Pingla Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 ...ZyXEL Gateway... Igjen unnlater du å gi info om modelnummeret, litt viktig å fortelle hvis du ønsker hjelp. Nå gikk det nettopp 16 poster før du klarte å fortelle at det var en switch og ikke en router du hadde, og du kom ikke med modelnummeret da heller. Lenke til kommentar
atomera Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 nå har jeg fått til det... men får ruteren bare til å oppdage pcèn min, ikke fatter sin.. hva kan det være?? den finner min, tar jeg ut min og setter inn hans, så virker det ikke.. virker bare med min why? Lenke til kommentar
atomera Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 modell nummer ZyWall 1 Lenke til kommentar
atomera Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 ingen som kan hjelpe nå eller? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Sjekk TCP/IP instillingene på maskinene, kan lønne seg å ha de satt til dynamisk ip (DHCP). Du finner TCP/IP ved å høyreklikke på egenskaper til lokal tilkobling. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Reset routeren med reset-knappen bak, hold den inne ved hjelp av en penn i ca. 5 sekunder og slipp. Hvis LAN-lampen blinker innen 30 sekunder så har du tilbakestilt den til fabrikkoppsettet. Hvis dette ikke funker, slå av routeren. Hold inne reset-knappen når du slår på routeren igjen og hold den inne i 30 sekunder, slipp reset-kanppen og vent i 10 sekunder slik at den får rebootet. Sett alle PC'er til å motta IP-adresse automatiskt. Skriv deretter inn 192.168.1.1 i adressefeltet i internett-leseren din og trykk enter. Passordet skal nå være 1234. I oppsettet for ruteren må du velge PPPoE som oppkoblingstype hvis du har Telenor. Du må også legge inn ditt online brukernavn (hele e-postadressen) og passordet du mottok fra Telenor. Når disse innstillingene er lagret vil ruteren din automatisk koble opp ADSL-linjen. Du kan da slette Online-pakken fra datamaskinene. Ved siden av port 4 på routeren er det en knapp, denne skal stå inne når port 4 er tilkoblet en PC. Videre skal ledningen fra ADSL-modemet tilkobles WAN-porten på routeren. Mer om routeren din. Endret 28. mai 2006 av Pingla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå