Gå til innhold

Hva er det som gjør Lordi så populær?


embark

Anbefalte innlegg

Skal aldri mer publisere Lordi-bilder.

 

Et finsk ukeblad (ala Se & Hør sikkert) trykte bilder av Lordi uten masker, noe som førte til en protestaksjon som truet bladet med boikott der 200 000 underskrifter ble samlet inn. Det var da voldsomt da, tenkte jeg... Hva er det som er så spesielt med Lordi? De vant MGP, ja, men det skal da ikke så mye til i disse dager.

 

Er det bare jeg som ikke har blitt tatt av Lordi-hypen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda.

 

Men jeg introduserte mine venner til Lordi for 2 år siden, og da fikk jeg beskjed om at dette var søppel, og bare drit. Og de var så stygge.

 

MEN NÅ!

 

Nei nå skal de høre på Lordi, for det er jo mongobra. "Spesielt dn låten som lizzom vant MGP".

 

ARGH!

Lenke til kommentar

Viser bare hvor sykelig media styrer folks musikkpreferanser.

 

Selv hadde jeg hørt om Lordi før og synes de er _OK_, men ikke noe som er verdt å bruke penger på. (Meningen min har ikke forandret seg.)

 

Skal dog være sagt at det var morsomt at de vant. :D

 

 

Hva er det som er så spesielt med Lordi?

Ikke så veldig mye, de er en Gwar-klon med en skrekkfilm-vri. (Musikkvidoene deres er skrekkfilm-aktige.)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Lordi kler seg ut som de værste skapninger helvete har å tilby:P Men med sanger som "The devil i a loser (and he's my bitch)" imponerer de meg. I hvertfall sett at de kommer fra et land der goth, death metal og hva det skulle være, dominerer mye av musikken^^

 

Gjett hvem som mobba alle "satanistene" på ungdomsskolene med Lordi for et par år tilbake ;)

 

SAngene er ikke så værst å høre på heller.

Lenke til kommentar
Men jeg introduserte mine venner til Lordi for 2 år siden, og da fikk jeg beskjed om at dette var søppel, og bare drit. Og de var så stygge.

MEN NÅ!

Nei nå skal de høre på Lordi, for det er jo mongobra. "Spesielt dn låten som lizzom vant MGP".

ARGH!

6190555[/snapback]

 

Second that!

 

Jeg spilte vinnerlåta på en fest for 3-4 uker sida og fikk bare spørsmålet hva faen det her var for noe møkk jeg hadde satt på nå.

*Fast-Forward til en uke etter GP Finalen*

"Kan'ke du spelle den derre gran' pri' sangen 'a? Den som vant? Den eeer så kul!"

Samme skjedde med Nightwish for et par år tilbake. Ingen av vennene mine likte Nightwish noe særlig, helt til Nemo havna på VG-lista. Go figure...

Beviser bare, som allerede poengtert i tidligere i tråden, hvor mye media påvirker.

 

For å komme med mine $0,2... jeg mener Lordi vant fordi det er fengende musikk, enkelt refreng og i det hele tatt en ganske klisjè-låt, MEN med akkurat den vrien som trengtes for å skille seg ut fra dem andre. Ny sjanger, nytt utseende, nytt sceneshow. Kall det gjerne innovativt, sett med MGP's øyne.

 

Forøvring syntes jeg det var legendarisk at dem vant, og ikke bare vant, men knuste alle konkurrentene med tidenes største poengsum. :cool: Et slag for Rock sier nå jeg.

Lenke til kommentar
Dårlige Slipknot-etterligninger også med maskene.

6192023[/snapback]

 

Ja, for Slipknot har enerett på bruk av masker innen rock/metal og var seff først ute med å bruke masker i det hele tatt. Gwar? Mushroomhead? Lordi? Pfft, de etteraper bare Slipknot!!11

Lenke til kommentar
Dårlige Slipknot-etterligninger også med maskene.

6192023[/snapback]

 

Ja, for Slipknot har enerett på bruk av masker innen rock/metal og var seff først ute med å bruke masker i det hele tatt. Gwar? Mushroomhead? Lordi? Pfft, de etteraper bare Slipknot!!11

6192361[/snapback]

 

Har jeg sagt at Slipknot har eneretten? NEI.

Lenke til kommentar

Det gikk en kampanje på diverse forum rundt om på Internet før Melodi Grand Prix, om å latterligjøre MGP ved å ringe inn stemme på Lordi.

Skjønte ikke helt denne da, Lordi hadde jeg aldri hørt om, og MGP er helt uinterressant.

Men ser jo nå at kampanjen virket!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...