Gå til innhold

Komplett's priser på Demovare - Feilpriset?

Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

...jeg har vel nok hardware....

6201963[/snapback]

Meget mulig...

Abit VT7 - Mobile P4 [email protected] - C3D 9600 XT

Asus P4S800 - Celeron D [email protected] - MSI Ti4200-8x

MSI K8N Neo Platinum - Sempron [email protected] - Hercules 9700 Pro

Asrock K8Upgrade-NF3 - Sempron [email protected] - Leadtek 6600GT

MSI K8N Neo2 Platinum - A64 X2 [email protected] - Powercolor X800 XT PE

Asus P4P800 SE + CT-479 - P4-M 740 [email protected] - XFX 6800 GS

Asus P4P800E Deluxe + CT-479 - Pentium M [email protected] - Gainward 6800 LE @ 12x5vp

Asus P4GPL-X - Pentium M [email protected] - Club3D X1800XT

Asus P4C800E-Deluxe - Pentium M [email protected] - ATI 9700Pro

Asus P5WD2 Premium - Pentium D [email protected] - Club3D X800 Pro

MSI RS480M2-IL - Athlon64 "Venice" [email protected] - Sapphire X800 XL

+++ "noen til"

:!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med og inkludere ordinær pris i demo-seksjonen av komplett.no?

Selv om det gjør det vanskeligere og "lure" kundene til å kjøpe demovarer til "feil" pris. Problemet med "feilprising" er at det svekker omdømmet til komplett, og det er det nok ikke verdt.

Det vi trenger er et greasemonkey script som sjekker produkter på komplett.no opp mot prisguiden.

Ser at prisene ikke er justert på alle varer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hvorfor legger du ikke penger i litt dyrere komponenter istedet, TL1000S?

F.eks. "Noen" maskiner til surfing, spilling og sånt, og én til benching?

6203115[/snapback]

Tja.. si det.. Jeg har da nok av "dyre" komponenter...

Det er blitt en hobby/mani å bygge PC'er... som kommer familie/venner tilgode...

Den "listingen" i profilen inkluderer PC'er som diverse avkom/familiemedlemmer har gratis "support"/oppgradering på.. :)

Det som er morsomt (for meg) er å få tak i (relativt) rimelige komponenter .. for så å bruke en viss tid til å "tweake".. til jeg er fornøyd/lei..

Så må man jo ha noe annet... Som sagt.. en hobby/mani alt ettersom man ser det..

:)

On topic:

Demovarer/lagersalg er en svært benyttet "kilde" for "nyervervelser".. derfor denne tråden..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Kjøpte for omtrent 2.5 år siden et hovedkort fra komplett, demobrukt, MSI med NF2 chip.

Det har vært en del trøbbel med det, blant annet ville ikke det innebygde skjermkortet fungere noe særlig, + at maskinen er ustabil til tider.

Det funker jo enda, men ikke optimalt :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke de høye demoprisene på komplett skyldes grådighet, men heller latskap. Hvis ikke jeg tar feil så legges de fleste demovarer ut med en pris som er det den orginale varen ble solgt for, minus en liten prosentandel. At aktuell vare i mellomtiden kan ha sunket betraktelig i pris tas ikke automatisk hensyn til. Før hadde de tydeligvis en litt mer våken person som fulgte med og justerte prisene ned hvis de var feil i forhold til dagens priser, nå er det mer skippertakmetoden som brukes.

Har lenge forundret meg over at demovarer som koster over nypris blir borte fra listen, håper det er pga av at komplett sender dem ut som erstatningsvarer, ikke at noen er blitt lurt.

Endret av OldMan
Lenke til kommentar

De kan hvertfall ikke forvente å få solgt noe som er dyrere enn nytt.

Ikke rart ting blir liggende å slenge på lageret der.

Tror komplett hadde gjort lurt i å hatt litt lavere priser på demovarer, det koster tross alt en del å ha ting liggende på lageret, pluss at folk kanskje kjøper mer enn bare en ting når de bestiller noe.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Syns også at det er litt skuffende demopriser på komplett. "og de vanlige også for den saks skyld :dontgetit: ". Det er litt drøyt at prisene er såpass høye for noe som mangler det meste av tilbehør, Og utstyr som i stor grad er nødvendig. Er det noen som vet det aller billigste stedet å kjøpe PCkomponenter forresten?

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Er det noen som vet det aller billigste stedet å kjøpe PCkomponenter forresten?

6261854[/snapback]

Av sånne som meg... dvs. på bruktmarkedet... :)

PS-Data's lagersalg er en god nr.2...

Komplett er tilbake til det vanlige ja, men det er ett og annet "fynd" innimellom..

Var jo noen billige Gainward 6600GT GLH igår (jeg har bestilt ett ihvertall)..

Lenke til kommentar

Jeg hadde vært ytterst forsiktig med å kjøpe DEMO når det er følsomme komponenter. De færreste tar forhåndsregler mot statisk elektrisitet når de bygger/monterer, så disse fattige små kronene du sparer på å kjøpe DEMO, kan gi deg mer bry enn det var besparelsen verdt.

Jeg snakker da i hovedsak om prosessorer og RAM, men kan også gjelde hovedkort, skjermkort, harddisker og andre komponenter som enten har databrikker på seg eller er følsomme for røff behandling.

Når dette er sagt, er dessverre angreretten uheldig på samme måte, ettersom mange webshopper videreselger produkter som kommer tilbake fra kunder som har brukt sin angrerett i forbrukerloven. De pakkene som blir sendt tilbake og ser fremdeles nye og fine ut selges som nye varer, men de som kommer tilbake i en mer herjet form selges som demo – som kan forklare hvorfor de fleste webshopper kun selger DEMO-varer som mangler original eske, bruksanvisning, osv.

Uansett kan du risikere å få en vare som er blitt behandlet dårlig, og det gjør at datamarkedet er så plaget av feil og ustabilitet, takket være angreretten. Men kjøper du varer som står oppsatt som nye, er det uansett en større kjangs for at du får nye deler fremfor brukte.

Av disse grunner, bestiller jeg oftest komponenter som ikke er på lager, fordi da kommer de rett fra fabrikken og blir videresendt til meg.

Lenke til kommentar
Vel, man har vel fortsatt garanti osv. ved kjøp av demo-varer også

6286252[/snapback]

Problemet med garanti og varer som ikke er 100 % defekte, er at du oftest får varen igjen med bemerkelsen: ”Testet - OK”. Med andre ord snakker jeg om deler som er delvis defekte, noe som oftest forekommer ved skader fra statisk elektrisitet.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet det aller billigste stedet å kjøpe PCkomponenter forresten?

6261854[/snapback]

Av sånne som meg... dvs. på bruktmarkedet... :)

PS-Data's lagersalg er en god nr.2...

Komplett er tilbake til det vanlige ja, men det er ett og annet "fynd" innimellom..

Var jo noen billige Gainward 6600GT GLH igår (jeg har bestilt ett ihvertall)..

6262115[/snapback]

Må være enig med deg i denne saken. Komplett har hysterisk dårlige demovarepriser. Jeg er innom og ser litt av og til men det siste året eller så er det så og si ingenting som er verd å kjøpe. Mange av demovarene deres ligger over prisen for nye varer andre steder og det er jo ganske elendig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ja, de skjerpet seg i nøyaktig 24timer. Det viser jo hvor mye man kan stole på lovnadene derfra.... :roll:

6319834[/snapback]

Det er litt skuffende at det kan se ut som om "Komplett.no" ikke tar kritikken på alvor, men kun gjør ett lite "stunt" utifra kritikk via forumet.

Prisene *er nå generelt sett altfor høye* på tildels svært "ukomplette" "bruktvarer" i forhold til f.eks. PS-Data/Bruktmarkedet.

Komplett.no:

Gjør noe med det.. eller avvikle hele "demolageret".. Dette kan dere rett og slett ikke være bekjent av.. dvs. å selge "brukte/utrangerte" varer til noen få prosent under ny/komplett pris.

PS.

Det er fremdeles mulig å gjøre gode kjøp, men generelt sett er prisnåvet på "Demovarene" for høye (i forhold til nye/"ubesudlede" varer).

Lenke til kommentar
Kort og godt: PS Data sine priser på demovarer banker Komplett sine så langt ned i jorda som det over hodet er mulig. Jeg blir kvalm når jeg ser på prisene Komplett setter på demovarer.

6319497[/snapback]

Må bare si meg enig i det!

Jeg sjekker demovarer på PS Data og Komplett daglig, og prisforskjellene er til tider enorm!

Her er et skrkkeksempel fra Komplett:Asus Radeon 9600XT 128MB DDR AGP(Prisen er 695,- i tilfelle det blir borte)

Og det er merket "NB! Kun kort!! (Drivere, kabler, manual, + + mangler!)" :no:

Ikke uvanlig at PS Data ligger på halve prisen av hva Komplett gjør...

Og PS Data setter ned prisen på varer som ikke blir solgt(justeres med en ukes mellomrom), mens Komplett beholder samme prise i laaaange tider!

De siste par dagene har PS Data lagt ut masse snadder til svært hyggelige priser, kjøpte selv et MSI Radeon X800GTO-TD256E PCIe til 595,- :love:

Lenke til kommentar

God kveld folkens!

Som dere jo alle vet endrer prisene seg på hardware seg løpende, og her tydligvis i et tempo som noen ikke har klart og følge opp skikkelig. Kan love dere at vi skal ta og vri et par hoder mandag morgen og sørge for at dette bedrer seg en gang for alle! Dere skal heller ikke se bort i fra at vi i løpet av kort tid virkelig tar på oss spanderbuksene og kommer med noen kanontilbud under demovarer ;)

PS: Skulle gjerne ha justert dette nå i kveld men denne helgen har vi hele 2.3 tonn med nye servere som skal på plass i Komplett slik at prisendringer for øyeblikket ikke er mulig. Ifm. dette vil Komplett.no mer eller mindre fungere som normalt men muligens kan enkelte periodiske feil oppstå i løpet av helgens oppgraderinger. :)

Endret av Komplett.no
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...