Gå til innhold

Skal ha sykkel - Hvilken? *Sykkel kjøpt m. bilde*

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å skaffe meg en sykkel og har ingen peiling på hva jeg bør kjøpe på markedet. Jeg bor i Oslo og har tittet på G-Sport og XXL. Jeg har sett på både hybrid og terreng og er meget usikker.

Hva jeg skal bruke sykkelen til?

- Sykle til jobben (asfalt)

- Sykle på grussti

- Sykle i fjelterreng

Makspris 6500

Jeg tror muligens terrengsykkel er det beste valget men kommer nok sykle mest på asfalt. Har sett terrengsykkel både med svært grove dekk og noen som er mindre grove. Hva bør jeg kjøpe av sykkel, merke osv? Lenke til sykler hadde vært flott. Butikk bør helst befinne seg i Oslo.

Moderator: Hvis denne er feilpostet, kan du vennligst flytte den over enn å stenge den? Takk.

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje en hybrid er best for deg. Hvis du skal sykle i veldig røft terreng burde du nok også vurdere en terrengsykkel.

Du kan jo ta en titt på denne testen av hybridsykler: link

Den er litt gammel, men det står endel nyttig info der.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Tenkte å sykle på fjellet men i skiløyper og treløs terreng. I østmarka blir det noen røtter og grus ellers asfalt.

Huff, vanskelig å velge mellom hybrid og terreng. Kan kanskje kjøpe terrengsykkel men med mindre grove dekk.

Lenke til kommentar

Jeg har også gode erfaringer med GT Avalanche.. Den jeg har er 2.0, 2 år gammal, ingenting har blitt ødelagt.. Har herja mye med den også.. Sykla Ålesund - Bergen i fjor, den klarte seg topp.. Dekka som er på er meget gode.. Tioga, ettelleranna.. :p

Edit : Betalte 4 k for den, og den var verdt det.. Veier ikke så mye heller.. :D

Endret av WaffenSS
Lenke til kommentar
Huff, vanskelig å velge mellom hybrid og terreng. Kan kanskje kjøpe terrengsykkel men med mindre grove dekk.

6195472[/snapback]

Jeg kjøpte Matts Sport 500 for ca 2 mnd siden og er meget fornøyd med den. Det er en ´terrengsykkel men med mindre grove dekk`. Du skriver at du kommer til å sykle mest på astfalt så synes jeg GT Avalanche blir litt overkill og man betaler mye for terreng egenskaper som man ikke har noe særlig bruk for som f.eks brede grove dekk.

Matts Sport finner du på Sporshuset til 3999,- Selv ga jeg tre høvdinger for den.

Jeg har bla. ringt til Merida og snakket om giret som sitter på Matts Sport 500 og det skal vist være veldig bra.

Endret av euroshopper
Lenke til kommentar

Ta en titt innom raskesykler, se på noen 05-modeller - de får du gjerne med 30-40% rabatt om du er heldig.

Vil absolutt anbefale deg terreng, i marka vil du ikke komme fram med noe annet omtrent. Det er fullt mulig å sykle asfalt med samme dekkene, f.eks. Hutchinson PAL (evnt. NEW) eller Michelin XCR Dry er fine dekk synes jeg, passer bra til allround bruk (tenker spesielt på PAL).

Du har og Stians Sport, Oslo Sportslager, Sykkelboden og sikkert mange fler :p

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Nei, kjøpte sykkelen til 3999,- men xtrautstyr:

- Bakskjerm

- Frontskjerm

- Abus lås

- Bell hjelm

- Sykkelcomputer

- Sidebars

- Flaskeholder

- LED front- og baklykt

- Stativ jaja, du får mene hva du vil =P

- Falken sykkelregisterpakke

Totalt: 6150,-

Skal komme med bilde og efaring litt senere men førsteinntrykket er at den er en solid sykkel :)

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Efaring

Sykkelen har svært gode gummihåndtak og girresistans. Den er ikke blant de aller letteste i form av vekt men den er helt duganes til normal sykkelbruk (skog og asafalt). De fleste anbefaler å låse dempegaffelen på asfalt men jeg syntes det er best å sykle med den på. Står så og si aldri på sykkelen og tråkker.

Girene er desverre ikke perfekt justert. Har opplevd at kjedet hopper av i ny og ne. Det justeres i etterjusteringskontrollen som følger med på kjøpet. Setet er svært god å sitte på og bremsene er svært gode.

Totalt sett så er jeg meget fornøyd med sykkelen og kan anbefale den til andre som er på jakt etter en god kombi asfalt- og terrengsykkel. Dekkene er ikke av den groveste type så det går lett på asfalt samt at dekkene er grove nok til å sykle over stokk og stein.

Bilde

post-64633-1149758784_thumb.jpg

Lenke til kommentar

@ Ozelot:

Jeg ville ha en sykkel som kostet litt siden dette er mest sannsyligvis det eneste sykkelen jeg kommer til å skaffe meg på en god stund. Brukeren Euroshopper hadde god efaring med denne sykkelen og jeg likte selv denne godt. Jeg har nok penger så pris var ikke avgjørende.

@ Managhead

Tror dette er en 20". Jeg ble anbefalt denne rammen av forhandler og jeg er 184cm. Fruen kjøpe identisk sykkel men i 18" og henne er 178cm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...