Gå til innhold

Hvordan skal jeg tolke dette skattekortet?

Anbefalte innlegg

har enkeltmannsforetak, men har jobb hos meny ved siden av.

Kortet sier:

Beregnet skatt 2006: 5100

Av dette utgjør beregnet forkuddskatt (forkuddskatteseddel vil bli tilsendt senere) 5100

Trekkgrunnlag resten av året 0 skattetrekk hittil i år: 0

skal jeg ta dette som at jeg selv må fikse forskuddskatt når den tid kommer? eller kommer arbeidsgiver til å trekke 5100 av mai mnd lønning, eventuelt 5100 i skatt i løpet av året?

ble forvirret

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må betale inn 5100 i skatt?

6189972[/snapback]

la meg omformulere det:

jeg forstår det slik:

jeg forstår at jeg skal betale 5100 kr, og slik jeg tolker det så må jeg gjøre det på et senere tidspunkt i år. Dermed skal jeg ikke trekkes skatt hos arbeidsgiver, fordi jeg selv er ansvarlig for å betale det inn?

Har jeg rett?

Lenke til kommentar

Som selvstendig næringsdrivende må du vel betale inn fire ganger i året, om jeg husker reglene rett. Tror du får tilsendt giroer.

Jeg vet ikke hvordan det fungerer ettersom du også har en vanlig jobb, ville jo være rart om Meny slapp å trekke skatt... Jeg tror ikke det er slik, altså...

Lenke til kommentar
Som selvstendig næringsdrivende må du vel betale inn fire ganger i året, om jeg husker reglene rett. Tror du får tilsendt giroer.

Jeg vet ikke hvordan det fungerer ettersom du også har en vanlig jobb, ville jo være rart om Meny slapp å trekke skatt... Jeg tror ikke det er slik, altså...

6190005[/snapback]

står jo at trekkgrunnlag for resten av året er 0 kr

Lenke til kommentar

står jo at trekkgrunnlag for resten av året er 0 kr

6190015[/snapback]

Men regner du med å tjene kr 0 hos Meny?

6190018[/snapback]

forventet inntekt er 50 000 for 2006. Det er derfra 5100 kommer. Men ettersom jeg bare skal betale forkuddsskatt, så betyr jo det i teorien at meny ikke kan trekke meg skatt, fordi jeg selv er ansvarlig for å betale den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...