magicus Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 "men det er blitt så vanlig og så offentlig at det sender feil signaler ut til ungdommen. Det er ikke sånn det skal være, og jeg synes synd i de homofile." Dette er jo sykt, er en av hovedgrunnene til at jeg misliker Frp, de har jo ingen respekt til forskjeller blant folk. Homofile skal bli likestillt med heterofile de har bare to krav, kunne få gifte seg i kirken å få adoptere barn, det er langt fra for store krav! 6189283[/snapback] Verken heterofile eller homofile har krav på å få adoptere. Ingen, verken heterofile eller homofile, har krav på å få diktere kirkens retningslinjer for hvem som skal kunne få gifte seg i kirken. Begge kravene dine er urimelige for både heterofile og homofile. 6189347[/snapback] Så lenge kirken får bøttevis med peng fra staten så har vi rett til å ha medbestemmelsesrett. Hvis ikke kan vi kutte all støtte til kirken (noe som vi bør gjøre uansett). Slik jeg ser det er forskjellen mellom frp og krf den at: Krf hater homofile, mens frp hater homofile OG innvandrere. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Det er vel ikke snakk om krav på å adoptere, det er snarere et krav om å bli vurdert som potensielle adoptivforeldre på lik linje som heterofile. 6189357[/snapback] Det er noe helt annet. Men jeg synes fortsatt man skulle stryke "krav" og si at homofile "bør" også kunne vurderes ut ifra et helhetssyn og ikke automatisk utelukkes basert på sin legning. (Men så har man problemet med at enkelte land ikke vil akseptere at barn blir adoptert bort til norske foreldre, dersom det er risiko for at barna ender opp hos homofile foreldre. Men det er mer et praktisk problem enn et etisk.) Poenget mitt med svaret ovenfor er å minne folk på at det å adoptere er ikke et krav for noen, men et privilegie. Og at homofil adopsjon ikke handler om homofiles rettigheter i det hele tatt, men om adoptivbarnas velferd. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) Så lenge kirken får bøttevis med peng fra staten så har vi rett til å ha medbestemmelsesrett. Hvis ikke kan vi kutte all støtte til kirken (noe som vi bør gjøre uansett). 6189368[/snapback] Så lenge vi har en statsskirke så er jeg helt enig i at staten kan legge føringer på kirkens virke. Endret 27. mai 2006 av JBlack Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Og at homofil adopsjon ikke handler om homofiles rettigheter i det hele tatt, men om adoptivbarnas velferd. Det har du helt rett i og jeg er 100% enig i at barna er prioriteten her, men dessverre så brukes barna som et argument mot homofili, det er en skam derfor syns jeg at homofile (i noen situasjoner) skal med tvang (virker jo ikke som om det fungerer på noen andre måter) få like rettigheter altså vurdert likt når det kommer til jobber, adoptivbarn, gifte seg osv, for uten tvang så skjer det ingenting uansett virker det som Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Å herregud for noen tullinger. Jeg får vondt av at det går an å være så ødelagt i hodet. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) "men det er blitt så vanlig og så offentlig at det sender feil signaler ut til ungdommen. Det er ikke sånn det skal være, og jeg synes synd i de homofile." Dette er jo sykt, er en av hovedgrunnene til at jeg misliker Frp, de har jo ingen respekt til forskjeller blant folk. Mulig du ikke fikk det med deg, men dette er ikke FrP eller FpU sin politikk. Homofile skal bli likestillt med heterofile de har bare to krav, kunne få gifte seg i kirken å få adoptere barn, det er langt fra for store krav! 6189283[/snapback] Jo det er faktisk store krav. Når det gjelder adopsjon av barn er homofilien ganske irrelevant da det dreier seg om hva som er best for barna og ikke de homofile. Når det gjelder å få gifte seg i kirka så driter du deg loddrett ut hvis du mener det ikke er mye å forlange. Jeg tror du bør lese litt om kristendommen før du kommer med slike uttalelser. Forøvrig er ikke målet å tillate homofile å gifte seg i _kirka_, det er å gjøre kirkebrylluper generelt til noe for spesielt interesserte (kristne). Mao separere stat & kirke. Endret 27. mai 2006 av invictus Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Mulig du ikke fikk det med deg, men dette er ikke FrP eller FpU sin politikk. Mulig du da ikke vet at Fremskrittspartiet og Fremskrittsparti Ungdom har samme ståsted i denne saken her og hvis man stemmer ved valg får man ikke FpU som man kan stemme på men Frp! Jo det er faktisk store krav. Når det gjelder adopsjon av barn er homofilien ganske irrelevant da det dreier seg om hva som er best for barna og ikke de homofile. Når det dreier seg om å få gifte seg i kirka så driter du deg loddrett ut hvis du mener det ikke er mye å forlange. Jeg tror du bør lese litt om kristendommen før du kommer med slike uttalelser. Forøvrig er ikke målet å tillate homofile å gifte seg i _kirka_, det er å gjøre kirkebrylluper generelt til noe for spesielt interesserte (kristne). Det handler om en stor holdningsendring blant folk flest, du har helt rett i at det handler om barnas behov og rettigheter her, men det å si at homofile er grunn til det blir igjen feil fordi, hvem er det som mobber, hvem er det som ser ned på? Det er heterofile folk det og dems misforståelse med forskjeller blant folk, barna har like rettigheter som alle andre og de skal respekteres men da kan du ikke stille krav til homofile, det er de som vil at barna skal ha et hjem da stiller man krav til menneske og dems misforståelser med likestilling! Hvorfor skal ikke jeg uttale meg når du ikke gjør noe spesiellt mindre, når fikk du plutselig en større rett enn andre til å ytre din mening, værsåsnill fortell meg Men uansett så er det kristendommen som ligger langt tilbake akkurat på dette der de er en stor stopper for likestilling Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) Mulig du ikke fikk det med deg, men dette er ikke FrP eller FpU sin politikk. Mulig du da ikke vet at Fremskrittspartiet og Fremskrittsparti Ungdom har samme ståsted i denne saken her og hvis man stemmer ved valg får man ikke FpU som man kan stemme på men Frp! Kan du da dokumentere at både FrP og FpU mener vi bør forby homofili? Hvorfor skal ikke jeg uttale meg når du ikke gjør noe spesiellt mindre, når fikk du plutselig en større rett enn andre til å ytre din mening, værsåsnill fortell meg Du har lov til å ytre deg, men jeg mener du kan la vær for oss andres skyld når du kommer med feilaktige opplysninger. Men uansett så er det kristendommen som ligger langt tilbake akkurat på dette der de er en stor stopper for likestilling 6189564[/snapback] Hva så? Kristendommen er en tro, og staten skal absolutt få ikke bestemme hva mennesker skal tro på. Det eneste som er trist er at staten og kirken i Norge er såpass sammensveiset, og at det derfor faktisk kan komme slike latterlige krav. Hvis du hadde hatt en minste anelse om kristendommen ville du visst at å påtvinge homofile bryllup faktisk er et STORT krav som ikke uten videre lar seg gjøre. Hvis du vil vite hvorfor kan jeg godt gi deg en epostadresse til en religionsforsker jeg kjenner (hvis jeg får lov av henne selvfølgelig) som driver utelukkende med kristendom, så kan hun forklare deg hvorfor det du sier er svad uten innsikt. Endret 27. mai 2006 av invictus Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Kan du da dokumentere at både FrP og FpU mener vi bør forby homofili? Fremskrittspartiet vil: Ikke la homofile få adgang til å adoptere barn. Fremskrittspartiet: Familie og barn Du har lov til å ytre deg, men jeg mener du kan la vær for oss andres skyld når du kommer med feilaktige opplysninger. Så du kan presse på meg, men ikke jeg deg? Veldig logisk Hva så? Kristendommen er en tro, og staten skal absolutt ikke bestemme hva mennesker skal tro på. Det eneste som er trist er at staten og kirken i Norge er såpass sammensveiset, og at det derfor faktisk kan komme slike latterlige krav. Hvis du hadde hatt en minste anelse om kristendommen ville du visst at å påtvinge homofile bryllup faktisk er et STORT krav som ikke uten videre lar seg gjøre. Hvis du vil vite hvorfor kan jeg godt gi deg en epostadresse til en religionsforsker jeg kjenner (hvis jeg får lov av henne selvfølgelig) som driver utelukkende med kristendom, så kan hun forklare deg hvorfor det du sier er svad uten innsikt. Javel bare å spørre henne om lov, jeg kan gjerne ta kontakt. Men det er min mening og jeg har skrevet flere ganger det jeg mener og at kirken kan bøye seg for andre mennesker enn heterofile det er faktisk et krav, det sies jo at kirken skal være for alle, den blir jo ikke det når homofile ikke får samme rettigheter bare fordi kristendommen sier det er feil Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Kan du da dokumentere at både FrP og FpU mener vi bør forby homofili? Fremskrittspartiet vil: Ikke la homofile få adgang til å adoptere barn. Fremskrittspartiet: Familie og barn 6189643[/snapback] Å forby homofili og å være mot homofil adopsjon er da to helt forskjellige ting! Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Kan du da dokumentere at både FrP og FpU mener vi bør forby homofili? Fremskrittspartiet vil: Ikke la homofile få adgang til å adoptere barn. Fremskrittspartiet: Familie og barn 6189643[/snapback] Å forby homofili og å være mot homofil adopsjon er da to helt forskjellige ting! 6189666[/snapback] Les litt mer av hva som står der, Det å ikke la andre enn heterofile få adoptere, på hvilken måte er det å ikke forby homofili? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Les litt mer av hva som står der,Det å ikke la andre enn heterofile få adoptere, på hvilken måte er det å ikke forby homofili? 6189672[/snapback] På alle måter, siden det å adoptere barn ikke er en forutsetning for å være homofil. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Les litt mer av hva som står der,Det å ikke la andre enn heterofile få adoptere, på hvilken måte er det å ikke forby homofili? 6189672[/snapback] På alle måter, siden det å adoptere barn ikke er en forutsetning for å være homofil. 6189714[/snapback] Men det er også en måte å la være å gi homofile like rettigheter som heterofile og rettigheter er grobunnen til aksept Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Les litt mer av hva som står der,Det å ikke la andre enn heterofile få adoptere, på hvilken måte er det å ikke forby homofili? 6189672[/snapback] På alle måter, siden det å adoptere barn ikke er en forutsetning for å være homofil. 6189714[/snapback] Men det er også en måte å la være å gi homofile like rettigheter som heterofile og rettigheter er grobunnen til aksept 6189732[/snapback] Det er i såfall noe helt annet enn å forby homofili. Men jeg vil igjen minne på at ingen har rett eller krav til å få lov til å adoptere. Å få adoptere er et privilegie. Og at Frp er mot at homofile skal ha dette privilegiet, betyr ikke at Frp er for forbud for homofili. Det er to vidt forskjellige ting. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Les litt mer av hva som står der,Det å ikke la andre enn heterofile få adoptere, på hvilken måte er det å ikke forby homofili? 6189672[/snapback] På alle måter, siden det å adoptere barn ikke er en forutsetning for å være homofil. 6189714[/snapback] Men det er også en måte å la være å gi homofile like rettigheter som heterofile og rettigheter er grobunnen til aksept 6189732[/snapback] Det er i såfall noe helt annet enn å forby homofili. Men jeg vil igjen minne på at ingen har rett eller krav til å få lov til å adoptere. Å få adoptere er et privilegie. Og at Frp er mot at homofile skal ha dette privilegiet, betyr ikke at Frp er for forbud for homofili. Det er to vidt forskjellige ting. 6189770[/snapback] Det forstår jeg helt og det er ingen rettighet heller, men heterofile har muligheten til det da burde også homofile ha det, jeg syns ikke oppdragelse har noe med seksuell legning å gjøre overhodet Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Men det er også en måte å la være å gi homofile like rettigheter som heterofile og rettigheter er grobunnen til aksept 6189732[/snapback] Det er ikke snakk om innskrenkning av homofiles rettigheter, det er snakk omk barnas velferd. I et ideelt samfunn bør homofile få adoptere, men dette kommer dessverre aldri til å fungere idag. Kanskje om 10-20 år, når folks holdninger har bedret seg. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 PureJoy, burde ikke du offisielt trekke tilbake den feilaktige og utrolige påstanden din om at Frp vil forby homofili? Og love oss at du skal slutte å spre slik feilinformasjon om Frp? Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) Men det er også en måte å la være å gi homofile like rettigheter som heterofile og rettigheter er grobunnen til aksept 6189732[/snapback] Det er ikke snakk om innskrenkning av homofiles rettigheter, det er snakk omk barnas velferd. I et ideelt samfunn bør homofile få adoptere, men dette kommer dessverre aldri til å fungere idag. Kanskje om 10-20 år, når folks holdninger har bedret seg. 6189780[/snapback] Nå skrev ikke jeg homofiles rett til å adoptere, det var du som dro inn, du misforsto innlegget mitt for det jeg mente var homofiles rett til å være seg selv, for slik det er idag så er det over 60% av dem som ikke tør å si at de er homser eller lesbiske på jobben for de frykter å bli mobbet eller å få sparken, slike simple rettigheter som dette er det jeg snakker om! Endret 27. mai 2006 av PureJoy Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 PureJoy, burde ikke du offisielt trekke tilbake den feilaktige og utrolige påstanden din om at Frp vil forby homofili? Og love oss at du skal slutte å spre slik feilinformasjon om Frp? 6189791[/snapback] Har aldri skrevet at Frp VIL det, men de gir ikke homofile like muligheter i dagens samfunn til å utvikle seg på en positiv måte som heterofile har kunnet lenge. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Nå skrev ikke jeg homofiles rett til å adoptere, det var du som dro inn, du misforsto innlegget mitt for det jeg mente var homofiles rett til å være seg selv, for slik det er idag så er det over 60% av dem som ikke tør å si at de er homser eller lesbiske på jobben for de frykter å bli mobbet eller å få sparken, slike simple rettigheter som dette er det jeg snakker! 6189795[/snapback] Okei, skjønner. Det har dessverre med gamle fordommer og holdninger å gjøre, men har for ordens skyld ingenting med politikken til FrP å gjøre (regner med at du ikke mente det heller). Problemet er at slike fordommer går ikke over på neste søndag, og så lenge man har slike holdninger, er det totalt uaktuelt å la homofile få adoptere; ikke fordi at homofile er annenrangs borgere, eller at de er elendige forelde, det har ingenting med legning å gjøre, men ganske enkelt at det ikke passer inn i dagens samfunnsituasjon. Men forhåpentligvis, gi det 15-20 år til, og kanskje det har bedret seg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå