Gå til innhold

(Project) Para Siempre - Tar over for G-Spot! :)

Anbefalte innlegg

Som sikkert mange har fått med seg, gikk mitt forrige prosjekt "G-Spot" i vasken og nå står det ribba kabinettet ute, rustent og fælt.

Men jeg har en ny kasse i hus, Compusecase. Mer info om kabinettet.

Slik ser kabinettet ut:

post-45729-1148724190_thumb.jpg

post-45729-1148724223_thumb.jpg

post-45729-1148724241_thumb.jpg

Okey, så jeg har kabinettet i hus og har blir litt kjent med det (OMG!).

Planene er ganske enkle egentlig:

- Kutte ut sidevindu, montere sota plexi, lage "ramme" av spon (sparkles og lakkes) for å skjule de stygge kantene.

- Pusse ned å lakkere kabinettet i mettalisk blå fra Biltema

- Montere grafisk LCD-display i frontdør

- Bygge en liten boks av sponplater (sparkles og lakkes) under kabinettet hvor 2 x CD-ROM, pumpe, vanntank og PSUen vil få plass.

- Bygge frontpanel med powerbryter (har kjøpt en fin en fra BilXtra! :love:), viftestyring for ei vifte, IR-sender for fjernkontrollen min, kortleser (er egentlig ekstern), USB, FireWire, Lyd osv.

- Kjøpe vannkjøling fra Alphacool.de (CPU, Chipset, VGA, 120mm radiator, 13mmID slanger og tilsvarende nipler, Sentrifugalpumpe osv.)

- Feste støydempingsmatter fra Biltema inne i kabinettet

- Bygge vannblokk for PSU

Vel, det er det jeg kommer på i farta! Kommer tilbake med mer ettersom ting utvikler seg. Worklog blir det også! :)

Update 1 (27. Mai 06): Kjøpt ASUS A8N-Sli Deluxe, TT Flow Indicator, TT Waterlevel tank, 2 x gule UV S-ATA kabler og maaaange UV floppykabler! :) Kommer vel på mandag, fordi posten er så forbanna trege! Pakken ble innlevert fra PSdata på postterminalen i Kristiandsand igår kl. 17.45 og pakka har ikke kommet noe lengre idag. =/

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser kult ut dette Glisevask :)

Se pm jeg har sendt.

Pakken kan fint ha kommet videre uten at det har skjedd en realtime.oppdatering av hvor pakken er. Jeg har en kompis i posten som pleier å sjekke hvor mine ting er når ting går tregt..

Å få sendt ting til kongsberg tar eksempelvis sykt lang tid! Pakken skal nesten alltid overnatte i oslo, _og_ drammen.. Tullete!

Jeg har hatt litt problemer med å få tak i asfaltmatter på biltema. Du bør bruke disse underst, og skumgummi på toppen av dette. Denne bør være ganske porøs, etter hva skjønte av en tidligere diskusjon rundt støydemping med ATWindsor og (en til). Har ikek funnet den igjen etter å ha lett en liten stund.. Jeg kjøpte støydempingsmatter på Clas'ern, som jeg klistret utenpå asfaltmatter.. Jeg hører ikke pc'en min når den står på. dog mye pga vannkjølingen, men, uansett, det hjalp godt!

Lenke til kommentar

Ser bra ut dette, jeg er egentlig veldig enig i det med G-spot :p

Men ser ut til at du vet hva du skal og har planene klare ;)

Får håpe du kommer bra i gang, andre gang blir ofte bedre enn første gang,

jeg har gjort masse rart på mitt kabinett siden det er første gang...

Stå på :p

De BilXtra bryterne ser ut til å bli mer og mer populær :D

Petter

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Hva skal du med maange UV-floppy kabler. For meg ble det alt for mye å i det hele tatt å ha i en diskettstasjon i PC'n.

Ellers meget innterresant proskjekt. Håper det går bedre med dette en med det forje!

Lenke til kommentar

Rett og slett fordi de var så billige og visste ikke den virkelige fargene på de forskjellige. :p

Så i går henta jeg pakka og jeg er storfornøyd! Skal så smått begynne å styre litt med kabinettet, men å rydde rommet og komme meg igjennom muntlig eksamen er første prioritet for tiden! :)

Lenke til kommentar

I går var jeg på Nordby (rett ved Svinesund) i Sverige og kom hjem med grunningslakk (29kr), sølvlakk (29kr), epoxylim (10kr!), 50 stk. stoore strips (15kr), kabelsko/avisoleringstang (10kr!) og Autosol chrome polish (35kr).. :)

Jeg har testa sprayen og den er noe av det råeste jeg har brukt! Helt fantastisk. :love:

Det blir nok litt mekking når sommerferien nærmer seg, bare så synd at denne uka preges av muntlig eksamen. =/

Planen er å lakke kabinettet innvendig i sølv (for ekstra refleksjon av) og noe av fronten skal lakkes sølv, f.eks. gitterdelen (som skal erstatte rillene i frontpanelet). I tillegg skal jeg også få ordna bryteren.

Her er et bilde av gårsdagens fangst over grensa:

post-45729-1149508240_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...