Gå til innhold

"Politikere" vil forby homofili

Anbefalte innlegg

Tror jo lengre nord du kommer, jo mere ekstreme holdninger finner du.

Ta f.eks. skolevalg i videregående jeg gikk på. Det var alltid de kuleste i panelet som var FRP'erne, det var disse som fikk folk til å le. De andre partiene gjorde som man pleier å gjøre i debatter, preike dritt om programmene til hverandre (og FRP), men det brød ikke folk seg om, så lenge FRP-karen kunne holde "morsomme" innlegg ang anti-innvandring og å bygge opp under hverdagsrasismen. Det var disse som fikk stående trampeklapp når de sa noe folk likte, og dermed alltid flest stemmer.

Og vi hoppa på lasset og fløy rundt og prata om "Kong Carl-Ivar" som om han skulle være den tøffeste politikern i landet.

Folk ser ikke lengre enn til sin egen dørstokk i mange tilfeller.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis det var "personlige meninger" og skrevet som privatpersoner, så hvorfor signerer de det som medlem og formann av FpuTroms?

Er også skuffet over at Rune Johanessen ikke svarer mailen min. :(

S,

6199518[/snapback]

hehe ja si det du.. er vel heller det at de ikke var så tøffe lengre når de merket hvor stor motstand de møtte. ;)

Lenke til kommentar
Hvis det var "personlige meninger" og skrevet som privatpersoner, så hvorfor signerer de det som medlem og formann av FpuTroms?

6199518[/snapback]

Må bare komme med en korreksejon her. Han var formann i "Lenvik og omegn FpU", et lite lokallag underlagt Troms FpU. Formann i Troms FpU er en annen person. Se eventuelt www.tromsfpu.no.

Lenke til kommentar

Oi... Skulle stå én formann av FpuTroms. Mente ikke at han var Fpu-leder av fylket.

Er jo forøvrig bra at FpuTroms tar avstand fra uttalelsene deres. Når andre trofaste medlemmer begynner å snakke om at det skal være mulighet for takhøyde og "rom for å være politisk ukorrekt" innad i partiet så begynte jeg å lure hvor langt oppi sitt eget anus det er mulig å krype.

S,

Lenke til kommentar
Er jo forøvrig bra at FpuTroms tar avstand fra uttalelsene deres. Når andre trofaste medlemmer begynner å snakke om at det skal være mulighet for takhøyde og "rom for å være politisk ukorrekt" innad i partiet så begynte jeg å lure hvor langt oppi sitt eget anus det er mulig å krype.

6199610[/snapback]

Heh.. Politisk ukorrekte debatter _innad_ i partiet håper jeg virkelig det er takhøyde for. Noe av moroa er rare interne diskusjoner. :p . Men med et leserbrev av den typen er man ikke innad i partiet lengre. Disse gutta skjønte ihvertfall raskt at de hadde bæsja på leggen og tok konsekvensen ved å melde seg ut.

Lenke til kommentar
Det er endel ekstreme holdninger innad i partiet. Det har de alltid hatt, og utestengelser har skjedd oftere enn i andre partier. Så kan man jo spørre seg hvorfor. :hm:

S,

6198122[/snapback]

Det er vel "litt" uhistorisk å si at det har skjedd oftere i FrP enn i andre partier. Det skjer i all partier som befinner seg på ytterfløyene. Med hederlig unntak av SV som ser ut til å leve godt med sine pappenheimere.

Alle som har vanket i de indre eller ytre sirkler i ulike bevegelser på ytterste venstre fløy vet at FrP er rene amatører i ekslusjons-gamet. Den gangen de "rene og ranke" skulle befri arbeiderklassen var eksklusjoner fast punkt på dagsordenen. De ekskluderte startet gjerne nye lag og grupper, som utpekte hverandre til hovedfienden. (Ikke bry dere om borgerskapet, her har vi noen svikere som påstår at Stalin var bare 29% god.)

Arbeiderpartiets vei til det sosialistiske sentrum er brolagt med utestengte kommunister. SV hadde ikke eksistert om ikke Ap hadde sørget for en jevn forsyning med nye medlemmer. At det ikke skjer idag skyldes at sentrumspartier ikke tiltrekker seg ekstremister. Ap har skallet av ytterfløyene i et slikt tempo at de andre partiene har hatt problemer med å svelge unna, og har ikke lenger noen igjen utenom den harde kjerne.

Selv moderate Høyre har en stolt historie av å lage historiske paranteser av sine medlemmer. Wenche Lowzow som begikk den uhørte forbrytelse å være homofil, hedersmannen Jan P Syse som ble ofret til VG.

Skandalene i KrF er vel glemt nå, men det er ikke mer enn et par år siden Valgerd tok til tårene i beste sendetid og man snakket om at KrF kunne sprekke på grunn av oppstusset. At sakene i stor grad var en storm i et vannglass er selvsagt tabloide Norge uvedkommende.

Senterpartiets vei fra konservativt bondeparti til sosialistisk ditto har heller ikke gått uten mannefall. Det blir bare ikke de samme store oppslagene. Kanskje fordi sindige bygdenordmenn tar sin skjebne med stoisk ro istedet for å løpe til Bla Bla og VG. Det betyr ikke at det ikke skjer. Mange av de som ikke har funnet seg til rette i det moderne SP har vel nettopp tydd til FrP.

Og deri ligger nok litt av FrPs problem. De er blitt en frihavn for politkkens hjemløse, sånn på lokalplanet.

Partiet har strevet med å bli et seriøst alternativ. I mange år lå fokuset på å bli et populistisk folkeparti, og for å få til dette pågikk et blodig oppgjøre med partiets liberalistiske krefter. Samtidig har de virket som en magnet på alle slags skrullinger med mer lettvint forhold til politikken. Det er synd og si det, men våre nå avgåtte venner - som antagelig representerte "billig øl og bensin"-fløyen i FpU - er antagelig mindre uspiselige for den jevne Ola Dunk enn firerbanden fra før Bolkesjø. (Skjervengen, Wara, Christiansen og Wibe.) Dette tok Hagen konsekvensen av. Synd for oss som ønsket et liberalistisk FrP, men som Arbeiderpartiet så smertelig har fått erfare: Du vinner ikke det norske folk med skarpskodde intelektuelle, du vinner dem med en nøye tilmålt dose med folkelighet og Janteloven hengende på baderomsspeilet.

Om FrP har skylden selv skal jeg la ligge. Jeg stemmer ikke FrP og har ikke noe behov for å ta dem i forsvar. (Ikke stemmer jeg liberalistisk heller, men det burde jeg kanskje.) Men på mange måter er de et ungt parti som skal gjennom akkurat samme prosessen som de andre gjorde seg ferdig med i forrige århundre. Det blir litt som dagens Russland: Ja det er litt texas, med mafiavirksomhet og mere. Det må de antagelig gjennom for å utvikle et stabilt demokratisk og markedsliberalt styre. Det er ikke veldig forskjellig fra USA for 100 år siden. Ting Tar Tid, som Piet Hein sier.

Jeg tror nok FrP vil roe seg etterhvert også, om vi gir dem nettopp tid. I mellomtiden er viderværdighetene i partiet det bra underholdning for tabloidlesere og forumbrukere. For meg er ikke det som skjer på veien så interessant som hva som skjer. Hvor Frp havner er det store spenningsmomentet, ikke hvem som hopper av og på underveis, eller hva de sier på hoppkanten. Spesielt ikke i distriktsmesterskapet i Lenvik.

Der skiller politisk journalistikk seg fra sportsjournalistikken, ingenting er for provinsielt til å omtales. Du ser ikke VG skrive om røde kort i en 5. divisjonskamp i Trøndelag, men i politikken kan det samme få helsideoppslag i hovedstadspressen, og 9 sider med debatt på diskusjon.no...

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Ellers er jo Demokratene og DLF nærmest en forening for utestengte Frp-medlemmer.

6197906[/snapback]

Kan du gi eksempler på DLF-ere som har blitt utestengt fra Frp?

Tingen med denne saken og de to Lenvikguttene er jo at Rune Johannessen faktisk var formann for FpuTroms,

6198122[/snapback]

Nei, det var han ikke. Han var formann i Lenvik FpU.

og de skriver om et brev som vekker oppsikt og skaper reaksjoner. Hvordan skal media forholde seg "nøytralt" til det? Ved å ikke trykke det?

6198122[/snapback]

Ved å si det som det er, at to tillitsvalgte i et lite lokallag i en kommune med drøyt 11 000 innbyggere ikke representerer synet til et ungdomsparti med flere tusen medlemmer, og langt mindre et parti med femsifret antall medlemmer.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Herlig innlegg, TWFA.  :thumbup:

6199783[/snapback]

Støttes ;)

6199807[/snapback]

Altfor godt skrevet, hva skal man nå kverulere over. :blush:

Lenke til kommentar
Jeg oppfatter ikke Jens sin bulkeaffære som noe særlig skandale.

Neivel. Det viser i allefall hva slags person statsministeren er.

Litt klossete kanskje, men neppe skandale.

"Litt klossete" å med vilje stikke av etter å ha bulket en annen bil, men først etter å ha latt som han gjorde opp for seg?

Jeg snakker om langt alvorligere ting; som f.eks sterk homohets, voldtektssaker, nynazister i styret, fysiske angrep på andre partimedlemmer, Sharialov-propaganda, pedofilisaker og slike ting. Utestengelser på utestengelser.

Pedofilisaker?

Du mener kanskje at Frp ikke skal stenge ute folk som går over streken? Eller at man er dømt med en gang man anklages for f.eks. voldtekt?

Kan det være fordi mye av partiets indre organer rett og slett HAR endel spekulative meninger?

Disse to karene står frem.

Nei.

Siden du ikke sier noe annet så antar jeg at du innrømmer det litt.

Nei. Antakelsene dine kan du holde for deg selv, siden de alltid viser seg å være feil. Det eneste du er ute etter er å finne en ny vinkling du kan bruke mot Frp, uansett hvor tåpelig den måtte være.

Skal man følge din tankegang kan man uten problem "se" at sentralstyret i SV helt tydelig støtter og bejubler sosialistiske massemordere som Stalin, Mao og Pol Pot. De sier det bare ikke offentlig.

Lenke til kommentar
Det er bare det at alle tillitsvalgtes utsagn blir lovlig mat uavhengig av posisjon, dvs blir tabloidisert og dermed blir de et uttrykk for partiets egentlige intensjon.

Selvmotsigende pjatt.

Liv har selv sagt at man ikke skal dømme FRP etter handlingsplan, men utfra handlinger.

Jeg venter fortsatt på noe som beviser at denne påstanden er riktig.

Da blir en slik handling fra en "tillitsvalgt" lagt merke til, enten du vil det eller ei.

Det er helt greit at det blir lagt merke til. Det som ikke er greit er at røveraktige og uærlige sjeler prøver å komme med løgner om at meningene er noe partiet selv står for.|

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Uansett hva som står i partiprogrammet til FpU og FrP sentralt om homofili er jeg glad for at jeg ikke er medlem av et parti hvor jeg må bedrive slik brannslokking som FpUere må i disse dager.

6203004[/snapback]

Enig med fjortentegn.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...