kons Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 sorry hvis dette blir litt OT. til komplett: når dere er i gang kan dere kikke på denne også: T60p Den prisen dere har her tror jeg med fordel kan justeres, om man følger produkt linken deres til Lenonvo ligger de flere tusen lavere, siden de har droppet prisene i det siste (det var likt før de endret). Prøvde å spørre en av selgerne deres om det ikke burde senkes men han viste ikke noe om denslags! ! ! Vurdere en T60p men den har for stort påslag i forhold til konkurerende modeller slik det er nå, vil gjerne ha 1600x1200 og bygge kvaliteten til Lenovo men det er ikke verd nesten 10000 ekstra. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Vil gi ros til trådstarter for bra tatt opp emne. Og til komplett for bra tiltak som planlegges iverksatt imorgen! Det er ikke forventet at firmaer selv alltid skal se "feilene" de gjør. Det som er bra ved en bedrift er nettopp om den tar kritikk seriøst og setter igang tiltak heretter, noe komplett skal ha ros for å gjennomføre her. Det at komplett prøvde seg på sin karakteristiske svarmåte med humor som mål, og ikke fungerte så bra i denne sammenheng er lett å tilgi =) Det har fungert bra tidligere. Og det er nå tiltakene som bestemmer kvalitet på butikken. Takk til TL1000S for god tråd Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Bra at komplett fikser dette nå, har sendt dem "noen" mailer ang. dette... Rart at det måtte opp på forumet først da, selv om det ikke er lengre siden enn Onsdag (24.) jeg sendte den siste. Lenke til kommentar
Komplett.no Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 mad_arab skrev i dag, 14:39 Er det håp om at dere gjør noe med diskprisene også? Ja kons skrev i dag, 15:09 til komplett:når dere er i gang kan dere kikke på denne også: T60p (varenr. 320122) Ja ManagHead skrev i dag, 19:27Bra at komplett fikser dette nå, har sendt dem "noen" mailer ang. dette... Rart at det måtte opp på forumet først da, selv om det ikke er lengre siden enn Onsdag (24.) jeg sendte den siste. Da beklager vi at dette ikke har blitt gjort. Skal også sende intern info på nytt om hvem/hvordan slike henvendelser skal bli håndtert. Til alle: Takk for gode tilbakemeldinger, nå gjenstår "bare" å sett ned noen priser. Lenke til kommentar
IsMedSjoko Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Komplett.no er jo viden kjent for sin dårlige kundeservice og rare demopriser. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Komplett.no er jo viden kjent for sin dårlige kundeservice og rare demopriser. 6201151[/snapback] Så rart, det var jeg faktisk ikke klar over! Lenke til kommentar
bgronas Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 hva gjør vel en liten prisforskjell når du kan bestille kl 10 om morgenen og hente varene dine før kl 14 samme dag i postautomat? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 hva gjør vel en liten prisforskjell når du kan bestille kl 10 om morgenen og hente varene dine før kl 14 samme dag i postautomat? 6201329[/snapback] Ganske mye for oss som ikke kan det. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Litt spent på om denne blir solgt...merkelig konfigurasjon egentlig.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Komplett skal ha all honnør for å følge opp her i forumet.. Nå har de justert prisene til høyst levelig nivå.. Meget bra Komplett! Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Stiller et oppfølgende spørsmål om trådstarter ikke har noen problemer med det (foreslått av snoemann): Hvordan ble resultatet i form av nye priser som følge av denne tråden? Ser skjermkortet jeg nevnte gikk ned fra 971-850 kr Endret 29. mai 2006 av heisann80 Lenke til kommentar
Beetlejuice Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Samtidig, man må huske på at Komplett sitt formål ikke er å levere billig datautstyr, men å tjene mest mulig penger til eierne. Komplett hadde forøvrig et overskudd på 71 millioner i 2005. Så de tjener jo penger... Se Kompletts årsrapport for 2005 dersom interessert: http://www.newsweb.no/cdco/atmnt/KomplettA...05.pdf?id=43520 Derfor, det er all grunn til å passe på fortsatt. Før man vet ordet av det, har de skrudd opp prisene igjen... Lenke til kommentar
Lasan Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Litt spent på om denne blir solgt...merkelig konfigurasjon egentlig.. 6201406[/snapback] LoL. Merkelig at han ikke har henta den der må jeg si. Latterlig konfigurasjon. Hadde jeg vært Komplett hadde jeg bare plukka den fra hverandre igjen jeg. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Vel å sitte på kapital i form av demovarer gir nok ikke verdens beste avkastning komplett. Dere må tenke litt på hvor mye avkastning det gir dere i % å sitte på såpass mye demobrukte varer dere gjør. Det å selge ting marginalt under vanlig utsalgspris, når det tar kanskje 6mnd før produktet blir solgt er nok ikke lønnsomt iforhold til å selge ting lavere og få det unna kjapt. Disse verdiene dere sitter på _lenge_ om gangen i form av f.eks. MYE hovedkort gir vel ikke akkurat fra seg like store inntjeninger som dere kunne fått ved å løse ut denne kapitalen ved høyere omløpshastighet på demovarene deres? Hadde vært interessant med et svar fra Komplett på denne. Edit : Leif Edit 2 : Også kan jeg kanskje legge til at jeg ikke er interessert i datakjøp akkurat nå om dagen, slik at dette er ikke motivasjonen bak det jeg skriver =) Endret 29. mai 2006 av snoemann Lenke til kommentar
Beetlejuice Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Dere må tenke litt på hvor mye avkastning det gir dere i % å sitte på såpass mye demobrukte varer dere gjør. Det å selge ting marginalt under vanlig utsalgspris, når det tar kanskje 6mnd før produktet blir solgt er nok ikke lønnsomt iforhold til å selge ting lavere og få det unna kjapt. 6201616[/snapback] Dette er jo enkel økonomi. Tenk deg følgende: Med en pris på 1000 kroner tar det 6 måneder å få solgt demoproduktet. Med en pris på 800 tar det 14 dager. Da har jeg tapt 200 kroner, men tjent/spart følgende: 5,5 måneder med renter på 800 kr. Kostnader knyttet til lagring av demovaren i 5,5 måneder. Verditap som følge av langvarig lagring (Grunnet hurtig utvikling i datamarkedet taper varen seg raskt i verdi på lager) Hva er så lurt? Jeg tror jeg ville tatt de 800 og investert i oljeaksjer... Endret 29. mai 2006 av Beetlejuice Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Jeg forstod det utsagnet som at du var enig i at det var lurt å selge det lavere raskere. Edit : Komplett kunne kanskje frigjort 50% av kapitalen de sitter med på demovarene sine. Og fått en avkastning i form av f.eks. innkjøp av andre ting\større kvanta\kundebehandling eller hva de nå måtte ønske. Som jeg ville tro skulle vise seg å være større enn avkastningen jeg ser for meg de har ved å holde på demovarestørrelsen sin slik den er idag. Det kan nok riktignok tenkes å være taktisk også at de holder igjen prisene på demovarene slik at vi heller kjøper nye produkter til høyere pris. Men hvis dette er tilfellet kan jeg ikke tenke meg at mengden f.eks. skjermkort i demovarelagere er _så_ stort at antallet solgte skjermkort(nye) ville sunket drastisk ved en raskere omløpstid på demovarelagert(/skjermkort). Endret 29. mai 2006 av snoemann Lenke til kommentar
Beetlejuice Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Jeg forstod det utsagnet som at du var enig i at det var lurt å selge det lavere raskere. 6201716[/snapback] Jepp. Å ha demovarer lenge på lager er etter mine begreper en veldig dårlig idé. Særlig demobrukte hardwareprodukter grunnet den raske utviklingen. Samtidig, når det gjelder nye varer må alle butikker ha tilstrekkelig på lager til å dekke umiddelbar etterspørsel. Hvis ikke butikken kan levere blir jo kundene også sure, med god grunn. Derfor, ikke alltid lett for Komplett å vite hva som er lurt... Endret 29. mai 2006 av Beetlejuice Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Sant så sant beetlejuice. med frigjøring i kapital fra demovarelageret kunne kanskje komplett også styrket sitt lager av høyt etterspurte varer om det trengs. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Jeg ser at det hjalp på omsetning av ihvertfall den ene grove feilprisingen jeg viste til i 1.post. En 940 D priset til over 3k.. nedsatt til 1.8k.. er nå solgt.. Vurderte å kjøpe denne, men var for sein.. (forsåvidt greit.. jeg har vel nok hardware.. og bør spare til Conroe).. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå