Gå til innhold

Hva gjør et jagerfly over Bergen i dag?

Anbefalte innlegg

Vel, jeg vil heller at pilotene skal produsere flytimer for å holde egenskapene sine i trim når jeg sover, enn å ikke gjøre det. Hvis de ikke produserer flytimer, så blir de bare eid i tilfelle krig.

6199217[/snapback]

problemet er at de flyr utenfor soverromsvinduet så jeg våkner hver jævla gang... :p

våkner ikke av rutefly...

Selvfølgelig skal de produsere timer og holde seg varme.. (eid kommer vi til å bli i eventuell krig uansett 0 eller 1000timer pr pilot..) :p

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EvenruD, jo norske og danske piloter er noen av verdens beste. Dessverre får de ikke nok flytid til å opprettholde sine ferdigheter best mulig, samt å trene på spesielle operasjoner.

kaiser, vi kan ikke selge flyene til andre enn USA. Dessuten tror jeg ikke det hadde vært særlig lurt å kvitte oss med de få gjenværende flyene.

Lenke til kommentar

pappa søkte på jageflyskolen, men var en av de 100 folka som ikke kom inn. han sa til meg at det helt sikkert er en øvelse. Forresten, da jeg var i hellas forige uke var det en greker og en tyrker som kræsjet med jagefly. To jagefly som kræsjer!!!Det er ikke ofte det!

Lenke til kommentar
pappa søkte på jageflyskolen, men var en av de 100 folka som ikke kom inn. han sa til meg at det helt sikkert er en øvelse. Forresten, da jeg var i hellas forige uke var det en greker og en tyrker som kræsjet med jagefly. To jagefly som kræsjer!Det er ikke ofte det!

6201082[/snapback]

Absurd som det er, ja...

De har liksom "hele" himmelen for seg selv, også greier 2 stk jagefly å kræsje sammen :p

Akkurat som 2 båter som kolliderer og synker mitt ute på stillehavet..

Lenke til kommentar

EvenruD; det var to greske og en tyrkisk F-16 som kolliderte. Den tyriske F-16 eskorterte en RF-4D Phantom II (RF-4 er fotorekognoseringsutgave av F-4) til et fotorecce-oppdrag ute i internasjonalt farvann, da de to greske F-16'ene, blei sendt for å avskjære dem. Ved en avskjæring blir det endel tett formasjonsflyging, og da kan slike uhell lett oppstå.

Lenke til kommentar
EvenruD; det var to greske og en tyrkisk F-16 som kolliderte. Den tyriske F-16 eskorterte en RF-4D Phantom II (RF-4 er fotorekognoseringsutgave av F-4) til et fotorecce-oppdrag ute i internasjonalt farvann, da de to greske F-16'ene, blei sendt for å avskjære dem. Ved en avskjæring blir det endel tett formasjonsflyging, og da kan slike uhell lett oppstå.

6202422[/snapback]

Stemmer det Aleks, Tyrkia og Hellas er gamle "fiender" selv om begge landene er medlem av Nato. De liker å vise muskler mot hverandre, og avskjærer gjerne hverandres fly om de kommer i nærheten av hverandres luftrom.

Lenke til kommentar
Er ikke alle som er glade for at F-16 flyr forresten:

link: http://www.aftenposten.no/dyr/article1323721.ece

Støy fra jagerfly tok livet av nær 2000 reveunger på Oppdal i fjor. Det førte til millionkrav mot Forsvaret. Nå har flyene vært på vingene igjen.

6203198[/snapback]

Pfft militæret må vel få lov til å leke seg litt vel?

de har jo råd til det uansett :whistle:

Just joking :tease:

Lenke til kommentar

Spør du meg så syns jeg det er bedre at "støy" fra jagerfly tar livet av 2000 reveunger, enn at en revefarmer gjør det. Dessuten, som tidligere nevnt, det er viktig at pilotene holder timetallet oppe, slik at de til en hver tid er skarpe, og kan forsvare f.eks den råtne revefarmen til han fyren som klager i tilfelle krig.

Lenke til kommentar
Spør du meg så syns jeg det er bedre at "støy" fra jagerfly tar livet av 2000 reveunger, enn at en revefarmer gjør det. Dessuten, som tidligere nevnt, det er viktig at pilotene holder timetallet oppe, slik at de til en hver tid er skarpe, og kan forsvare f.eks den råtne revefarmen til han fyren som klager i tilfelle krig.

6203568[/snapback]

Stort sett enig med deg der. Saken er at dette har blitt tatt opp før, forsvaret har sagt de skal legge turen utenom Oppdal akkurat under oppveksten av rev, men følger ikke opp det de har gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...