Gå til innhold

Lyd fra disk via høyttaler

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har et satt sammen denne pc'en https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=25760

Har ikke fått instalert et lydkort enda, som dere ser For en så lange så er mine høytalere (Creative) koblet på. Men det er tydelig at SATA disken min slår inn på lyden. Når disken jobber så kommer det "knitre lyder" i høytalerene mine. Spesielt høres dette godt når jeg bruker Headset, ganske irriterende når jeg spiller spill.

Vil dette forsvinne når jeg installere et eget lydkort eller bør jeg bekymre meg ?

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange på komplett.no klager på trøbbel med det innebygde lydkortet på det hovedkortet, så det virker som om du ikke er alene med dette problemet. Hvis du kjøper nytt lydkort, vil dette sannsynligvis fungere fint, fordi det kommuniserer over helt andre busser enn det innebygde. Men det er jo meningen at et innebygd lydkort faktisk skal fungere...

Lenke til kommentar
Men det er jo meningen at et innebygd lydkort faktisk skal fungere...

6190709[/snapback]

Fungerer gjør det jo tydeligvis. Han får jo lyd og greier. Men hovedkortprodusentene er ikke veldig flinke til å skjerme de intergrerte løsningene sine, eller så er dette veldig teknisk vanskelig kanskje..?

Hvertfall så er det leit at du får så markant mengde støy på den intergrerte kortet.

Men de fleste intergrerte kort har støy i varierende grad, som oftest så lite at du ikke vil kunne høre dette med lyd på.

Eksterne PCI-lydkort derimot skal være tilnærmet støyfrie. Du får helt greie lydkort til under 500,-.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...