thaldo Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Heisann. Jeg har et satt sammen denne pc'en https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=25760 Har ikke fått instalert et lydkort enda, som dere ser For en så lange så er mine høytalere (Creative) koblet på. Men det er tydelig at SATA disken min slår inn på lyden. Når disken jobber så kommer det "knitre lyder" i høytalerene mine. Spesielt høres dette godt når jeg bruker Headset, ganske irriterende når jeg spiller spill. Vil dette forsvinne når jeg installere et eget lydkort eller bør jeg bekymre meg ? Takker for svar Lenke til kommentar
Zommaz Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Mange på komplett.no klager på trøbbel med det innebygde lydkortet på det hovedkortet, så det virker som om du ikke er alene med dette problemet. Hvis du kjøper nytt lydkort, vil dette sannsynligvis fungere fint, fordi det kommuniserer over helt andre busser enn det innebygde. Men det er jo meningen at et innebygd lydkort faktisk skal fungere... Lenke til kommentar
thaldo Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 Er enig. Høres rart ut. Men kjøper et nytt lydkort som du sier og ser om ikke det blir bedre. Hvis ikke så får jeg komme tilbake til det Takker Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Men det er jo meningen at et innebygd lydkort faktisk skal fungere... 6190709[/snapback] Fungerer gjør det jo tydeligvis. Han får jo lyd og greier. Men hovedkortprodusentene er ikke veldig flinke til å skjerme de intergrerte løsningene sine, eller så er dette veldig teknisk vanskelig kanskje..? Hvertfall så er det leit at du får så markant mengde støy på den intergrerte kortet. Men de fleste intergrerte kort har støy i varierende grad, som oftest så lite at du ikke vil kunne høre dette med lyd på. Eksterne PCI-lydkort derimot skal være tilnærmet støyfrie. Du får helt greie lydkort til under 500,-. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå