Talz_ Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) Hei Jeg bestemte meg for noen dager siden for å overraske min datter med et nytt digitalt kamera før hun drar på ferie til syden om kort tid. Jeg stakk derfor innom den lokale foto forretningen som insisterte på at jeg minst la 3000kr på bordet for å få noe "som var verdt å ha", da jeg spurte hva som følgte med fikk jeg beskjed om at jeg måtte kjøpe ekstra minne (400-1000kr), og det var helt klart et "must" med bære veske (300-500kr). Jeg har ikke så mye peiling på dette, men all logikk skulle tilsi at det må være mulig å få kjøpt et kamera til helt vanlig bruk uten å måtte betale 4000kr for det. Så, kan dere være så greie med meg og anbefale et kamera i 2000kr klassen som ser litt undommelig ut ?(hun er 15) og kanskje anbefale hvor mye minne som er lurt å ha ? På forhånd takk. Endret 27. mai 2006 av Talz_ Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Vet ikke helt hva du mener med ungdommelig ut, men kanskje dette: Evnt. dette: Begge bruker XD-minnekort som man får til ca. 500kr i 1Gb størrelse (orginal Olympus). Fordelen med disse kameraene er at de er "All-Weather" og tåler dermed både litt vann, sand og ungdommelig behandling. En veske får du til ca. 250-300kr og en egen minnekortleser til ca. 200kr. Totalt ca. 3100kr. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 jeg har olympus 400 virkelig er godt kamera tåler veldig mye også, og det vil være greit for en ungdomsbruker. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) Finnes en rekke gode kamera til 2000 kroner. Noen er inkludert batteri og lader, men veske og minnekort bør man kjøpe i tillegg. Totalt kommer man lett opp i 2500 kroner. Man kan selvsagt klare seg med 1500 også, og få et kanskje større og tregere kamera. Men for en 15-åring er gjerne dette helt greit. Da lønner det seg imidlertid å kjøpe batteri og lader i tillegg da det vanligvis ikke følger med i den prisklassen. Alt kommer an på hvor mye man ønsker å bruke, og en fotobutikk som nærmest "tvinger" deg til å kjøpe et kamera til 3000 kroner, for det er det eneste som duger, fortjener ikke pengene dine. Det er også helt greit med et minnekort til 200 kroner som en start, og en veske til 100 kroner. Så kan hun kjøpe større minnekort og stiligere veske etterhvert om hun ønsker det. Eksempel: Nikon Coolpix P2 (søk etter det på forumet, står masse info. 2000 kroner) 256MB Minnekort (200 kroner) Uoriginal veske (100 kroner) Totalt 2300 kroner. Tviler på at du får en bedre pakke til 4000 på den butikken da 2000 for det Nikon-kameraet er nærmest legendarisk. Utgående modell... derfor selges den så billig. Selv om jeg jobberi butikk, har jeg ingen problemer med å anbefale denne pakken fremfor en Ixus 60 med original veske og 512MB minnekort som fort kommer på godt over 3000 kroner. Endret 27. mai 2006 av Afseth Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Hvor finner du P2 til 2K? Har lyst på et selv, men billigste i prisguiden er på 2191,- + frakt. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Folk må lære seg å se utenfor Prisguiden også 2000 kroner er faktisk butikkpris ihvertfall et par steder i landet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå