spyro Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Skulle akkurat sette sykkelen inn da jeg så et jagerfly (F-16?) komme farende over huset vårt. Det fløy først vekk for så å komme tilbake flere ganger. Hva faen gjør det her? tenkte jeg. Ingen som har noen aning om hva som skjer? Lenke til kommentar
salah Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Øvelseskjøring kanskje..? Flyr ofte F16-fly her også, men jeg bor like ved Kjeller flyplass og kan se når flya lander eller letter, så det er ikke rart.. Lenke til kommentar
Deus Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 RIAA som kommer og tar deg eller bare en helt vanlig militærøvelse Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 er nok bare en øvelse. ofte øvelser over norge Lenke til kommentar
spyro Skrevet 27. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2006 Jaja, synes bare at de kunne valgt et litt annet sted. Det finnes mer egnede steder en Landås/Årstad i bergen. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 hva om det er der de må bombe ved et eventuelt angrep. fint å se hvordan det er der da. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) Vel. Akkurat hva du mener er et egnet sted og hvor regelverket tilsier at de kan fly, hvor pilotene legger sin rute, hvor de blir directa av den militære luftkontrollen, hvor mission-plannerne har lagt ruta, er to forskjellige ting. Personlig syns jeg det er deilig hver gang en F-16 kommer brølende over her (Gardermoen), det skjer så alt for sjeldent! Dessuten hender det ofte at de tar såkalte Touch and Go's på diverse flyplasser rundt om i landet, for å holde kunnskapen og slikt om innflygingsruter og så videre i trim når det gjelder den aktuelle flyplassen. Endret 27. mai 2006 av Aleks_r Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Jeg så det jeg også, men det var på Sørås. Syns det er dritfett jeg! Lenke til kommentar
akarno Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Jeg hørte det bare, et jagerfly gjør ikke meg noe ^^ Lenke til kommentar
VwDaniel Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Gøy å se jagerfly.. bor på landås og syns det va dumt at eg gikk glipp av det. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 terrorister har kapret et fly, og satt Bergens fiskedistrikt som mål... Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 I gamle dager, (for bare 20 år siden) så man jagerfly overalt og mye oftere.. nå er luftforsvaret kuttet ned til beina. Synes det er artig med jagerfly jeg. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Herregud hva er det du klager over a? Å kunne se et F-16 fly i lufta er bare en fryd for øyet, du bør nyte hvert eneste sekund når du ser et sånt fly jah Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 OT: Nesten like kult som å se ett maskingevær plaffe kuler. Enda mer OT: Er dette virkelig noe å lage en tråd om? Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Enda kulere; du veit at der flyr en kar som har gjennomgått Norges kanskje strengeste seleksjonsprosess, og har en utdannelse som koster Norge 15 millioner, i en maskin som koster enda mer penger, og han gjør det for å beskytte oss hvis det blir krig! Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Godt sagt Aleks. Hadde det bare vært meg som fløy der oppe... Lenke til kommentar
RIP Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Fløy 2 jagerfly over kristiansand i dag også Kuleste jeg har sett var under Brilliant Mariner øvelsen når det kom 5 helikoptere som øvde på å fly i formasjon på kjevik Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 De skal endelig bombe bergen! Lenke til kommentar
Tore Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Irriterer meg flere ganger i uka at pilotene abbsolutt skal produsere flytimer mens jeg sover... En avgang brenner opp alle skattepengene jeg har betalt i år på brenstoff og slitasje... Endret 29. mai 2006 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Vel, jeg vil heller at pilotene skal produsere flytimer for å holde egenskapene sine i trim når jeg sover, enn å ikke gjøre det. Hvis de ikke produserer flytimer, så blir de bare eid i tilfelle krig. Endret 29. mai 2006 av Aleks_r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå