Gå til innhold

Komplett's priser på Demovare - Feilpriset?


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Det er da ingen som klager på noe som helst her, aldri hatt noe og utsette på komplett sin service jeg.

Jeg bare observerer at de kommer stadig dårligere ut i pris og at de gjentatte ganger lover ting de ikke følger opp her på forumet.

 

 

Komplett er på børs med rimi-hagen som stor aksjonær, deres ansvar er nå hovedsaklig ovenfor sine investorer. Derfor legger de seg der gjør prismessig.

 

Du skal være temmelig blåøyd for å påstå noe annet, eller tilegge komplett noen idealistiske hensikter.

 

Det er ingen som oppfordrer til noen boycott her, mange synes det er tryggere å handle fra komplett, men ofte er det penger å spare på å bruke prisguiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser forøvrig at Komplett har en D-link wireless media player som et av ukens tilbud. Prisavslaget på denne er 7,4%, noe som vel neppe kan kalles et kjempetilbud...

 

Forøvrig, når det gjelder reklamasjon tror jeg mange hadde spart mye tid om de hadde lest forbrukerkjøpsloven:

http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html#27

 

Den sier at man har 5 års reklamasjonsrett dersom gjenstanden man kjøper er ment å vare i fem år eller mer.

 

Derfor, "garanti"-ordninger fra selger er som regel bare å ignorere.

Det er denne loven som gjelder. Punktum.

Lenke til kommentar
Ser forøvrig at Komplett har en D-link wireless media player som et av ukens tilbud. Prisavslaget på denne er 7,4%, noe som vel neppe kan kalles et kjempetilbud...

 

Forøvrig, når det gjelder reklamasjon tror jeg mange hadde spart mye tid om de hadde lest forbrukerkjøpsloven:

http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html#27

 

Den sier at man har 5 års reklamasjonsrett dersom gjenstanden man kjøper er ment å vare i fem år eller mer.

 

Derfor, "garanti"-ordninger fra selger er som regel bare å ignorere.

Det er denne loven som gjelder. Punktum.

6470982[/snapback]

 

Fra lovdata.no:

Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år.

 

dvs. Varen ment å vare betydelig mer enn 2 år => 5 år reklamasjon

 

Lovtekster må kopieres nøyaktig...

Lenke til kommentar

Samtidig, tror nok det er flere nettbutikker som sliter med å ha fullt oppdaterte priser hele tiden på alle produkter.

 

Denne oppdateringen er vel en del jobb, og noen må gjøre denne jobben.

Man vil vel heller ikke ha flere ansatte enn høyst nødvendig.

 

Uansett, man må vel rett og slett bare følge med hvem som har best pris til enhver tid...

Lenke til kommentar

Virker som det har komet en endring under "Demovarer" lengst nede er det en tabb for å sammenligne med ny vare, ser de har fjærnet en rekke LCD/Plasma og HIFI produkter som har stått for salg i en lang tid, de var selvfølgelig overpriset. Kan det være noen som har gjort et godt kjøp eller ....?

Lenke til kommentar

Når det kommer til penger, er komplett grådige som f***.

Jeg skulle ha tilbake noen penger pga angrefrist. Det gikk ikke som smurt for å si det sånn. Først etter den tredje mailen + trussel med forbrukerrådet fikk jeg svar.

svaret: Vi beklager den lange ventetiden, det tar sin tid før mailene kommer frem... Det hadde gått en uke :nei:

Lenke til kommentar
En uke på å tilbakebetale deg? Tuller du? Her er det du som er urimelig... Såpass tid må jammen byråkratiet hos komplett få lov til å bruke...

6486407[/snapback]

Det tok en uke før jeg fikk svar...

 

Edit: Det hele begynte 6.6.06. Fikk pengene først i går.

Endret av Rikkely
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...