Fuel Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Ukens tilbud på netshop 7900GTX 512MB PCIe 3595,- Noen som har noen erfaringer med dette kortet? Blei litt beskymra når eg las "Dårlig overklokker. Maks 3D stabilt: 686 834 (1668) " ( https://prisguiden.no/product.php?p...9674#userReview ) Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Ukens tilbud på netshop 7900GTX 512MB PCIe 3595,-Noen som har noen erfaringer med dette kortet? Blei litt beskymra når eg las "Dårlig overklokker. Maks 3D stabilt: 686 834 (1668) " ( https://prisguiden.no/product.php?p...9674#userReview ) 6190220[/snapback] Vurderer litt selv. Prisen er bra. Overklokkingen skal du ikke se så mye på. Nesten alle produsenter følger referanse designet til nVidia så vidt jeg vet. Og Club3D er ikke noe dårligere enn andre produsenter. Overklokking vil variere fra eksemplar til eksemplar selv innenfor samme produsent. Slik har det alltid vært. Og i utgangspunktet er det jo ikke særlig vits i å overklokke dette kortet. Det er vel kjapt nok på standard frekvens. Dessuten kan man ikke regne med å komme noe særlig over 700MHz GPU og 1800MHz minne uansett. Og da vil man ikke få noe merkbar ytelsesøkning. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Klokke-evne på et kort er veldig avhengig av hvert enkelt kort, samt kjøleløsninen din, kvaliteten på spenning fra PSU osv. osv. Ikke baser valget ditt på en enkelt uttalelse. men nei, jeg tror nok ikke du kan klokke livet av dette kortet ved mindre du har noe bra kjøling. Jeg har sett en del av disse gå ganske høyt på vannkjøling dog. -Stigma Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 27. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2006 Og i utgangspunktet er det jo ikke særlig vits i å overklokke dette kortet. Det er vel kjapt nok på standard frekvens. Dessuten kan man ikke regne med å komme noe særlig over 700MHz GPU og 1800MHz minne uansett. Og da vil man ikke få noe merkbar ytelsesøkning. 6190302[/snapback] Ja. du har kanskje ett poeng der Klokke-evne på et kort er veldig avhengig av hvert enkelt kort, samt kjøleløsninen din, kvaliteten på spenning fra PSU osv. osv. Ikke baser valget ditt på en enkelt uttalelse. men nei, jeg tror nok ikke du kan klokke livet av dette kortet ved mindre du har noe bra kjøling. Jeg har sett en del av disse gå ganske høyt på vannkjøling dog. -Stigma 6190302[/snapback] Nei, blir standar nok kjøling.... Men tar sjangsen, og bestiller eg, før eg ombestemmer meg Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Ja, det er akkurat like bra som etthvert annet 7900GTX kort som er basert på nVidias referansedesign. Og prisen er det jo ikke noe å si på. Slå til før det er for sent. Lenke til kommentar
IpDude Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Jeg kjøpe 2 stk for å prøve Sli, fikk 22000 i 3dmark 03 med sli og 20000 med et kort, har ikke testet mer enda...klokka korta til 680\850 (Cpu 3800+@2700mhz DFI nF4-SLI-DR-EXPERT) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå