Lars_Olav_N Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Jeg vet hva som står i programmet til Frp og Fpu, men hvorfor er det alltid slik at det er Frp som det kommer utskudd som disse to og Jan Blomseth? Og de popper opp som paddehatter innimellom. Hvorfor ville aldri disse type 'skandaler' skjedd i eksempelvis Venstre eller SV? Hvor har du det fra at "skandaler" kun skjer i Frp? Det er faktisk ikke tilfelle. Kan det være fordi mye av partiets indre organer rett og slett HAR endel spekulative meninger?Disse to karene står frem. Nei. 6195036[/snapback] Synes det er en vesentlig forskjell på linken du viser til med Jens Stoltenborg og på det disse to aktive FRP polikerne nå har gjort. Stoltenberg hadde også en fornuftig og logisk forklaring på hvorfor han ikke la igjen lapp. Jeg støtter påstanden om at disse skandalene skjer i mye større grad i FRP enn i andre partier. Trenger vel ikke nevne hvor mange som har blitt eksludert av FRP de siste årene i forhold til de andre partiene. Sitat som kommer fra folk som en gang har vært ganske sentrale i partiet FRP er hårreisende sitat, som jeg ikke mener kan sammenlignes på samme nivå som "skandalen" til Jens Stoltenberg. Synes det skinner gjennom en frustrasjon i alle innleggene dine som jeg har lyst til å kommentere. Går likevel ikke nærmere inn på dette da det etter det jeg har forstått ikke er i henhold til retningslinjene på forumet. Lenke til kommentar
Lars_Olav_N Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Sitat fra Svankmajer "Kan det være fordi mye av partiets indre organer rett og slett HAR endel spekulative meninger? Disse to karene står frem." Å svare nei på dette spørsmålet er ødeleggende for en konstruktiv debatt. Jeg mener at alle ekslusjonene de siste årene viser at nettopp dette er tilfelle! Endret 28. mai 2006 av Lars_Olav_N Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Sitat fra Svankmajer "Kan det være fordi mye av partiets indre organer rett og slett HAR endel spekulative meninger?Disse to karene står frem." Å svare nei på dette spørsmålet er ødeleggende for en konstruktiv debatt. Jeg mener at alle ekslusjonene de siste årene viser at nettopp dette er tilfelle! 6196978[/snapback] Feil. Han sier at ".. mye av ..". Enkelte personer i partiets "indre organer" (hva nå det er) har helt sikkert slike meninger. De fleste har det dog ikke. De ekstreme som ikke klarer å holde meningene for seg selv, blir utmeldt eller ekskludert. Og hva du mener med "alle eksklusjonene" vet jeg ikke, de kan telles på en hånd eller to. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Faktum er at i bygdene rundt i Norge er det mere hverdagsrasisme og fordommer enn man liker å tro. Gamle gubber som sitter og furter over alle "svartingan" i landet, eller antihomokultur. At disse 2 kommer fra nettopp ei slik bygd sier vel sitt. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Faktum er at i bygdene rundt i Norge er det mere hverdagsrasisme og fordommer enn man liker å tro. Gamle gubber som sitter og furter over alle "svartingan" i landet, eller antihomokultur. At disse 2 kommer fra nettopp ei slik bygd sier vel sitt. 6197140[/snapback] For Folk Flest! Lenke til kommentar
Lars_Olav_N Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Sitat fra Svankmajer "Kan det være fordi mye av partiets indre organer rett og slett HAR endel spekulative meninger?Disse to karene står frem." Å svare nei på dette spørsmålet er ødeleggende for en konstruktiv debatt. Jeg mener at alle ekslusjonene de siste årene viser at nettopp dette er tilfelle! 6196978[/snapback] Feil. Han sier at ".. mye av ..". Enkelte personer i partiets "indre organer" (hva nå det er) har helt sikkert slike meninger. De fleste har det dog ikke. De ekstreme som ikke klarer å holde meningene for seg selv, blir utmeldt eller ekskludert. Og hva du mener med "alle eksklusjonene" vet jeg ikke, de kan telles på en hånd eller to. 6197123[/snapback] At det kan telles på en hånd eller to er totalt irrelevant. "Alle" er ikke etter min mening et vanskelig ord å tyde. Endret 28. mai 2006 av Lars_Olav_N Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Faktum er at i bygdene rundt i Norge er det mere hverdagsrasisme og fordommer enn man liker å tro. Gamle gubber som sitter og furter over alle "svartingan" i landet, eller antihomokultur. At disse 2 kommer fra nettopp ei slik bygd sier vel sitt. 6197140[/snapback] For Folk Flest! 6197147[/snapback] Og nå er folk flest nede i ca: 24%, hu hvor det går sa Moses når han glei på ræva ned over Oljeberget! Endret 28. mai 2006 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Faktum er at i bygdene rundt i Norge er det mere hverdagsrasisme og fordommer enn man liker å tro. Gamle gubber som sitter og furter over alle "svartingan" i landet, eller antihomokultur. At disse 2 kommer fra nettopp ei slik bygd sier vel sitt. 6197140[/snapback] For Folk Flest! 6197147[/snapback] Og nå er folk flest nede i ca: 24%, hu hvor det går sa Moses når han glei på ræva ned over Oljeberget! 6197310[/snapback] Hvor mye var det på toppen? Noen som kan vise til en mer oppdatert statistikk? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Faktum er at i bygdene rundt i Norge er det mere hverdagsrasisme og fordommer enn man liker å tro. Gamle gubber som sitter og furter over alle "svartingan" i landet, eller antihomokultur. At disse 2 kommer fra nettopp ei slik bygd sier vel sitt. 6197140[/snapback] For Folk Flest! 6197147[/snapback] Og nå er folk flest nede i ca: 24%, hu hvor det går sa Moses når han glei på ræva ned over Oljeberget! 6197310[/snapback] Hvor mye var det på toppen? Noen som kan vise til en mer oppdatert statistikk? 6197445[/snapback] Eeeh! Mener du en mer oppglødd statistikk...? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Faktum er at i bygdene rundt i Norge er det mere hverdagsrasisme og fordommer enn man liker å tro. Gamle gubber som sitter og furter over alle "svartingan" i landet, eller antihomokultur. At disse 2 kommer fra nettopp ei slik bygd sier vel sitt. 6197140[/snapback] For Folk Flest! 6197147[/snapback] Og nå er folk flest nede i ca: 24%, hu hvor det går sa Moses når han glei på ræva ned over Oljeberget! 6197310[/snapback] Hvor mye var det på toppen? Noen som kan vise til en mer oppdatert statistikk? 6197445[/snapback] Eeeh! Mener du en mer oppglødd statistikk...? 6197476[/snapback] Nei, så at det jeg sa kan misforsås. Mente en temmelig ny statistikk (f.eks den du fikk 24% fra) - er interessert i å se hvordan det ligger an nå for tida. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article792618.ece 24,8% da Endret 28. mai 2006 av Rakib Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Ok! du slo meg med et tastetrykk, men uansett viser dette hvor trofaste velgerne til FRP er...Heldigvis! Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Jeg vet hva som står i programmet til Frp og Fpu, men hvorfor er det alltid slik at det er Frp som det kommer utskudd som disse to og Jan Blomseth? Og de popper opp som paddehatter innimellom. Hvorfor ville aldri disse type 'skandaler' skjedd i eksempelvis Venstre eller SV? Hvor har du det fra at "skandaler" kun skjer i Frp? Det er faktisk ikke tilfelle. Jeg oppfatter ikke Jens sin bulkeaffære som noe særlig skandale. Det ville det ikke vært om Siv Jensen eller Carl I Hagen hadde gjort det heller. Litt klossete kanskje, men neppe skandale. Jeg snakker om langt alvorligere ting; som f.eks sterk homohets, voldtektssaker, nynazister i styret, fysiske angrep på andre partimedlemmer, Sharialov-propaganda, pedofilisaker og slike ting. Utestengelser på utestengelser. Jeg hører nesten aldri om slike ting i andre borgelige eller sosialistiske partier. Kan det være fordi mye av partiets indre organer rett og slett HAR endel spekulative meninger?Disse to karene står frem. Nei. Siden du ikke sier noe annet så antar jeg at du innrømmer det litt. Jeg sier ikke at det er partiets målsettinger, men hører man om en sånn sak så blir jeg overrasket om det ikke er i Frp. S, Endret 28. mai 2006 av Svankmajer Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Det er de siste åra FrP har lagt bånd på seg. Partiet har fra starten som Anders Langes Parti spredd om seg med forkastelige meninger av denne typen. Homser, alenemødre, finnmarkinger, svarte, muslimer og mange flere har fått kjenne FrPs vrede. Nå prøver partiet å gjøre seg spiselig for andre partier på borgerlig side så det blir mulig å innta regjeringskontora. Partiet er forsåvidt fremdeles fullt av homsehatere og rasister. Disse breiskuldra sjarmtrolla er ikke representative for FpU, men de har mange meningsfeller i FrP. De fremtredende politikerne fra FrP er vel de mest moderate som partiet klarte å hoste opp... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Det er de siste åra FrP har lagt bånd på seg. Partiet har fra starten som Anders Langes Parti spredd om seg med forkastelige meninger av denne typen. Homser, alenemødre, finnmarkinger, svarte, muslimer og mange flere har fått kjenne FrPs vrede. Nå prøver partiet å gjøre seg spiselig for andre partier på borgerlig side så det blir mulig å innta regjeringskontora. Partiet er forsåvidt fremdeles fullt av homsehatere og rasister. Disse breiskuldra sjarmtrolla er ikke representative for FpU, men de har mange meningsfeller i FrP. De fremtredende politikerne fra FrP er vel de mest moderate som partiet klarte å hoste opp... 6197798[/snapback] Prøv å sette sammen en hel regjering fra FRP, da tror jeg du sliter, og det ikke bare litt. Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Sitat fra Svankmajer "Kan det være fordi mye av partiets indre organer rett og slett HAR endel spekulative meninger?Disse to karene står frem." Å svare nei på dette spørsmålet er ødeleggende for en konstruktiv debatt. Jeg mener at alle ekslusjonene de siste årene viser at nettopp dette er tilfelle! 6196978[/snapback] Feil. Han sier at ".. mye av ..". Enkelte personer i partiets "indre organer" (hva nå det er) har helt sikkert slike meninger. De fleste har det dog ikke. De ekstreme som ikke klarer å holde meningene for seg selv, blir utmeldt eller ekskludert. Og hva du mener med "alle eksklusjonene" vet jeg ikke, de kan telles på en hånd eller to. Tror du bommer stygt. Få partier har vært nødt til å stenge ute så mye folk som FRP Bare denne saken overskrider 3 hender. Ellers er jo Demokratene og DLF nærmest en forening for utestengte Frp-medlemmer. S, Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Sitat fra Svankmajer "Kan det være fordi mye av partiets indre organer rett og slett HAR endel spekulative meninger?Disse to karene står frem." Å svare nei på dette spørsmålet er ødeleggende for en konstruktiv debatt. Jeg mener at alle ekslusjonene de siste årene viser at nettopp dette er tilfelle! 6196978[/snapback] Feil. Han sier at ".. mye av ..". Enkelte personer i partiets "indre organer" (hva nå det er) har helt sikkert slike meninger. De fleste har det dog ikke. De ekstreme som ikke klarer å holde meningene for seg selv, blir utmeldt eller ekskludert. Og hva du mener med "alle eksklusjonene" vet jeg ikke, de kan telles på en hånd eller to. 6197123[/snapback] Hvilke andre partier kan telle eksluderte på "en hånd eller to" i vår tid? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Tror du bommer stygt. Få partier har vært nødt til å stenge ute så mye folk som FRPBare denne saken overskrider 3 hender. Ellers er jo Demokratene og DLF nærmest en forening for utestengte Frp-medlemmer. 6197906[/snapback] Litt spesiell sak den der. Men hadde det vært bedre å beholde dem i partiet? De som er eller har vært med i FpU, eller en annen politisk ungdomsorganisasjon, vet hvordan forholdene er, og hvor mye sprøyt media klarer å trykke. Det er nok vanskelig for 'utenforstående' å forstå at det media skriver om er ekstremtilfellene, kanskje 0,01% av det som faktisk skjer i organisasjonene. Men, føler jeg har sagt nok i denne saken nå, er jo ikke direkte upartisk.. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Tror du bommer stygt. Få partier har vært nødt til å stenge ute så mye folk som FRPBare denne saken overskrider 3 hender. Ellers er jo Demokratene og DLF nærmest en forening for utestengte Frp-medlemmer. 6197906[/snapback] Litt spesiell sak den der. Men hadde det vært bedre å beholde dem i partiet? De som er eller har vært med i FpU, eller en annen politisk ungdomsorganisasjon, vet hvordan forholdene er, og hvor mye sprøyt media klarer å trykke. Det er nok vanskelig for 'utenforstående' å forstå at det media skriver om er ekstremtilfellene, kanskje 0,01% av det som faktisk skjer i organisasjonene. Men, føler jeg har sagt nok i denne saken nå, er jo ikke direkte upartisk.. 6197953[/snapback] Så absolutt, men det viser hvem som blant andre tiltrekkes av dette partiet. Dette (utestengelser, nynazister etc.) diskuterte vi for et par uker siden. Synd jeg ikke hadde lenkene da. Godt det kom opp nå da. Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Litt spesiell sak den der. Men hadde det vært bedre å beholde dem i partiet? De som er eller har vært med i FpU, eller en annen politisk ungdomsorganisasjon, vet hvordan forholdene er, og hvor mye sprøyt media klarer å trykke. Det er nok vanskelig for 'utenforstående' å forstå at det media skriver om er ekstremtilfellene, kanskje 0,01% av det som faktisk skjer i organisasjonene. Men, føler jeg har sagt nok i denne saken nå, er jo ikke direkte upartisk.. Man kan si mye om media, men de sitter neppe å finner opp ekslusjoner. Tingen med denne saken og de to Lenvikguttene er jo at Rune Johannessen faktisk var formann for FpuTroms, og de skriver om et brev som vekker oppsikt og skaper reaksjoner. Hvordan skal media forholde seg "nøytralt" til det? Ved å ikke trykke det? Det er endel ekstreme holdninger innad i partiet. Det har de alltid hatt, og utestengelser har skjedd oftere enn i andre partier. Så kan man jo spørre seg hvorfor. S, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå