josthmor Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) hei... fått et problem.. dataen nekter og starte.. kommer opp unmountable_boot_volume på blåskjerm når jeg starter.. har ikke xp cd som dataen klarer og boote på.. har ultimate boot cd men skjønner ikke en dritt av den... hehe.. håper noen har noen tips.. Mvh Jostein Mork PS. har en skjult partisjon med gjenoppretningskonsoll.. men dataen klarer ikke og starte på den heller.. bare står med svartskjerm med en markør oppe i venstre hjørne og blinker.. Endret 27. mai 2006 av josthmor Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 unmountable boot volume <== Etter min erfaring må du boote opp med XP-cd`en, gå inn i Repair Console og skrive "fixboot" Dette har fikset problemet hos meg mange ganger! Note: jeg vet at du ikke har XP cd`en, men løp bort til en kamerat og lån den! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Tror kanskje det er bedre sjangs med chkdsk /r i Recovery Console. http://unmountablebootvolume.windowsreinst...xpsolution1.htm Lenke til kommentar
josthmor Skrevet 27. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2006 Hei Har ringt land og strand etter en xp cd.. fikk tak i en men den vil ikke boote.... skjønner egentlig ikke hvorfor.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Win2000 CD kan også brukes. Eller floppy, som det står beskrevet på den linken. Lenke til kommentar
josthmor Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 lastet ned ntfsfordos fra www.datapol.de lagde en oppstartsdiskett og lagde så en bootable cd av denne med easy cd creator. boota på den cd'en og kjørte chkdsk... startet på nytt og voila... funka... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå