Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL modem og kontakt.

Anbefalte innlegg

Skal endelig hive meg på ADSL bølgen da min satelitt leverandør gikk konk forrige mnd. og tjenester er ikke lenger tilgjendelig.

Har sjekket med NGT, og bestilte Delta linje, nå har jeg fått mail om at jeg må sjekke kontakten, og hvis ikke den passer så må jeg evnt. bestille telemontør for å ordne det.

Jeg har sånn gammal 3 pins kontakt i andre etasjen, så det jeg lurte på er om noen har noen forslag om hvordan det kan ordnes uten at svindyre telemontører må fikse dette, har all nødvendig utstyr tilgjengelig (tang, koblingsbokser osv.) men mangler kunnskap. Noen som har evnt. tegninger på hvordan koble 3 pins kontakt til RJ-45 kontakt.

-BUFF

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så en slik fungerer ?!?

Da er det ikke no problem, fordi NGT anbefalte på det sterkeste å ringe Bravida for å sette opp slik kontakt, men hvis du sier at det fungerer så gjør det vel det...

Takk 600 spart :smile:

Lenke til kommentar

Lurer på dette jeg også BUFF

hadde hvert nice med en tegning :smile:hvis noen har

er 4 tråder i min kabel en SVART,RØD,BLÅ,GRØNN

to av dem bruker tlf? of de andre to adsl ?

har ikke tlf gjennom denne linja i dag så står bare 4 ledinger ut av veggen :wink:

har jo både tang og kontakter å fixse dette selv

(tror jeg da :wink: )

[ Denne Melding var redigert av: Slk på 2002-10-08 16:41 ]

Lenke til kommentar

Har en Bravida tekniker som stikker innom jobben vår på fredag, så skal jeg ta og høre med han. "Presse ut inside informasjon" :smile: HEHE.

Skal legge ut mere info på fredag.

Slk: Sa du fire, jeg har kun 3 (svart, grønn og rød) Hmmm, må ta og sjekke i første etasjen først...

Det hadde vært ålreit å kun bruke overgang, for det har jeg skaffet allerede, men det det tar jo litt tid å få sjekket det, da NGT er j* treige med å levere modemet. :sad:

More info to come sooon....

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: BUFF på 2002-10-08 17:25 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: BUFF på 2002-10-08 17:26 ]

Lenke til kommentar

OK, info mottat...

Som sagt det skal fungere med en standard overgang til RJ-45.

Hvis noen velger å lage egen kontakt så er det ledere til de to øverste kontaktene (i analog mottak) som brukes, hvor på RJ-45 dem skal på er det bare å sjekke i forhold til CrossOver kabel.

Dette er noe telemontørene tar 598,- kr for (det går da som regel å legge litt lenger kabel osv)

Men for de som bestiller ADSL og har analog kontakt i veggen, IKKE bestill montør, overgang koster 45,- hos elkjøp (Analog til RJ-45), hvis man vil gjøre det selv : 10m CAT5 kabel (7.50,-) Vegg kontakt med RJ-45 (FEMALE) contakt (20,-). Det dyreste er da RJ-45 klemmetang (198,-), men det er sikkert noen du kjenner som har det.

Spre info'en fritt...

-BUFF

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...