Gå til innhold

Skrur seg av etter 4-5 sec

Xnid

Anbefalte innlegg

Jeg har et MSI KT3 Ultra 2 hk med en AMD Athlon XP 2000 cpu og en Silent twin vifte. Og når jeg da skrur på pcen så fungerer den i 4-5 sekunder så skrur den seg bare av. Hva kan/er galt? Den har liksom fungert pent med en Athlon t-bird 1GHz og ei anna vifte før, helt til jeg byttet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig den nye vifta de ikke går fort nok rundt (har nok RPM) i forhold til det HK'et mener er riktig. Det er ikke det at den ikke kjøler bra nok, men nyere og stille vifter har en mye lavere RPM.

Du må da skru av den funksjonen som sjekker om du har riktig RPM. Men gjør bare dette hvis du vet at det ikke er noe galt med vifta di. Vifter som har lavere RPM enn det HK'et liker; Silent Twin, Silent Viking, Silent Volcano og andre vifter med Rheostat, Fanmate eller noe lignende som kan senke RPM'en.

Lenke til kommentar

Problemet kommer ofte av stor varme på cpu dermed kobler "FOC" seg på, som det heter på mitt hovedkort.

Pass på at du har en sterk nok vifte og at kjøleribben er godt påsatt. Trykk ctrl. eller alt. Mens du starter maskinen. Gå rett inn i biosen og sjekk ut innstillingene. Også temp. om du har mulighet. Du kan diasable FOC om du finner det nødvendig.

Men vær forsiktig om du ikke har kontrollen på temperaturen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...