Og det fungerer x200 også minst like bra til. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Funnet enda en laptop her, http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320911 - denne har Centrino noe som er en del bedre og skaffer meg mer batterikapasitet. Men denne har igjen bare GMA 900, vil denne da yte dårligere enn den andre HP'en i denne tråden? 6207053[/snapback] Den fra psdata er også centrino, og yter sirka like bra som den der med tanke på prosessoren. x200 er en del bedre enn GMA 900 fra Intel, som nevnt i posten over. Lenke til kommentar
brrah Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Så den fra PSdata er beste valg, ok.. Men tror det er celeron på den fra PSdata, noen som vet sikkert? Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Så den fra PSdata er beste valg, ok.. Men tror det er celeron på den fra PSdata, noen som vet sikkert? 6210603[/snapback] Det er en centrino med celeron-m prosessor. Det er altså centrino selv om den ikke har pentium-m prosessor. Ytelsesforskjellen mellom celeron-m og pentium-m er veldig liten. Lenke til kommentar
brrah Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Ah, nydelig, da tror jeg kommer til å gå for den. Men det er nesten en måned til jeg skal kjøpe den da.. Men det skjer vel kanskje ikke så mye i min prisklasse på den tiden...? Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Ah, nydelig, da tror jeg kommer til å gå for den. Men det er nesten en måned til jeg skal kjøpe den da.. Men det skjer vel kanskje ikke så mye i min prisklasse på den tiden...? 6210645[/snapback] Det er ikke godt å si. Har ikke hørt om noen priskutt på hverken AMD Turion, AMD Sempron eller Intel P-M/C-M. Dog har prisene på Intel Core Duo (dual core) nettop blitt ned, men jeg vil tro det tar en stund før endringen trer i kraft i det siste leddet -nettbutikkene. Men de vil uansett ligge en del over 6000,- og ha et billigere grafikkort. Og i en bærbar som skal brukes til spilling burde en legge mest vekt på grafikkortet. Endret 30. mai 2006 av kjaks Lenke til kommentar
brrah Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Men du er relativt sikker på at jeg kan kjøre WoW på den maskina fra PSdata? Skal seff oppgradere den til 1gb ram! Det vet jeg er et MUST for å spille WoW, tror faktisk det har mer å si enn grafikkort.. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Så den fra PSdata er beste valg, ok.. Men tror det er celeron på den fra PSdata, noen som vet sikkert? 6210603[/snapback] Det er en centrino med celeron-m prosessor. Det er altså centrino selv om den ikke har pentium-m prosessor. Ytelsesforskjellen mellom celeron-m og pentium-m er veldig liten. 6210635[/snapback] Det er Celeron M prosessor og det har ikke noe med Centrino å gjøre... De fleste Celeron prosessorer som kommer i nye bærbare kalles Celeron M men dette må ikke blades med Pentium M Centrino... Celeron er en billig prosessor fra Intel men de har blitt ganske brukbare etter hvert, men Pentium M Centrino er uten tvil en bedre prosessor. Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Så man får like god batterikapasitet med en Celeron M som med Pentium M? Trodde ikke Celeron M hadde SpeedStep funksjon, osv. (?) Kan noen avkrefte/bekrefte dette? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Så man får like god batterikapasitet med en Celeron M som med Pentium M? Trodde ikke Celeron M hadde SpeedStep funksjon, osv. (?) Kan noen avkrefte/bekrefte dette? 6212270[/snapback] Nei du får bedre batterikapasitet med en maskin med Pentium M Centrino kontra Celeron M... Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Du kan vera litt lur og spør om far din kan fikse ein heimepc avtale igjennom Dell. Eg fekk Dell Inspiron 6400 for 4700kr, den kjører Quake 4 ganske greit faktisk =) Lenke til kommentar
coban Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 AMILO L7311 Hva med denne? Jeg ville nok investert litt mer penger uansett hadde jeg vært deg. Spesielt med tanke på videre utvikling (ref. Windows Vista). Lenke til kommentar
brrah Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 Coban: Den PC'en hadde no unicrom grafikk greier, det er uaktuelt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå