Gå til innhold

Klapp med høy oppløsning til max kr 3000

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter en god flipflap (klapp) tlf med:

-høy skjerm oppløsning (helst stor skjerm)

-minnekort

-ikke så stor

-helst med mp3 spiller.

-helst quadband

Jeg har max kr 3000.

Noen forslag?

Takk :)

Endret av constance
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Qtek 8500 oppfyller kravene dine, men desverre koster den nærmere 4000,- uten abb.

Den er syltynn (veldig nær Motorolas RAZR)

Høyde x Bredde x Dybde

99mm x 51 mm x 15.8mm

Vekt: 99g

Skjermen:

2,2 " med 65.000 farger transflective TFT LCD skjerm

240x320 pixels

Ytre skjerm:

1,1" med 65.000 fargertransflective TFT LCD skjerm

128x128 pixels

GSM nett: GSM Quad-band 850/900/1800/1900

Kommunikasjon: EDGE

GPRS

Støtte for microSD minnekort.

Lenke til kommentar
Eller en Nokia 6131. Koster litt over 2 tusen, altså mindre enn maks-grensen.

Har skjerm på 2,2" (eller 2,0", er ikke sikker), 240x320 pixler, markedets beste mp3-programvare, quadband, micro-sd :)

6190319[/snapback]

2,2" er riktig størrelse. Det betyr at skjermen er svært skarp!

Skulle anbefale den selv ;) Ser (på papiret vaffal) ut som en knakendes god telefon. Ikke dyr i forhold til hva du får heller. Har sett at Spaceworld har begynt å få den inn nå. Har nesten lyst å bytte ut min gamle 6230 med en 6131...

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler BenQ-Siemens EF81, har den selv og den er veldig bra, skjermen er sylskarp (2,2"240x320) det eneste er at den er litt treg (skal fikses i neste FW har jeg hørt) og at mp3spilleren er slett

6191357[/snapback]

Er man opptatt av å ha en svært liten mobil er det klart best med EF81. Ellers er det vel omtrent ingen grunner til å velge den fremfor 6131. EF81 fikk mye kritikk for hvordan den var i bruk i amobil sin test.

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler BenQ-Siemens EF81, har den selv og den er veldig bra, skjermen er sylskarp (2,2"240x320) det eneste er at den er litt treg (skal fikses i neste FW har jeg hørt) og at mp3spilleren er slett

6191357[/snapback]

Er man opptatt av å ha en svært liten mobil er det klart best med EF81. Ellers er det vel omtrent ingen grunner til å velge den fremfor 6131. EF81 fikk mye kritikk for hvordan den var i bruk i amobil sin test.

6191446[/snapback]

Jeg vil helst ikke ha nokia 6131 pga dårlig design.

Kan jeg satse på EF81 ?? Den koster jo litt mye.

Lenke til kommentar

6191357[/snapback]

6191446[/snapback]

I testen gir de minus for treghet, dette skal visstnok BQS fikse, og den er ikke treg til å gå rundt i menyene, den er treg til å åpne f.eks mediaplayer og mine filer.

den får minus ffor å lese minnekort tregt, min bruker ikke lang tid i det hele tatt selv okm jeg har flere simpsonsepisoder på den. (1gig kort).

Mye annet de ikke liker i testen er sånne bugs som bare var i de første mobilene, som allerede er oppdatert, det kommer dessuten ny FW straks, Jge kan ikke annet en anbefale denne.

Lenke til kommentar
Eller en Nokia 6131. Koster litt over 2 tusen, altså mindre enn maks-grensen.

Har skjerm på 2,2" (eller 2,0", er ikke sikker), 240x320 pixler, markedets beste mp3-programvare, quadband, micro-sd :)

6190319[/snapback]

2,2" er riktig størrelse. Det betyr at skjermen er svært skarp!

Skulle anbefale den selv ;) Ser (på papiret vaffal) ut som en knakendes god telefon. Ikke dyr i forhold til hva du får heller. Har sett at Spaceworld har begynt å få den inn nå. Har nesten lyst å bytte ut min gamle 6230 med en 6131...

6190664[/snapback]

Størrelsen på skjermen har ikke noe med hvor skarp den er!

MEen kan ihvertfall anbefale V3x, som har blant markedets beste skjermer (240*320, 2,2tommer) og EF81.

Lenke til kommentar

MEen kan ihvertfall anbefale V3x, som har blant markedets beste skjermer (240*320, 2,2tommer) og EF81.

6201192[/snapback]

Så klart skjermstørrelse har noe å si! Størrelse og oppløsning er de to faktorene som bestemmer om en skjerm blir klar eller ikke. Hadde en 2,2" skjerm hatt oppløsning på feks 128x160 punkter, ville ikke den vært klar i det hele tatt...

Det jeg sier er at en 2,2" skjerm kombinert med oppløsning på 240x320 punkter gir en svært god skjerm. Du sier jo akkurat det samme selv :roll:

Lenke til kommentar

6201192[/snapback]

Så klart skjermstørrelse har noe å si! Størrelse og oppløsning er de to faktorene som bestemmer om en skjerm blir klar eller ikke. Hadde en 2,2" skjerm hatt oppløsning på feks 128x160 punkter, ville ikke den vært klar i det hele tatt...

Det jeg sier er at en 2,2" skjerm kombinert med oppløsning på 240x320 punkter gir en svært god skjerm. Du sier jo akkurat det samme selv :roll:

6201235[/snapback]

Skarpheten har ikke noe med størrelsen å gjøre! En skjerm på 4 tommer kan være like skarp som en på 2.

Det er oppløsningen, lysstyrken og skjermoppbygningen som avgjør skjermens skarphet..

Og det er ikke alltid at en skjerm på 2,2tommer med en oppløsning på 240*320 er så sylskarp som en annen med samme specs heller!

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Skarpheten har ikke noe med størrelsen å gjøre! En skjerm på 4 tommer kan være like skarp som en på 2.

Det er oppløsningen, lysstyrken og skjermoppbygningen som avgjør skjermens skarphet..

Og det er ikke alltid at en skjerm på 2,2tommer med en oppløsning på 240*320 er så sylskarp som en annen med samme specs heller!

6202634[/snapback]

Du ordlegger deg rart, men du sier i bunn og grunn det samme som meg.

Skjermstørrelse og oppløsning går hånd i hånd. Stor skjerm trenger høy oppløsning for å være skarp. En liten skjerm trenger ikke samme, høye oppløsning, men så lenge pikseltettheten er høy, vil skjermen være klar. Altså: Dess større skjerm, jo høyere oppløsning for klart bilde. Det er et klart forhold mellom skjermstørrelse og oppløsning når man vil ha et skarpt bilde.

La dette få være det siste som ikke har med trådens emne å gjøre da.

Endret av shadowlands
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...