Gå til innhold

Ny AM2 maskin (9-10.000)

Anbefalte innlegg

Ny maskinvare her!

Jeg mangler ram og psu. Har lyst til å kjøre SLI i framtida og trenger sikkert an psu som holder mål... lurer på MIST 500W.

Når det gjelder ram vil jeg ha DDR2, føler ikke at jeg trenger mer enn 1gb egentlig... har et budjsett å holde... rundt 9000 siden russetida tok på litt.. :p

Hva med kabinettet...? har kanskje valgt et noe dyrt et, men lian li er kvalitet og det har god plass... så litt på dette også, men jeg liker plass, og kvalitet, og plass... :p

Noen som foreslår noen endringer på dette oppsettet mht. ram, psu og kabinett? De andre komponentene er jeg veldig sikre på...

Litt engasjement her nå... kom igjen :thumbup:

Endret av JASGripen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar... mht. til budsjettet så blir det nok en Hiper580 PSU ja. ManagHead: Ja, jeg skal spille endel, men vil gjerne ha 800mhz RAM, og det koster med 2gb av sånne brikker. Jeg går IKKE ned til en X2 3800+ da denne bare har halvparten så mye cache som X2 4000+...:no:

Jeg leste en plass at det var lite lurt å ha 2x512 brikker av DDR2 ram av en eller annen grunn, men vet ikke om dette stemmer. Vil 1gb brikke med 800mhz DDR2 ram ha dualchannel funksjon, så jeg kan kjøpe en tilsvarende senere...? Tror jeg bestiller RAM fra en annen nettbutikk. Skal handle alt hos Netshop...

Noen som anbefaler noe 1gb 800mhz ram... som ikke er 2x512 brikker...? OCZ er vel ganske smud?

Endret av JASGripen
Lenke til kommentar

single core støtter kun 667mhz

dvs "orleans"

en kan også kjøpe sempron 256kb cache.

om en kan kjøpe 800mhz, og at dem blir satt som 667mhz er fullt mulig.

dette må bekreftes. fordi hovedkortet er kompatibelt med det. asus/msi i utgangspunktet.

det stemmer med 512x3/512x4

mulig det fungerer med dual channel ved å kjøpe 2 separate 1gb moduler fra tid til annen. fordelen med 667mhz er noe lavere CL cache latency

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=28489 5-5-5-10

http://www.psdata.no/ps.asp?it=110335&mlevel=140203 4-4-4-12

psdata sine kommer best ut her

trenger du sli hovedkort da?

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Det hk jeg vil ha er MSI, og jeg mener det støttet 800mhz DDR2, men skal ikke si noe fullstendig bombesikkert her nå. Men du mener at jeg vil få mer ut av 1gb 667 DDR2 enn 1gb 800mhz DDR2??

Endret av JASGripen
Lenke til kommentar

Jeg "må" vel kanskje ikke det, men 4000 er et pent og rundt tall, i tillegg så fungerer jeg slik at jeg liker å vite at det er 1mb chache ekstra der... :p

Når det gjelder RAM så blir det nok de som pizzafordi linket til i forrige post. PSData sine...

Endret av JASGripen
Lenke til kommentar
Jeg "må" vel kanskje ikke det, men 4000 er et pent og rundt tall, i tillegg så fungerer jeg slik at jeg liker å vite at det er 1mb chache ekstra der...  :p

Når det gjelder RAM så blir det nok de som pizzafordi linket til i forrige post. PSData sine...

6193859[/snapback]

Det betyr veldig lite i praktisk bruk. Enkelte syntetiske tester gir endel bedre resultat med 2X1mb, men det viser ikkje igjen i vanlig bruk. Eg vil annbefale deg en X2 3800+ og litt overklokking ;)

Det gir mere for pengene :w00t:

Lenke til kommentar
Det hk jeg vil ha er MSI, og jeg mener det støttet 800mhz DDR2, men skal ikke si noe fullstendig bombesikkert her nå. Men du mener at jeg vil få mer ut av 1gb 667 DDR2 enn 1gb 800mhz DDR2??

6193810[/snapback]

single core prosessor støtter kun 667

dual core prosessor støtter 800mhz

det gjelder orleans 2/2.2/2.4

tror jeg blander her du har jo dual core i prisguiden ditt,

800mhz er støttet i dette tilfelle

både med hovedkort og dual core

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Hvorfor "må" du ha 2MB cache på prosessoren? Du får mer ut av 2Gb ram for å si det slik.

6193840[/snapback]

det koster 250 kr for 1mb cache versjonen extra,andre versjoner koster gjerne opp mot 1000kr mer for det så her er det gevinst.

2MB CACHE totalt med oc gir høyest gevinst

by the way

disse er vel det rimeligste 800mhz ram du kan kjøpe til pcen din

http://www.psdata.no/ps.asp?it=114721&mlevel=140204

i en serie med prosessor

alt fra 1.8ghz til 2.8ghz

så er det 20% av prosessorene som kommer best ut

så de på 1.8ghz har meroc potensiale enn

de med 2.8 har lite oc potensiale i forhold.

så ved å kjøpe den laveste model med mest cache som i dette tilfelle koster kun 250kr mer med noe oc gir høyest gevinst.

oc er noe en kan gjøre i dag, en kan også vente til en ser behovet, fordel å ha muligheten.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

YAY, stemmer det din pizza... :tease:

Flott greier. Får se om jeg kjøper 1 eller 2 gb ram i første omgang... Budsjettet sprenges litt nå, men det får heller være... :innocent:

Tror jeg hiver inn en bestilling på netshop på alt utenom rammen ikveld. De får vel kanskje inn AM2 CPU'ene i løpet av uka engang :thumbup:

Thx til alle som svarte!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...