Gå til innhold

Hva gjør et jagerfly over Bergen i dag?

Anbefalte innlegg

Skulle akkurat sette sykkelen inn da jeg så et jagerfly (F-16?) komme farende over huset vårt. Det fløy først vekk for så å komme tilbake flere ganger. Hva faen gjør det her? tenkte jeg.

Ingen som har noen aning om hva som skjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel. Akkurat hva du mener er et egnet sted og hvor regelverket tilsier at de kan fly, hvor pilotene legger sin rute, hvor de blir directa av den militære luftkontrollen, hvor mission-plannerne har lagt ruta, er to forskjellige ting. Personlig syns jeg det er deilig hver gang en F-16 kommer brølende over her (Gardermoen), det skjer så alt for sjeldent!

Dessuten hender det ofte at de tar såkalte Touch and Go's på diverse flyplasser rundt om i landet, for å holde kunnskapen og slikt om innflygingsruter og så videre i trim når det gjelder den aktuelle flyplassen.

Endret av Aleks_r
Lenke til kommentar

Enda kulere; du veit at der flyr en kar som har gjennomgått Norges kanskje strengeste seleksjonsprosess, og har en utdannelse som koster Norge 15 millioner, i en maskin som koster enda mer penger, og han gjør det for å beskytte oss hvis det blir krig!

Lenke til kommentar

Irriterer meg flere ganger i uka at pilotene abbsolutt skal produsere flytimer mens jeg sover...

En avgang brenner opp alle skattepengene jeg har betalt i år på brenstoff og slitasje... :p

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

Vel, jeg vil heller at pilotene skal produsere flytimer for å holde egenskapene sine i trim når jeg sover, enn å ikke gjøre det. Hvis de ikke produserer flytimer, så blir de bare eid i tilfelle krig.

Endret av Aleks_r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...