iChristian Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) En mor og en far har forskjellige egenskaper når det gjelder barneoppdragelse. Jeg mener at begge kjønn er nødvendig. Blir f.eks ikke det samme å gå til pappa for trøst, hvis pappa har kjeftet på deg. Dårlig eksempel, men whatever.. Homofile foreldre = twisted 6191745[/snapback] Hovedpoenget med å få trøst når den ene foreldren har vært streng er at du har en annen forelder å gå til, ikke hva vedkommende har mellom bena... OT; endelig på side 5 så vi slipper å se bilde av de to "lekre" representantene fra nord Endret 27. mai 2006 av Lomz Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Men er det ikke vanligvis sånn at det er faren som blir sur, og moren som trøster? Hvorfor skulle ikke begge fedrene bli sure? Men det er ikke noe å henge seg oppi, akkurat det der.. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Men er det ikke vanligvis sånn at det er faren som blir sur, og moren som trøster? Hvorfor skulle ikke begge fedrene bli sure? Men det er ikke noe å henge seg oppi, akkurat det der.. 6191793[/snapback] Ettersom jeg har rimelig samstemte foreldre blir gjerne begge sure på en gang.... Og hvis ikke, så er det som regel min stemor som blir hissig Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Jeg er glad jeg har en mor og far, og ikke en far og far. Hvem her ville ikke ha vært flau over å ha homofile fedre/mødre? Du har nok rett i at ute i dagens samfunn så ville mange ha vært flaue over å ha to fedre eller to mødre istedenfor begge deler, men hvorfor tror du i første omgang at de blir flaue, er det virkelig pga at foreldrene dems er homser eller lesbiske eller er det pga hvordan andre vil reagere ovenfor dem, jeg tror det siste, om vi hadde fått en holdningsendring blant folk flest slik at man ville vokse opp med forståelse for forskjeller blant folk, men slik som de fleste har vokst opp idag har det vært omvendt, det er nok en av hovedgrunnene til at det har blitt et så hett tema. Homofile foreldre = twisted Kan du utdype det? Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Jeg vet hva som står i programmet til Frp og Fpu, men hvorfor er det alltid slik at det er Frp som det kommer utskudd som disse to og Jan Blomseth? Og de popper opp som paddehatter innimellom. Hvorfor ville aldri disse type 'skandaler' skjedd i eksempelvis Venstre eller SV? Kan det være fordi mye av partiets indre organer rett og slett HAR endel spekulative meninger? Disse to karene står frem. Frp har stemt imot ethvert tiltak fra LLH siden organisasjonen har blitt satt opp. [Kilde] Mennesker burde ha lik rettighet til å gifte seg og adoptere barn uansett kjønn, legning eller hudfarge. Noe Frp også burde ta til seg på et punkt. S, Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 En mor og en far har forskjellige egenskaper når det gjelder barneoppdragelse. Jeg mener at begge kjønn er nødvendig.6191745[/snapback] Er forsovet enig med deg her, men adoptivbarn er vanligvis barn som ikke har to foreldre. Det er også en haug med alenemødre/fedre som også gjør en fantastisk jobb med å oppfostre ungene sine. Når et barn adopteres må vurderingen gå på om barnets situasjon vil forbedre seg fra den nåværende situasjonen, eller om den vil bli forverret. Personlig mener jeg at et homofilt par har de samme forutsetningene for å skape en familie full av kjærlighet og omsorg, som det et heterofilt par har, og derfor vil også barnets livssituasjon forbedres ved å bli plassert i et slikt hjem, istedenfor å bo på barnehjem eller lignende. At det er en fordel at en har en forelder av hvert(vært?) kjønn må jeg si meg enig i, da jeg har et nært forhold til både min mor og min far, men vil også påstå at en familie med to foreldre av samme kjønn er flere hakk over det å være aleneforsørger. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Jeg vet hva som står i programmet til Frp og Fpu, men hvorfor er det alltid slik at det er Frp som det kommer utskudd som disse to og Jan Blomseth? Og de popper opp som paddehatter innimellom. Hvorfor ville aldri disse type 'skandaler' skjedd i eksempelvis Venstre eller SV? Kan det være fordi mye av partiets indre organer rett og slett HAR endel spekulative meninger? Disse to karene står frem. Nja, jeg tror heller det er det at den restriktive innvandringspolitikken og den liberale alkoholpolitikken lokker enkelte skrullinger til partiet, men det viser seg jo gang på gang når slike saker kommer frem i media, at ledelsen ikke støtter de. Jeg tror heller at de melder seg inn uten å undersøke programmet skikkelig, blir skuffet, men bestemmer seg for å bli engasjerte i sine "hjertesaker", selv om det strider mot partiprogrammet. Mennesker burde ha lik rettighet til å gifte seg og adoptere barn uansett kjønn, legning eller hudfarge. Noe Frp også burde ta til seg på et punkt. S, 6192086[/snapback] Er enig med deg her, men mener som sagt at timingen er feil, det er for mye homofobi og fordommer i samfunnet til at jeg tror dette lar seg utføre i år 2006. Synd å si, men sånn er det. Når det gjelder ekteskap synes jeg de skal ha full rett til borgerlig bryllup, men at det skal være opp til kirken å bestemme om de godtar homofile kirkelige bryllup. Selvfølgelig må vi bli kvitt statskirkeordningen først... Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Når det gjelder ekteskap synes jeg de skal ha full rett til borgerlig bryllup, men at det skal være opp til kirken å bestemme om de godtar homofile kirkelige bryllup. Selvfølgelig må vi bli kvitt statskirkeordningen først... 6192297[/snapback] Endelig en som har skjønt det Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Når det gjelder ekteskap synes jeg de skal ha full rett til borgerlig bryllup, men at det skal være opp til kirken å bestemme om de godtar homofile kirkelige bryllup. Selvfølgelig må vi bli kvitt statskirkeordningen først... 6192297[/snapback] Det er i akkurat disse sakene jeg ser en fordel med statskirken, vanligvis er jeg motstander av den, men nå har man muligheten til politiske føringer Lenke til kommentar
DoNotWant Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Når det gjelder dette med adopsjon, så ser jeg ikke problemet. Bedre å ha en egnet homofil forelder enn å ha en mindre egnet heterofil forelder, eller enda værre; ingen forelder. Homofile sies å være greie folk og gode venner, så hvorfor ikke gode foreldre? Ingen har gitt dem en sjanse. Om noen tror at dette vil forbindes med FpU/FRP som parti, så kan jeg bekrefte det. Jeg tar de ikke seriøst lenger. Lenke til kommentar
warpig Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Dette er en av flere grunner til at jeg missliker partier til høyre for det jeg vil betegne som sunt, så sterkt, som jeg gjør. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Nja, jeg tror heller det er det at den restriktive innvandringspolitikken og den liberale alkoholpolitikken lokker enkelte skrullinger til partiet, men det viser seg jo gang på gang når slike saker kommer frem i media, at ledelsen ikke støtter de. Jeg tror heller at de melder seg inn uten å undersøke programmet skikkelig, blir skuffet, men bestemmer seg for å bli engasjerte i sine "hjertesaker", selv om det strider mot partiprogrammet. 6192297[/snapback] Mye av grunnen til at slike utskudd finner veien til partiet i det første kommer nok av en stor del feilinformasjon fra andre mennesker og medier. I dagene rundt valgkamp osv. er det ofte NM i å spre felinformasjon om FRP både blandt lærere og elever, der begge grupper har representanter i andre politiske organisasjoner (og man følgelig burde kunnet vente en litt mer seriøs debatt). Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Mye av grunnen til at slike utskudd finner veien til partiet i det første kommer nok av en stor del feilinformasjon fra andre mennesker og medier. I dagene rundt valgkamp osv. er det ofte NM i å spre felinformasjon om FRP både blandt lærere og elever, der begge grupper har representanter i andre politiske organisasjoner (og man følgelig burde kunnet vente en litt mer seriøs debatt). 6192677[/snapback] De er vel aldri med på det selv? helt uskyldige i forhold til å komme med informasjon som ikke helt følger partiprogrammet? Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Mye av grunnen til at slike utskudd finner veien til partiet i det første kommer nok av en stor del feilinformasjon fra andre mennesker og medier. I dagene rundt valgkamp osv. er det ofte NM i å spre felinformasjon om FRP både blandt lærere og elever, der begge grupper har representanter i andre politiske organisasjoner (og man følgelig burde kunnet vente en litt mer seriøs debatt). 6192677[/snapback] Jeg ser ikke helt sammenhengen her mellom denne feilinformeringen blant lærere og elever, som fører til flere utskudd i Frp? Angående feilinformasjon fra lærere. Er det noen som egentlig kjenner lærere som snakker stygt om Frp i timene sine, og slenger med faktiske løgn? Eller sier du dette fordi dere har sett i statistikk at lærere ofter stemmer sosialistisk? S, Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Nja, jeg tror heller det er det at den restriktive innvandringspolitikken og den liberale alkoholpolitikken lokker enkelte skrullinger til partiet, men det viser seg jo gang på gang når slike saker kommer frem i media, at ledelsen ikke støtter de. Jeg tror heller at de melder seg inn uten å undersøke programmet skikkelig, blir skuffet, men bestemmer seg for å bli engasjerte i sine "hjertesaker", selv om det strider mot partiprogrammet. Jada, sistnevnte er greit. Siv Jensen har jo kalt disse to sin opptreden som 'utilgivelig', og de er i sterk fare for å bli kastet ut av partiet nå. Men hvorfor dukker slike opp 'kun' i Frp? Det er spørsmålet mitt. Før var jeg nok strengere i mine tolkninger, men jeg prøver å se det mer fra begge veier om dagen. Tror du har rett i at det er alkoholpolitikken og innvandrerpolitikken uansett. Sleng på bensinpolitikken og det er nok fluepapir for endel skrullinger. Er enig med deg her, men mener som sagt at timingen er feil, det er for mye homofobi og fordommer i samfunnet til at jeg tror dette lar seg utføre i år 2006. Synd å si, men sånn er det. Tja, om det skal være en bremsekloss så. Men på sikt er vi vel enig om at det burde være et mål. Jeg har et håp om at Frp og Krf også med tiden aksepterer dette. S, Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Nja, jeg tror heller det er det at den restriktive innvandringspolitikken og den liberale alkoholpolitikken lokker enkelte skrullinger til partiet, men det viser seg jo gang på gang når slike saker kommer frem i media, at ledelsen ikke støtter de. Jeg tror heller at de melder seg inn uten å undersøke programmet skikkelig, blir skuffet, men bestemmer seg for å bli engasjerte i sine "hjertesaker", selv om det strider mot partiprogrammet. Jada, sistnevnte er greit. Siv Jensen har jo kalt disse to sin opptreden som 'utilgivelig', og de er i sterk fare for å bli kastet ut av partiet nå. Men hvorfor dukker slike opp 'kun' i Frp? Det er spørsmålet mitt. Før var jeg nok strengere i mine tolkninger, men jeg prøver å se det mer fra begge veier om dagen. Tror du har rett i at det er alkoholpolitikken og innvandrerpolitikken uansett. Sleng på bensinpolitikken og det er nok fluepapir for endel skrullinger. Der tror jeg vi har lista klar: - innvandringspolitikken - alkohol og tobakkspolitikk - "kjøre"-avgifter (bensin, bil, bom) - mindre skatt - homofili og adopsjon/ekteskap I utganspunktet er jo dette mer eller mindre normale saker, men enkelte ganger blir det presentert som mer ekstremt enn media enn det de er. Jeg har jo hørt en FrP-velger som har sagt at "han stemmer FrP, for da slipper han alle svartingene"... så er ikke rart at de blir presentert som fluepapir for skrullinger nei, men som sagt, jeg tror det er mest medias skyld, enn selve partiet. Er enig med deg her, men mener som sagt at timingen er feil, det er for mye homofobi og fordommer i samfunnet til at jeg tror dette lar seg utføre i år 2006. Synd å si, men sånn er det. Tja, om det skal være en bremsekloss så. Men på sikt er vi vel enig om at det burde være et mål. Jeg har et håp om at Frp og Krf også med tiden aksepterer dette. S, 6192875[/snapback] Samme her, men fordommer mot sånt sitter skremmende dypt, merker det på meg selv, har blitt påvirket av andres holdninger... selv om jeg merker fordommene forsvinne, sakte men sikkert edit: fikse en quote... Endret 28. mai 2006 av bK_Coder Lenke til kommentar
salah Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Jeg skjønner ikke hvorfor de to tullingene sier sånn. Jeg kjenner flere homofile, og etter min erfaring er de mye snillere og ansvarsfull enn heterofile. FrP setter seg inn i mye tull uten å vite hva de egentlig prater om. Var det ikke de som ville forby innvandrere ute etter kl. 24 på helgene eller noe? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Samme her, men fordommer mot sånt sitter skremmende dypt, merker det på meg selv, har blitt påvirket av andres holdninger... selv om jeg merker fordommene forsvinne, sakte men sikkert edit: fikse en quote... 6192936[/snapback] Fordommer er ikke nødvendigvis negativt, så lenge vi er klar over dem selv. Vi klarer ikke å kvitte oss med fordommene våre, men vi kan bli klar over dem og skjønne at de ikke stemmer. Jeg har masse fordommer, og gud så morsomt jeg med dem. Jeg ler hele tiden over stereotyper og fordommer som dukker opp i mitt store hode Endret 28. mai 2006 av Lomz Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Vi klarer ikke å kvitte oss med fordommene våre, men vi kan bli kvitt dem ...6193258[/snapback] Høh? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå