Gå til innhold

Hva er det som gjør Lordi så populær?


embark

Anbefalte innlegg

Har jeg sagt at Slipknot har eneretten? NEI.

6192452[/snapback]

Så hva i huleste mente du med utsagnet ditt? Ingen med øynene korrekt plassert i skallen klarer å si at disse etteraper disse.

 

Skal man si at Lordi etteraper noen, så ville Kiss og Gwar vært logisk å nevne.

6192535[/snapback]

 

Det jeg ville frem til er at begge brukte masker, mens Slipknot sine er råstilige er Lordi sine bare latterlige.

 

Gwar, aldri hørt om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gwar_photo_klein.jpg

band.jpg

 

Slipknot kan ta seg et stev med kjerringmaskene sine! :!:

 

Edit: Angående Slipknot og etteraping så stjal Slipknot imaget sitt fra Mushroomhead. Flere av maskene var nærmest direkte kopier. Skinny's gassmaske vs. Sid Wilson sin, Big Penis' grisemaske vs. Paul Gray sin++). Jumpsuitene og "navnene" (nummer istedet for navn) likeså.

 

Lordi har iaf. laget sitt eget image, selv om det i bunn og grunn bare er en Kiss/Gwar-combo.

Endret av Glint
Lenke til kommentar
Jeg spilte vinnerlåta på en fest for 3-4 uker sida og fikk bare spørsmålet hva faen det her var for noe møkk jeg hadde satt på nå.

*Fast-Forward til en uke etter GP Finalen*

"Kan'ke du spelle den derre gran' pri' sangen 'a? Den som vant? Den eeer så kul!"

Samme skjedde med Nightwish for et par år tilbake. Ingen av vennene mine likte Nightwish noe særlig, helt til Nemo havna på VG-lista. Go figure...

Beviser bare, som allerede poengtert i tidligere i tråden, hvor mye media påvirker.

6191178[/snapback]

Akkurat det det er nok kjempebetegnende for en stor stor del av de totalt ukrtitiske og ekstremt lettpåvirkelige sauene som er der ute! Trist men sant... :(

Lenke til kommentar
Det gikk en kampanje på diverse forum rundt om på Internet før Melodi Grand Prix, om å latterligjøre MGP ved å ringe inn stemme på Lordi.

Skjønte ikke helt denne da, Lordi hadde jeg aldri hørt om, og MGP er helt uinterressant.

Men ser jo nå at kampanjen virket!

6192516[/snapback]

 

Så du tror dem vant med tidenes høyeste poengsum pga et par forumkampanjer på webben? Ok... deg om det.

Lenke til kommentar

Gwar har ikke musikk som engang ligner på Lordi, så der ser du kun på kostymene isåfall. Det er mye mere thrash metal.

Gwar sin filosofi er også helt hinsides, de tror de er aliens og masse syke greier.

Alle vet at band blir populære blant folket med en gang de kommer på hitlistene, det er jo nettopp derfor de havner der.

Lordi har holdt på i bare Finland i massevis av år, men har ikke vært på plateselskap som har internasjonal distribusjon. De var support for Nightwish på en europa-turne i 2001 ellernoe. Grand Prix er BIG DEAL i Finland, og de har aldri vunnet konkurransen før. Derfor ble det massse masse fuzz når et metalband attpåtil vant. Metal har en mye større appeal der enn i Norge f.eks. I finland finner man gjerne masse kjente metalband på hitlistene, ikke bare en og annen sjelden gang når Satyricon kommer med en singel.

Unger digger de speisa kostymene tror jeg, akkurat som de digga Kiss på 70-tallet, og siden Nightwish er "kult" tåler de litt fuzzgitar og heavy musikk også. Satt på en lokal burgersjappe fredag og spiste, mens noen hyperaktive småunger satt og surfa på TV'n der. Plutselig flippa de totalt og begynte å rope og skrike DER ER LORDI! LORDI FOR FAEN! LORDI ER DRITKULT!! KOM HIT!

 

Band som Stratovarius eller Sentenced, Sonata Arctica osv kan plutselig havne rett inn på toppen av Topp20-lista når plater slippes. Akkurat som med Iron Maiden i England på 80-tallet. Ikke som i treige suppe-Norge der nye plateslipp møtes med en "ikke-tro-dere-er-bedre-enn-oss" attitude som tvinger alle våre store band til å turnere i utlandet for å tjene litt penger i etterkant.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Lordi har iaf. laget sitt eget image, selv om det i bunn og grunn bare er en Kiss/Gwar-combo.

 

Vil også påpeke at Lordi er et eldre band enn Slipknot, så hvem som tar etter hvem egentlig er feil fremstilt her. Nå har de også aldri lagt skjul på at Kiss har vært den store inspirasjonskilden i all tid. Og selv om jeg synes det er døvt med kostymene (deres) så blir det for ille at kun førstemann til mølla for ha kostyme. Man må kunne kjøre eget image selv om noe "lignende" har blitt gjort før.

(Har ikke sett Gwar så sant de ikke var de bildene tidligere i posten)

Lenke til kommentar

Var det kun jeg som syntes Lordi var uanstendig svake på det musikalske plan? Nå skal det nevnes at jeg bare har hørt låten som vant MGP, men de generiske riffene, den puslete vokalen og latterlig uinspirerte og tomme teksten imponerte meg ikke noe særlig.

 

Sånn sett kjørte de samme opplegg som de fleste andre MGP-deltakere i den nyere tid; la det visuelle lede oppmerksomheten bort fra manglende musikalsk talent. De satset riktignok på et litt originalt uttrykk, med masker og denslags istedetfor lettkledde, kvinnnelige "dansere" som sannsynligvis er plukket ned fra en stang på nærmeste "kabarét" i det samme østeuropeiske landet som smørsangeren i hvit dress kommer fra.

Hurra.

Lenke til kommentar
Det gikk en kampanje på diverse forum rundt om på Internet før Melodi Grand Prix, om å latterligjøre MGP ved å ringe inn stemme på Lordi.

Skjønte ikke helt denne da, Lordi hadde jeg aldri hørt om, og MGP er helt uinterressant.

Men ser jo nå at kampanjen virket!

6192516[/snapback]

 

Hehe, Lordi vant overlegent. Hadde sikkert vunnet uten den kampanjen

Lenke til kommentar
Var det kun jeg som syntes Lordi var uanstendig svake på det musikalske plan? Nå skal det nevnes at jeg bare har hørt låten som vant MGP, men de generiske riffene, den puslete vokalen og latterlig uinspirerte og tomme teksten imponerte meg ikke noe særlig.

 

Sånn sett kjørte de samme opplegg som de fleste andre MGP-deltakere i den nyere tid; la det visuelle lede oppmerksomheten bort fra manglende musikalsk talent. De satset riktignok på et litt originalt uttrykk, med masker og denslags istedetfor lettkledde, kvinnnelige "dansere" som sannsynligvis er plukket ned fra en stang på nærmeste "kabarét" i det samme østeuropeiske landet som smørsangeren i hvit dress kommer fra.

Hurra.

6194115[/snapback]

 

uhu.

 

lordi er noe avsindig skit.

 

men mainstreamen er ikke kvalitetsorientert.

Lenke til kommentar

Skulle likt å ha dyttet litt Burzum/Mayhem/Meshuggah/Immortal/Satyricon/osv inn i øra til de MGP-fans som nå selv mener de har høynet terskelen og godtar Lordi som de syns/tror er hard metall med satanistiske undertoner. Det er bare godt at ren og hard metall i alle sine former blir holdt borte fra såppass kommersielle sammenhenger. Ikke hadde det slått an, og ikke er det meningen heller.

Lenke til kommentar
Skulle likt å ha dyttet litt Burzum/Mayhem/Meshuggah/Immortal/Satyricon/osv inn i øra til de MGP-fans som nå selv mener de har høynet terskelen og godtar Lordi som de syns/tror er hard metall med satanistiske undertoner. Det er bare godt at ren og hard metall i alle sine former blir holdt borte fra såppass kommersielle sammenhenger. Ikke hadde det slått an, og ikke er det meningen heller.

6212935[/snapback]

 

 

Hehe, jaa! Eller litt Nile!

Nile hadde vært fett på MGP :!:

Da hadde det blitt like tilstander som under første kinovisning av Exorsisten

 

Greit at metal ikke hører til i så kommersielle sammenhenger, men OM det noen gang hadde vært det, så hadde det nok allikevel aldri slått an.

Særlig death- og blackmetal er nok for spesielt interesserte. Eller som jeg liker å kalle oss: spesielt musikalsk begavede;)

Lenke til kommentar
Var det kun jeg som syntes Lordi var uanstendig svake på det musikalske plan? Nå skal det nevnes at jeg bare har hørt låten som vant MGP, men de generiske riffene, den puslete vokalen og latterlig uinspirerte og tomme teksten imponerte meg ikke noe særlig.

6194115[/snapback]

Jeg kan si meg enig i den. :yes:

Lenke til kommentar
vel, hadde det bare vært så vel nefertiti.

 

husker du hva som skjedde med punk?

 

husker du så blink 182?

 

det er slik mainstreamen fungerer. gru deg.

6214866[/snapback]

 

Joda, men Blink 182 er ikke noe EKTE punk band! synes ikke jeg da hvertfall.

De spiller mainstream musikk de kaller for punk og som de tjener penger på. Ekte metalband spiller musikk de liker, og så er det bare en bonus om andre liker det og, hehe. Jaja, vanskelig å forklare hva jeg mener her nå.

 

Poenget mitt er at jeg ikke er så fryktelig redd for at "mine" kjære favoritt-band skal bli så mainstream at "vanlige" mennesker kommer til å like det. Ja det kommer sikkert til å dukke opp mange band som later som de spiller metal, guffer på med dårlige riff og fengende refreng, og som dermed blir spilt på fjortis-fester, men de bandene bryr meg midt på ryggen uansett.

Jeg synes da vi noen alt. Med fare for å banne i noens kirke her nå: System of a down med den fæle sangen BYOB eller hva den nå heter. Den synes jeg er mainstream og faller i min kategori møkka"metall" :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...