nummersju Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Hei, sitter med en diskstastation fra synology som jeg tenkte å ha en ftp server på, jeg har åpnet denne for ftp på port 21. Utover dette har jeg en speedtouch 510 router, nyeste firmware tror jeg, her har jeg prøvd å legge inn noe slik port forwardig med vet ikke om jeg har fått det til. Noen som vet hvordna man får til dette? og at man får testet at det virker på en enkel måte? så har jeg en jensen high speed broadband router, noe billig greier som jeg har prøvd div nat og portforwardig på, men får det ikke til. Signalene skal altså gå fra nettet, til speedtouch til router, så til diskstation, tror jeg har router funksjon på både speedtouch å jensen, kanskje skru av en? Noen som har noen tips eller som har vært borte i lignende? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) Ikke noe heksekunst egentlig. Enten må du NAT'e port 21 fra speedtouch inn til jensen, og så fra jensen inn til maskinen. Eller, så kan slå av router-funksjonen i jensen (slik at den fungerer som ren trådløst switch) og bare NAT'e i speedtouch. Test kan du enkelt gjøre ved å prøve å kontakte serveren din. F.eks. ftp://testbrukernavn:[email protected] - vil gjøre susen . Bytt X.X.X.X med maskinen som du har serveren på sin IP. Er du usikker på du har NATet riktig, så freslår jeg du poster screenshots fra begge ruterenen, så vi kan se om det er noe galt. -Stigma Endret 27. mai 2006 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå