Gå til innhold

Nyttt skjermkort til Dell Dimension 3000


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg fikk en Dell Dimension 3000 til min konfirmasjon i fjor. Det som er problemet mitt er at skjermkortet (et Intel® 82865G Graphics Controller) ikke klarer å kjøre de nyeste spillene. Har vært inne på hjemmesidene til Dell.no, men har dessverre ikke funnet noen nye skjermkort som selges til Dimesion Pc'er. Jeg vet at Dell Pc'er ikke har gode oppgraderingsmuligheter, men kjenner en som har et Geforce 6800 på sin Dell PC. Ville det vært mulig å installert et slikt et på PC 'en min uten de store problemene?

 

Håper noen tar seg tid til å hjelpe meg, det ville ha vært fint.

 

Mvh,

Andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det AGP eller PCI-E grafikk kontroller?

6189639[/snapback]

 

Jeg har et PCI (uten E) integrert grafikkort. :(

6189705[/snapback]

Ikke spørsmålet.

Om du har lastet ned everest se under Hovedkort/Chipset og om det står AGP eller PCI-E controller

Edit: Noe som avgjør hvilket grafikkort du kan kjøpe!

Endret av heisann80
Lenke til kommentar

Joda, svaret var riktig det.

 

Maskinen har så vidt jeg kan se hverken mulighet for å oppgradere med AGP eller PCI-E skjermkort. Det vil si at du få eller ingen muligheter til å bruke grafikkort som må til for å kjøre nyere spill.

Beklager, men dette er en av de minst oppgradbare maskinene når det gjelder grafikk og er vel egentlig forbeholdt kontorbruk, websurfing og enklere oppgaver.

 

Det finnes PCI grafikkort på markedet, men neppe noe du kan bruke til nye spill, så da blir det å kaste vekk penger.

 

Edit:

Du kan jo forsøke deg med nytt hovedkort + nytt skjermkort, men det blir jo en litt større "operasjon"

Endret av Kjellvez
Lenke til kommentar
Joda, svaret var riktig det.

 

Maskinen har så vidt jeg kan se hverken mulighet for å oppgradere med AGP eller PCI-E skjermkort.  Det vil si at du få eller ingen muligheter til å bruke grafikkort som må til for å kjøre nyere spill.

Beklager, men dette er en av de minst oppgradbare maskinene når det gjelder grafikk og er vel egentlig forbeholdt kontorbruk, websurfing og enklere oppgaver.

 

Det finnes PCI grafikkort på markedet, men neppe noe du kan bruke til nye spill, så da blir det å kaste vekk penger.

 

Edit:

Du kan jo forsøke deg med nytt hovedkort + nytt skjermkort, men det blir jo en litt større "operasjon"

6189801[/snapback]

da må han ha ny psu og ram også, siden dell ikke kjører på standar greier :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...