Dolce_vita Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) Noen som sitter på konkrete kunnskaper om reglene for formelhefte i matematikk? Her lett inne på ls.no (utanningsdirektoratet), men finner ikke noen konkrete retningslinjer. Kan formlene skrives på pc f.eks i mathematica og printes ut, eller må de være skrevet for hånd? Setter pris på om dere henviser til kilden informasjonen er hentet fra. Takker og bukker for alle svar. Endret 27. mai 2006 av Dolce_vita Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) hvilket nivå? husker på videregående var det den blå formelsamlingen + alle notater man fikk plass inni den. uansett burde læreren din kunne svare på dette Endret 27. mai 2006 av Admin'c Lenke til kommentar
Dolce_vita Skrevet 27. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2006 hvilket nivå? husker på videregående var det den blå formelsamlingen + alle notater man fikk plass inni den. uansett burde læreren din kunne svare på dette Det er snakk om videregående matte fra 1MX til 3MX. Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 hvilket nivå? husker på videregående var det den blå formelsamlingen + alle notater man fikk plass inni den. uansett burde læreren din kunne svare på dette Det er snakk om videregående matte fra 1MX til 3MX. 6189647[/snapback] Da er det den blå regelboka som gjelder. Du kan kjøpe den på nærmeste bokhandler for 75;- Lenke til kommentar
Dolce_vita Skrevet 27. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2006 Det er jeg er ute etter er om notatene i regelboka må skrives for hånd, eller om de kan skrives på pc og limes inn... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) Milt: Koster dei ikkje nærare 25kr... Dolce_vita: Det eg har høyrd er at det ikkje er lov å lime inn materiale, altso må du skrive det inn. Endret 27. mai 2006 av incanus Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 var no snakk om at alt materiale skal være egenprodusert. du får tolke utsagnet, men det kan jo dras ganske langt av enkelte. husker folk kopierte sider og limte dem oppå de blanke (man kan ikke utvide boken med nye sider.) Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Milt: Koster dei ikkje nærare 25kr... Dolce_vita: Det eg har høyrd er at det ikkje er lov å lime inn materiale, altso må du skrive det inn. 6189699[/snapback] Det stemmer sikkert Jeg har også hørt det, men det var folk som hadde limet inn ark i regelboka på tentamen for noen uker siden, og det gikk fint Dett var altså på GK Lenke til kommentar
Dolce_vita Skrevet 27. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2006 Milt: Koster dei ikkje nærare 25kr... Dolce_vita: Det eg har høyrd er at det ikkje er lov å lime inn materiale, altso må du skrive det inn. Det er det jeg også har hørt, men vil gjerne se det svart på hvit.. OT: Regelboka koster i overkant av 25 kr! Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Søkte litt på Utdanningsdirektoratet.no, og fann dette. "Problemet" er at det er frå 2004, so kan vere det er endra i ettertid (mattelæraren min i år (3MX) sa iallfall at det ikkje var lov å lime inn noko): Regler for bruk av elevbok i matematikk ved eksamen vår og høst 2004-Formelsamlingen har ni blanke sider (i tillegg til permene) som kan brukes til egne notater. Elevene kan også skrive på de sidene der formlene og annen trykt tekst står. Elevene kan altså skrive hva de vil – hvor som helst – i formelsamlingen. Det er ikke gitt begrensninger på skriftstørrelse eller om at alt må være håndskrevet. Antall sider i heftet må ikke økes. Du kan jo sende ein mail til Utdanningsdirektoratet, eller gjere det enkle å spørre læraren, for å få vite det sikkert. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=393 Er det lov å lime inn egenproduserte ark på alle sidene i regelboka?" Hei Martin, Du kan lime inn egenproduserte ark på alle sidene som er helt blanke fra før av. Du kan ikke lime inn på sidene hvor det står noe fra før av. Hilsen Bjørn Sandvold hos Eksamenshjelpen Hei, Heftige diskusjoner har oppstått mellom medelever dagen før dagen på Lillehammer vgs. Ifølge Eksamenshjelpen her på VG-nett kan en kun lime inn egenprodusert stoff på de blanke sidene. Ifølge Rundskriv LS-28-2003, som jeg er inneforstått med er de gjeldende retningslinjer for elevbok ved sentralgitt eksamen også i år, så framgår det ikke at det kun er tillatt å lime inn egenprodusert stoff på de blanke sidene. Det eneste som gir begrensninger, slik jeg ser det, er at en ikke skal øke sideantallet. Men en øker ikke sideantallet om en limer over en side med skrift.¨ Jeg har konferert med mellomleder i realfag her ved skolen, min mattelærer, og vi er enige rundt det som er beskrevet over. Kan Eksamenshjelpen oppklare dette, dvs. rette sitt tidligere utspill eller bringe annet og nytt lys over saken?" Hei Frants Eirik, Det finnes flere rundskriv, blant annet Rundskriv Udir-8 –2004. – ” Sentralt gitt skriftleg eksamen vår og haust 2005 for elevar i den vidaregåande opplæringa og studentar i teknisk fagskole - oversikt over tillatne hjelpemiddel”. I Rundskriv Udir-8 –2004 står det blant annet at: ”Vi gjer merksam på at det ikkje er tillate å lime inn nye sider over opphavleg tekst i formelsamlinga. Det kan noterast og gjerast tilføyingar, men den opphavlege teksten og formatet i formelsamlinga skal ikkje bli endra. Nye ark med matematisk innhald kan eventuelt bli limte inn på dei sidene som opphavleg var blanke i formelsamlinga. Rundskriv Udir-8 –2004 finner du på nettadressen http://www.utdanningsdirektoratet.no/dav/E0E53FCC68.pdf Hilsen Bjørn Sandvold hos Eksamenshjelpen Lenke til kommentar
Dolce_vita Skrevet 27. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2006 Bruk av elevbok i matematikk (dvs formelsamling med eigne notat) Vi viser til LS-28-2003 Bruk av elevbok ved sentralt gitt skriftlig eksamen i matematikk – eksamen vår og høst 2004 – videregående opplæring. Ordninga er forlenga til å gjelde også for eksamen våren og hausten 2006. Vi gjer merksam på at det ikkje er tillate å lime inn nye sider over opphavleg tekst i formelsamlinga. Det kan noterast og gjerast tilføyingar, men den opphavlege teksten og formatet i formelsamlinga skal ikkje bli endra. Nye ark med matematisk innhald kan eventuelt bli limte inn på dei sidene som opphavleg var blanke i formelsamlinga. Dersom ein eksaminand vil ha med formelsamling i matematikk ved eksamen i fysikk 3FY, må formelsamlinga, som tidlegare, vere utan notat. Det som no er definert som elevbok i matematikk, er med andre ord ikkje tillate å bruke ved eksamen i 3FY. www.utdanningsdirektoratet.no Lenke til kommentar
Memphis88 Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Hva med de sidene der det står et sumseq tegn og der det står forord og andre ting? Jeg har tolket det slik at en kan lime inn på de sidene, men kan en lime over forordet? Det er jo ikke noe vi trenger, og vi "tukler" ikke med noe formler eller noe mattematisk som står der fra før. Noen som kan utdype dette? Og om en har for eksempel limt inn noe på en plass der det ikke er lov å lime inn, hva skjer da? Endret 29. mai 2006 av Memphis88 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå