Gå til innhold

Ny gaming pc. Ca 10 000,- AMD

Anbefalte innlegg

Hei og hopp. Min lillebror ba meg finne en pc til rundt 10 000,- som han ville kjøre nye spill på. Men siden jeg ikke har fulgt med på markedet på en god stund, spesielt når det gjelder grafikkort, trenger jeg litt hjelp. Har laget et forslag til en AMD basert pc her, men vet ikke om det er så lurt i og med at det er fra forskjellige sider, og om det da blir dyrere i porto. Har hovedsakelig brukt anbefalinger fra hw.no.

Harddisk

Grafikkort

Alternativt grafikkort

Minne

Skjerm

Hovedkort

Kabinett

Prosessor

Nettverkskort

Er usikker på kabinett (strømforsyning), harddisk og prosessor (passer de til hk?). Har lite peil på grafikkort. Er de to jeg fant bra? Andre anbefalinger på billigere, men gode gaming skjermer? Bør en kjøpe dual minne? I tillegg kommer jo prosessorfan, tastatur og høytalere. Noen forslag der? Trenger ikke noe lydkort og svære høytalere. Han var ikke så interessert i det. Er helt greit om dere kommer med helt andre forslag også, gjerne med alle deler fra samme butikk... På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes du burde vurdere å bytte kabinettet. En kompis av meg fikk sitt ødelagt ganske fort. Det tåler ikke all verden. Men du får vel det du betaler for. Jeg ville kanskje investert litt mer i det.

Når det gjelder minne bør du vurdere å oppgrader til 2x1024mb.

Lenke til kommentar
Synes du burde vurdere å bytte kabinettet. En kompis av meg fikk sitt ødelagt ganske fort. Det tåler ikke all verden. Men du får vel det du betaler for. Jeg ville kanskje investert litt mer i det.

6190346[/snapback]

Ok. Sant nok. Ser litt harry ut også... Men hva med strømforsyningen? Er 400W for lite?

Lenke til kommentar

Ok. Takk for svar. Som sagt har jeg ikke fulgt særlig med på markedet på en lang stund. Men hadde satt pris på om noen hadde lagt et oppsett på HK+prosessor+minne+grafikkort, og tenk litt pris... Resten skal nok jeg klare å finne ut av (kabinett+tastatur ol.) Noen forslag på billige men gode skjermer til spilling?

Lenke til kommentar
Ok. Takk for svar. Som sagt har jeg ikke fulgt særlig med på markedet på en lang stund. Men hadde satt pris på om noen hadde lagt et oppsett på HK+prosessor+minne+grafikkort, og tenk litt pris... Resten skal nok jeg klare å finne ut av (kabinett+tastatur ol.)  Noen forslag på billige men gode skjermer til spilling?

6191197[/snapback]

Se på mitt oppsett,,det er jo ca 10000kr

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=28933.

slik trur eg min neste pc skal se ut.

Så har du ivertfall noe å gå etter. :)

Men viss du skal presse skjerm osv inn i dn prisen må du nokk gå for billigere cpu,ram,kabinett...

Endret av terhi
Lenke til kommentar
Det er bare 5 komponenter der, hvis man handler alt det Terhi sa, har man en komplett PC da?

6205451[/snapback]

Syntes det er litt merkelig av at en hel PC består av 5-6 deler.. Hva som skjer her i verden?!

6205549[/snapback]

kasse+strøm 1

prosessor 2

ram 3

hovedkort 4

skjermkort 5

hd/brenner/tepperensmaskin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...