Pricks Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Hvor har du det fra at "skandaler" kun skjer i Frp? Det er faktisk ikke tilfelle. 6195036[/snapback] Vet ikke helt om dette går under definisjonen "denne typen skandaler" 6195050[/snapback] Nei, du har rett. Denne skandalen er enda verre enn at et par skrullinger åpner kjeften, for det viser hvilken umoralsk, løgnaktig drittsekk vi har som statsminister. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Nei, jeg tenkte på at alle de tåpelige utsagnene som spiller på fordommer som kommer fra folk innad i partiet, jeg tenkte på deres evne til å skylde på media os.v. 6195060[/snapback] At det kommer tåpelige utspill til media skjer fra alle partier. Tror ikke vi skal grave noe særlig for å finne litt av hvert som SV'ere har kommet med. ( Men selvsagt benytter man sjansen der og da til å slenge litt dritt. ) Noen medier fremstiller dette som FpU-politikk, noe det overhodet ikke er. Det er feil og dustete gjort. Lenke til kommentar
warpig Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Nei, jeg tenkte på at alle de tåpelige utsagnene som spiller på fordommer som kommer fra folk innad i partiet, jeg tenkte på deres evne til å skylde på media os.v. 6195060[/snapback] At det kommer tåpelige utspill til media skjer fra alle partier. Tror ikke vi skal grave noe særlig for å finne litt av hvert som SV'ere har kommet med. ( Men selvsagt benytter man sjansen der og da til å slenge litt dritt. ) Noen medier fremstiller dette som FpU-politikk, noe det overhodet ikke er. Det er feil og dustete gjort. 6195093[/snapback] Men det er forskjellige skandaler, jeg er helt enig i at SV har hatt titalls med dumme utsagn, men de er som regel dumme, og kun det. FRP pleier å ha dumme utsagn som spiller på fordommer, noe som gjør det verre viss man tar det i betrakning. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Men det er forskjellige skandaler, jeg er helt enig i at SV har hatt titalls med dumme utsagn, men de er som regel dumme, og kun det. FRP pleier å ha dumme utsagn som spiller på fordommer, noe som gjør det verre viss man tar det i betrakning. 6195108[/snapback] Om det gjør det verre eller ikke er én sak. Og selv om man synes det er verre at det spilles på fordommer, så synes jeg det er frekt av media å fremstille dette som FpU-politikk. De vet utmerket godt hva som er FpUs politikk på området. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Om det gjør det verre eller ikke er én sak. Og selv om man synes det er verre at det spilles på fordommer, så synes jeg det er frekt av media å fremstille dette som FpU-politikk. De vet utmerket godt hva som er FpUs politikk på området. 6195137[/snapback] Det vet de nok, men uansett så er det som du påpekte litt over "å drite på draget" av disse to (nå eks-)tillitsvalgte. De vet jo fra før av fra Israelboikotten (Kristin Halvorsen) at en tillitsvalgt snakker for hele partiet selv om det ikke er meningen. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Kristin Halvorsen er ikke "en tillitsvalgt", men leder av partiet. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Valget av Kristin Halvores som leder er basert på "tiilit". Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Off-topic, fjernet. Endret 28. mai 2006 av Pricks Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Og nettopp derfor ønsker jeg ikke å bruke mer tid enn nødvendig på innleggene dine, mrmus. Hadde du enda hatt noe relevant å komme med, men som regel er det intetsigende tull som det siste innlegget ditt her. 6195432[/snapback] Det siste innlegget til mrmus ser da absolutt ut til å ha relevans her. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Og nettopp derfor ønsker jeg ikke å bruke mer tid enn nødvendig på innleggene dine, mrmus. Hadde du enda hatt noe relevant å komme med, men som regel er det intetsigende tull som det siste innlegget ditt her. 6195432[/snapback] Edit: Off topic. Endret 28. mai 2006 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Og nettopp derfor ønsker jeg ikke å bruke mer tid enn nødvendig på innleggene dine, mrmus. Hadde du enda hatt noe relevant å komme med, men som regel er det intetsigende tull som det siste innlegget ditt her. 6195432[/snapback] Det siste innlegget til mrmus ser da absolutt ut til å ha relevans her. 6195519[/snapback] Når noen nisser i et lite ungdomslag sier noe, og når partilederen sier noe, så er det en "liten" forskjell i utsagnets tyngde... Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Jeg fjernet min lille frustrasjon, og sier heller til mrmus: Hva har innlegget ditt med saken å gjøre? Hva prøver du å si? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Når noen nisser i et lite ungdomslag sier noe, og når partilederen sier noe, så er det en "liten" forskjell i utsagnets tyngde... 6195536[/snapback] Ja, det har du helt rett i, men føler du virkelig at reaksjonene til denne saken er såpass ut av sammenheng at man skulle trodd at det var Siv Jensen som kom med uttalelsene? Personlig syns jeg det ser ut til at folk skjønner at det er en marginalisert del av FPU som kom med denne uttalelsen, selv om andre uttalelser ( f.eks i forbindelse med landsmøtet) i løpet av den siste tiden kan tyde på at det er større deler av partiet som, om de ikke var med å skrive den, deler de samme meningene som de som fremkommer i leserinnlegget. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Jeg fjernet min lille frustrasjon, og sier heller til mrmus: Hva har innlegget ditt med saken å gjøre? Hva prøver du å si? 6195547[/snapback] Jeg sier at "valg" av ledere i et demokratisk parti er basert på at velgerne har "tililt" til disse. I motsetning til ditt utsagn om at "Kristin Halvorsen er ikke en tillitsvalgt", men leder av partiet. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Når noen nisser i et lite ungdomslag sier noe, og når partilederen sier noe, så er det en "liten" forskjell i utsagnets tyngde... 6195536[/snapback] Ja, det har du helt rett i, men føler du virkelig at reaksjonene til denne saken er såpass ut av sammenheng at man skulle trodd at det var Siv Jensen som kom med uttalelsene? Nei, men når man skriver "FpU mener bla bla.." så virker det som det er sentralstyret eller landsmøtet som har uttalt noe, ikke to ukjente karer i et lite lokallag. Personlig syns jeg det ser ut til at folk skjønner at det er en marginalisert del av FPU som kom med denne uttalelsen.6195560[/snapback] Får håpe det. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Jeg fjernet min lille frustrasjon, og sier heller til mrmus: Hva har innlegget ditt med saken å gjøre? Hva prøver du å si? 6195547[/snapback] Jeg sier at "valg" av ledere i et demokratisk parti er basert på at velgerne har "tililt" til disse. I motsetning til ditt utsagn om at "Kristin Halvorsen er ikke en tillitsvalgt", men leder av partiet. 6195608[/snapback] Jeg skjønner fortsatt ikke hva poenget ditt er. Poenget mitt var at å sammenligne tillitsvalgte i lokallag med lederen av hele partiet er ganske håpløst. Når Halvorsen sier noe på vegne av SV så har det langt større tyngde enn når et par skrullinger av noen lokal-tillitsvalgte åpner munnen. Lenke til kommentar
aleh Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Jeg skjønner fortsatt ikke hva poenget ditt er. Poenget mitt var at å sammenligne tillitsvalgte i lokallag med lederen av hele partiet er ganske håpløst. Når Halvorsen sier noe på vegne av SV så har det langt større tyngde enn når et par skrullinger av noen lokal-tillitsvalgte åpner munnen. Dette er helt sant, kan ikke sammenligne lederen av et parti med de to. Likevel i FRP er det så mange skrullinger at det de sier til sammen maler et dårlig bilde av FRP. Jeg hadde kalt bildet, Rasisten og homofobien. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Og blant sosialister er det så mange skrullinger at det de sier til sammen maler et dårlig bilde av sosialister. Jeg hadde kalt bildet "bejubling og frenetisk forsvar av massemorderiske tyranner, og et brennende ønske om å bestemme hvordan andre skal leve livet sitt". Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Jeg skjønner fortsatt ikke hva poenget ditt er. Poenget mitt var at å sammenligne tillitsvalgte i lokallag med lederen av hele partiet er ganske håpløst. Når Halvorsen sier noe på vegne av SV så har det langt større tyngde enn når et par skrullinger av noen lokal-tillitsvalgte åpner munnen. 6195905[/snapback] [/quote Det er bare det at alle tillitsvalgtes utsagn blir lovlig mat uavhengig av posisjon, dvs blir tabloidisert og dermed blir de et uttrykk for partiets egentlige intensjon. Man skal vel forvente en viss form for profesjonalitet blant de som konkurrerer om å få lov til å bestemme hva du og jeg skal gjøre. Liv har selv sagt at man ikke skal dømme FRP etter handlingsplan, men utfra handlinger. Da blir en slik handling fra en "tillitsvalgt" lagt merke til, enten du vil det eller ei. Dessuten hvis lokallag har en viss del av slike "originaler", som jeg ikke skal legge merke til, men bare se bort fra. Skal dette da være beroligende? Edit: Redigeringen ble ikke så vakkert, sikkert ikke min feil... Endret 28. mai 2006 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Det er ganske typisk i bygdenorge (jeg kommer derfra selv) å stemme på "kule" folk som de karene der. Spesiellt blant ungdommer som ikke gidder å bry seg med politikk, men vil stemme likevel på lokalvalg. Husker når vi var små og fløy rundt og prata om "Kong Carl", det skulle liksom være tøfft å like FRP. Lenvik Kommune består av noen få bittesmå bygder oppi Nord-Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå