ptta Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) har denne nesten 5 år gamle maskinen stående: http://testcentret.idg.se/produkt.asp?pID=1805 Er det i det hele tatt mulig å oppgradere denne og i så fall hvilke deler kan brukes om igjen. Ser ikke for meg at den skal bli som en ny pc, men at den skal være mulig å bruke til enkle oppgaver som for eksempel surfe, tekstbehandling og enkle spill som for eksempel CS. Alle svar mot tas med takk Endret 27. mai 2006 av ptta Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Jeg ville nok oppgradert hele pcen siden det ikke er så veldig mye å spare på. Ville heller brukt den pcen du har der til server.. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Personlig ville jeg kastet den evt lagt inn en lett Linux distro og brukt den som surfemaskin! Eller om den fungerer greit til surfing bare latt den være. Det står da ikke mye om maskinen på den siden du lenket til og kjenner jeg HP rett så er maskinen helt håpløs å arbeide i. Tror å beholde noe evt kjøpe overprisede brukte i forhold til ytelse er bortkastet. Det står lite om maskinen på siden du lenket til så det er vanskelig å anbefale noe, men jeg vil tro det skal være mulig å oppgradere skjermkortet noe om maskinen har 1,5v AGP Minnet kan sikkert også oppgraderes med nye moduler (tror det er SDRAM PC133 168 pin) Men det er vel bare to minneslotter og begge er sikkert brukt kjenner jeg HP rett med de minste og tregeste modulene som var å oppdrive. (MAX 512MB totalt) Komplett fører slikt minne ennå men ganske dyrt. Du må antagelig samtidig kaste en av de gamle modulene. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) hva strømforsyning har du? du kan bruke HD som må formateres du kan bruke dvd brenner cd brenner trenger du floppy? keyboard, mus, skjerm osv. høytalere så mulig du må kjøpe ny strømforsyning, kan prøve med den du har først så hvis du har lite penger handle på shg.en 2.2ghz bulk til 1150kr 2gb ram 1400kr og hovedkort 500kr og det skjermkortet du har råd til mellom 1000-2500kr har du kun råd til 1gb ram så kjøper du 1x1gb ddr400. prøver det hvor mye penger har du? hvis du kun har 1 hd og klarer deg med det i første omgang så er jo det fint. hvis du klarer 3000 så har du bra oppgradering. du får iallefall solgt rammen på qxl fort. Endret 27. mai 2006 av pizzafordi Lenke til kommentar
ptta Skrevet 27. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) hva strømforsyning har du?du kan bruke HD som må formateres du kan bruke dvd brenner cd brenner trenger du floppy? keyboard, mus, skjerm osv. høytalere så mulig du må kjøpe ny strømforsyning, kan prøve med den du har først så hvis du har lite penger handle på shg.en 2.2ghz bulk til 1150kr 2gb ram 1400kr og hovedkort 500kr og det skjermkortet du har råd til mellom 1000-2500kr har du kun råd til 1gb ram så kjøper du 1x1gb ddr400. prøver det hvor mye penger har du? hvis du kun har 1 hd og klarer deg med det i første omgang så er jo det fint. hvis du klarer 3000 så har du bra oppgradering. du får iallefall solgt rammen på qxl fort. 6189667[/snapback] Akkurat noe sånn jeg tenkte meg, kan nok klare 3000-4000. Trenger ikke floppy klarer meg med den HDen som sitter i maskina . Strømforsyningen er nok litt for dårlig til det meste så trenger ny av det. Kan noen anbefale deler til rundt den prisen? edit: leif Endret 27. mai 2006 av ptta Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 du burde kjøpe mer ram nytt skjermkort ny prosessor nytt hovedkort kansje ny strømforsyning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå