PelsJakob Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Jeg ser ikke helt sammenhengen her mellom denne feilinformeringen blant lærere og elever, som fører til flere utskudd i Frp?6192848[/snapback] Det er ikke bare utenforstående som har disse fordommene, men også enkelte innenfor partiet. Dersom folk har fordommer mot Frp som går ut på at det er et rasistisk og homofiendtlig parti, vil de gjerne velge å gå inn i Frp om de er enige i denne karikaturen av Frps politikk. Se det som en selvoppfyllende profeti, på tilsvarende måte som folk velger å gå inn i for eksempel Høyre fordi de passer inn i stereotypen av en Høyre-velger. FrP setter seg inn i mye tull uten å vite hva de egentlig prater om. Det er to representanter fra Lenvik FpU som har uttalt seg i denne saken. Å fremstille det slik at dette er Frps eller FpUs syn, er uredelig. Dette gjelder spesielt når disse lokalpolitikerne faktisk representerer et lokallag i et fylke som er kjent som betydelig mer konservativt enn andre FpU-lag og FpU sentralt. Var det ikke de som ville forby innvandrere ute etter kl. 24 på helgene eller noe?6192988[/snapback] Jeg gleder meg til å se dokumentasjon på dette. Denne saken er for øvrig et godt eksempel på hvordan Frp behandles av venstremedia. I dagens utgave av Bergen Arbeiderblad kunne man lese følgende overskrift: «FpU vil forby homofili». Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Vi klarer ikke å kvitte oss med fordommene våre, men vi kan bli kvitt dem ...6193258[/snapback] Høh? 6193303[/snapback] Beklager, tenkte dobbelt. Det er nå blitt byttet ut med "klar over" Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 FrP setter seg inn i mye tull uten å vite hva de egentlig prater om. Det er to representanter fra Lenvik FpU som har uttalt seg i denne saken. Å fremstille det slik at dette er Frps eller FpUs syn, er uredelig. Dette gjelder spesielt når disse lokalpolitikerne faktisk representerer et lokallag i et fylke som er kjent som betydelig mer konservativt enn andre FpU-lag og FpU sentralt. 6193349[/snapback] De underskrev jo leserinnlegget med "Formann(eller hva tittelen var)/Styremedlem, Lenvik FPu" Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 I et leserinnlegg går han i lag med Leiknes knallhardt ut mot åpenheten som i dag finnes rundt homofili. De unge FpU-politikerne karakteriserer homofili som en sjukdom som bør behandles for å stoppe "smittebærerne", som de kaller det. De mener homofili kan få diagnosen "homsesjuka". De ser det som et offentlig ansvar å få stoppet denne " sjukdommen". Helt enig.. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 I et leserinnlegg går han i lag med Leiknes knallhardt ut mot åpenheten som i dag finnes rundt homofili. De unge FpU-politikerne karakteriserer homofili som en sjukdom som bør behandles for å stoppe "smittebærerne", som de kaller det. De mener homofili kan få diagnosen "homsesjuka". De ser det som et offentlig ansvar å få stoppet denne " sjukdommen". Helt enig.. 6193396[/snapback] Helt enig i "latterliggjøringen" av disse to unge mennenes meninger eller helt enig med dde to unge mennenes meninger? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Vi anser det også som en nasjonal tragedie hvis homofilt partnerskap skal likestilles med et heterofilt, og dette må under en hver omstendighet ikke skje i den norske statskirke. Helt Enig.. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 I et leserinnlegg går han i lag med Leiknes knallhardt ut mot åpenheten som i dag finnes rundt homofili. De unge FpU-politikerne karakteriserer homofili som en sjukdom som bør behandles for å stoppe "smittebærerne", som de kaller det. De mener homofili kan få diagnosen "homsesjuka". De ser det som et offentlig ansvar å få stoppet denne " sjukdommen". Helt enig.. 6193396[/snapback] Go back to Russia! Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/05/12/466072.html "Skeiv Ungdom hyller FpU for holdningene til homofile." "... Hun er glad for at FpU støtter adgang til adopsjon for homofile og en kjønnsnøytral ekteskapslov." Dette er FpU's syn på saken. Hva to neandertale homsehatere i Tromsø mener om dette er totalt irrelevant. Vennligst ikke tillegg FrP eller FpU meninger som gjelder for to enkeltindivider. Skal jeg tippe, så tipper jeg at de får en suspensjon på 3-12 mnd. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/05/12/466072.html "Skeiv Ungdom hyller FpU for holdningene til homofile." "... Hun er glad for at FpU støtter adgang til adopsjon for homofile og en kjønnsnøytral ekteskapslov." Dette er FpU's syn på saken. Hva to neandertale homsehatere i Tromsø mener om dette er totalt irrelevant. Vennligst ikke tillegg FrP eller FpU meninger som gjelder for to enkeltindivider. Skal jeg tippe, så tipper jeg at de får en suspensjon på 3-12 mnd. 6193438[/snapback] Jeg er helt enig, og jeg er veldig glad for FPu sentralt sin holdning til dette, men våre kjære i Lenvik presterte å underskrive leserinnlegget med titlene sine i FPu.... Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Jeg er helt enig, og jeg er veldig glad for FPu sentralt sin holdning til dette, men våre kjære i Lenvik presterte å underskrive leserinnlegget med titlene sine i FPu.... 6193460[/snapback] Men det betyr fremdeles ikke at innlegget representerer noen andre enn dem, eller evt lokallaget dersom de har et styrevedtak på det. 'Driti på draget' er vel et uttrykk som passer godt her. Lenke til kommentar
salah Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Jeg ser ikke helt sammenhengen her mellom denne feilinformeringen blant lærere og elever, som fører til flere utskudd i Frp?6192848[/snapback] Det er ikke bare utenforstående som har disse fordommene, men også enkelte innenfor partiet. Dersom folk har fordommer mot Frp som går ut på at det er et rasistisk og homofiendtlig parti, vil de gjerne velge å gå inn i Frp om de er enige i denne karikaturen av Frps politikk. Se det som en selvoppfyllende profeti, på tilsvarende måte som folk velger å gå inn i for eksempel Høyre fordi de passer inn i stereotypen av en Høyre-velger. FrP setter seg inn i mye tull uten å vite hva de egentlig prater om. Det er to representanter fra Lenvik FpU som har uttalt seg i denne saken. Å fremstille det slik at dette er Frps eller FpUs syn, er uredelig. Dette gjelder spesielt når disse lokalpolitikerne faktisk representerer et lokallag i et fylke som er kjent som betydelig mer konservativt enn andre FpU-lag og FpU sentralt. Var det ikke de som ville forby innvandrere ute etter kl. 24 på helgene eller noe?6192988[/snapback] Jeg gleder meg til å se dokumentasjon på dette. Denne saken er for øvrig et godt eksempel på hvordan Frp behandles av venstremedia. I dagens utgave av Bergen Arbeiderblad kunne man lese følgende overskrift: «FpU vil forby homofili». 6193349[/snapback] Grunnen til at jeg stilte spørsmålstegn på det med at innvandrere ikke kunne være ute etter kl. 24, var fordi jeg også ikke var sikker på det, men noe jeg synes jeg hørte på radioen. Dermed vil jeg ikke bruke det som argumentasjon mot FrP. Så altså når tillitsvalgte fra FrP kommer med en uttalelse så er det EN enkelt persons uttalelse, men når motstandere av FrP kommer med noe, så er det hele partiet? Synes det virker litt rart. Man velger ikke en som tillitsvalgt når han/hun er ustabil i skallen. Dessuten er jeg alt for lei av å høre på at media slakter ned på FrP hele tida. Media tar saker som intresserer befolkningen og som de kan tjene på. Legger du ikke merke til hvordan de framstiller innvandrerbefolkningen for eksempel? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Siv sier at vi ikke må bry oss med partiprogrammet, det er hva FrP GJØR som er viktig 6190611[/snapback] URL? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 En mor og en far har forskjellige egenskaper når det gjelder barneoppdragelse. Jeg mener at begge kjønn er nødvendig. Blir f.eks ikke det samme å gå til pappa for trøst, hvis pappa har kjeftet på deg. Dårlig eksempel, men whatever.. Gjelder det samme for barn med bare en mor eller en far? Hvis den ene av foreldrene f.eks. dør, skal barnet da fratas den ene som sitter igjen fordi det MÅ være to - en mann og en kvinne? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Dette er en av flere grunner til at jeg missliker partier til høyre for det jeg vil betegne som sunt, så sterkt, som jeg gjør. 6192610[/snapback] Hva da? At noen uttaler seg på vegne av partiet, som øyeblikkelig tar avstand fra utspillet? Ja, tenk å ta avstand fra meninger som ikke stemmer overens med partiet da. Det skjer bare på høyresiden! Slemme høyresiden! Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Jeg vet hva som står i programmet til Frp og Fpu, men hvorfor er det alltid slik at det er Frp som det kommer utskudd som disse to og Jan Blomseth? Og de popper opp som paddehatter innimellom. Hvorfor ville aldri disse type 'skandaler' skjedd i eksempelvis Venstre eller SV? Hvor har du det fra at "skandaler" kun skjer i Frp? Det er faktisk ikke tilfelle. Kan det være fordi mye av partiets indre organer rett og slett HAR endel spekulative meninger?Disse to karene står frem. Nei. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Jamfør P4 har koseguttene nå meldt seg ut og sagt fra seg sine verv i Lenvik FPu Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Jeg vet hva som står i programmet til Frp og Fpu, men hvorfor er det alltid slik at det er Frp som det kommer utskudd som disse to og Jan Blomseth? Og de popper opp som paddehatter innimellom. Hvorfor ville aldri disse type 'skandaler' skjedd i eksempelvis Venstre eller SV? Hvor har du det fra at "skandaler" kun skjer i Frp? Det er faktisk ikke tilfelle. 6195036[/snapback] Vet ikke helt om dette går under definisjonen "denne typen skandaler" Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Grunnen til at jeg stilte spørsmålstegn på det med at innvandrere ikke kunne være ute etter kl. 24, var fordi jeg også ikke var sikker på det, men noe jeg synes jeg hørte på radioen. Dermed vil jeg ikke bruke det som argumentasjon mot FrP. Men du nevnte det, og dermed er skaden allerede gjort. Andre som leser innlegget ditt ser det du skriver og legger det på minnet, og så sprer de det videre, og så blir løgnen til "sannhet" til slutt, og så begynner folk å trekke det frem som eksempel på hvor fæle Frp er i diskusjoner. Så altså når tillitsvalgte fra FrP kommer med en uttalelse så er det EN enkelt persons uttalelse, men når motstandere av FrP kommer med noe, så er det hele partiet? Skal dette være en spøk? Du fikk med deg at ledelsen i Fpu tok sterk avstand fra disse skrullingene og deres uttalelser? Hva mener du med "når motstandere av Frp kommer med noe"? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Så altså når tillitsvalgte fra FrP kommer med en uttalelse så er det EN enkelt persons uttalelse, men når motstandere av FrP kommer med noe, så er det hele partiet? Synes det virker litt rart. Man velger ikke en som tillitsvalgt når han/hun er ustabil i skallen. 6194952[/snapback] Dette er snakk om FpU, ikke FrP. Og de "tillitsvalgte" er valgt av medlemmene i Lenvik FpU eller hva det var fornoe. Ingen andre i FpU har hatt noe med dét valget å gjøre. Det er ikke FpU som organisasjon som har tabbet seg ut her, men et lite lokallag. Uansett kjedelig, forsåvidt, men utrolig overdimesjonert av media. FpU's politikk på området er helt motsatt av hva disse folka har prestert å si. Edit: Nå har de visst meldt seg ut i tillegg.. Jaja.. Endret 28. mai 2006 av klilleng Lenke til kommentar
warpig Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Dette er en av flere grunner til at jeg missliker partier til høyre for det jeg vil betegne som sunt, så sterkt, som jeg gjør. 6192610[/snapback] Hva da? At noen uttaler seg på vegne av partiet, som øyeblikkelig tar avstand fra utspillet? Ja, tenk å ta avstand fra meninger som ikke stemmer overens med partiet da. Det skjer bare på høyresiden! Slemme høyresiden! 6195026[/snapback] Stråmenn liker du å kalle andre, men det er tydelig at du er en litt stråmann som ikke har kommet ut av skapet enda. Nei, jeg tenkte på at alle de tåpelige utsagnene som spiller på fordommer som kommer fra folk innad i partiet, jeg tenkte på deres evne til å skylde på media os.v. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå