Jojoba Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) Vi har en gammel stasjonær PC, med et trådløst nettverkskort fra UNEX. Modell MR011, beskrevet som "IEEE 802.11b Wireless LAN PC Card". Dette er et gammelt kort fra ca 2001. Det skal kobles opp mot en nyere router fra Belkin ved navn "2,4 GHz 802.11g Wireless with High-Speed Mode - 125 HSM". Bruker WEP som sikkerhet. Problemet oppstår når en slår av maskinen, og starter den opp igjen. Da vil ikke kortet fungere, og maskinen sier at det ikke er koblet til. Det eneste som fungerer for å få kortet på nett er å avinstallere kortet i enhetsbehandling, for så å installere det på nytt. Deretter må jeg utføre ipconfig/release og ipconfig/renew fordi kortet bare har begrenset tilgang. Jeg er ganske amatør på slikt, og det blir litt tidkrevende og irriterende å installere på nytt hver gang maskinen starter. Å kun deaktivere/aktivere kortet fungerer ikke. Kan problemet ligge i at det er 802.11b for kortet og 802.11g for routeren? Hvorfor fungerer kortet helt til maskinen restartes da? Det er lov å le, for dette virker sikkert litt amatørmessig for mange Men det er bedre å spørre én gang for mye, enn én gang for lite. Jeg lærer så lenge jeg lever! Endret 27. mai 2006 av Jojoba Lenke til kommentar
Jojoba Skrevet 27. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) Jeg har nå sjekket routeren. Det er huket av for 802.11g-Auto Mode, og da skal den være kompatibel både for 802.11b and 802.11g. Det går også an å velge 802.11g-LRS (Limited Rate Support), om en får problemer med eldre 802.11b klienter. Kan det hende jeg må velge denne? Jeg har ikke funnet nye driveroppdateringer for det trådløse kortet. Oppdatering: Har nå prøvd å endre til LRS-modus, med det hjalp ikke... Endret 27. mai 2006 av Jojoba Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 det jeg foreslår nå er bare forslag,aner ikke om det vil hjelpe deg. men slå av krypteringa di, bruk nyeste driver på trådløs kortet, oppdater firmware på router, skift plassering på kortet, er det pci skift til annet pci port, er det usb trådløs kort så prøv en annen usb port. hvis dette funker dårlig så shopper du et belkin trådløs kort,kan umulig være dyrt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå