atomera Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Hei sann!! Kjøpte meg nettopp en Belkin ruter her, som jeg lurte på, kan man legge inn brukernavn og passord inn på den? Så jeg slipper å ha oppkobling inne på pcèn og sånn? Hadde det på min gamle ruter se, trur det funker med denne og... Men finner ikke ip`n til den... noen som vet? Lenke til kommentar
bragoon Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Hvilken innlogging er det du snakker om? Innlogging til Telenor ADSL ( PPoE)? Hvis du er koblet til ruteren, trykk Kjør-> skriv "cmd"-> skriv "ipconfig" Den ipadressa som står under gateway tar du så å skriver inn i nettleseren (typisk 192.168.1.1), og så må du skrive inn brukernavn og passord til ruteren (typisk admin - admin eller noe i den duren) Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) IP-en er som regen 192.168.1.1. Hvis det ikke funker, tar du start --> Kjør. Skriv "CMD". Når det nye vinduet kommer, skriver du "ipconfig". Da er det "Deafult Gateway" som er adressen til routeren din. Ellers har jeg ingen erfaring med den routeren du refererer til. Endret: Litt seint ute. Goscinny Endret 27. mai 2006 av Goscinny Lenke til kommentar
atomera Skrevet 27. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2006 ip`n som står under gatewayèn der er helt mongo, hehe.. 80.212.186.104 Den funker heller ikke å gå inn på... hva kan være feil.... Lenke til kommentar
atomera Skrevet 27. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2006 ip`n som står under gatewayèn der er helt mongo, hehe.. 80.212.186.104 Den funker heller ikke å gå inn på... hva kan være feil.... Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) Hvis du har Telenor: I oppsettet for ruteren må du velge PPPoE som oppkoblingstype. Du må også legge inn ditt online brukernavn (hele e-postadressen) og passordet du mottok fra Telenor. For å finne ut hvordan du gjør dette , må du lese ruterens brukeveiledning. REF: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...re-telenor.html Link: Belkin EDIT: 80.212.186.104 er din eksterne IP-adresse og ikke routerens IP-adresse. Endret 27. mai 2006 av Pingla Lenke til kommentar
atomera Skrevet 27. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2006 vet du hvordan jeg finner ruterens ip? Hvis du har Telenor:I oppsettet for ruteren må du velge PPPoE som oppkoblingstype. Du må også legge inn ditt online brukernavn (hele e-postadressen) og passordet du mottok fra Telenor. For å finne ut hvordan du gjør dette , må du lese ruterens brukeveiledning. REF: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...re-telenor.html Link: Belkin EDIT: 80.212.186.104 er din eksterne IP-adresse og ikke routerens IP-adresse. 6188332[/snapback] Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) vet du hvordan jeg finner ruterens ip?Koble PC'n kun til routerens LAN-porter, hvis PC'n bruker XP og er satt opp til å motta IP-adresse automatisk så finner du routerens IP-adresse under Standard gateway under Nettverkstilkoblinger, dobbelklikke på Lokal tilkobling og velge Støtte. Endret 27. mai 2006 av Pingla Lenke til kommentar
atomera Skrevet 27. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2006 får ikke dette til å funke, men jeg må kanskje koble fra internetten i ruteren, jeg får prøve litt, tusen takk for hjelpa her ihvertfall vet du hvordan jeg finner ruterens ip?Koble PC'n kun til routerens LAN-porter, hvis PC'n bruker XP og er satt opp til å motta IP-adresse automatisk så finner du routerens IP-adresse under Standard gateway under Nettverkstilkoblinger, dobbelklikke på Lokal tilkobling og velge Støtte. 6188381[/snapback] Lenke til kommentar
atomera Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 hei igjen, kommer altså ikke inn på ruteren med noen som helts ip, har prøvd nesten alt nå... er det noen som har et forslag? eller er det noen som vet om en program man kan bruke for å finne ruteren eller en eller annen ip? Lenke til kommentar
Seymour Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 hei igjen, kommer altså ikke inn på ruteren med noen som helts ip, har prøvd nesten alt nå... er det noen som har et forslag? eller er det noen som vet om en program man kan bruke for å finne ruteren eller en eller annen ip? 6195048[/snapback] Og manualen til routeren gir deg ingen tips? Lenke til kommentar
atomera Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 nei det gjør den ikke... fått mange flere tips her enn i den Lenke til kommentar
holvik Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 hei igjen, kommer altså ikke inn på ruteren med noen som helts ip, har prøvd nesten alt nå... er det noen som har et forslag? eller er det noen som vet om en program man kan bruke for å finne ruteren eller en eller annen ip? 6195048[/snapback] Har du prøvd 192.168.2.1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Resett routeren ved å stikke en pennespiss inn i hullet bak. Hold inne i 10-15 sekunder. Koble så PC til en av lan-portene og skriv ipconfig i dosvindu. Std. gateway er ipadressen du skal bruke mot routeren. Lenke til kommentar
atomera Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 ja jeg har prøvd 192.168.2.1.. Og det finnes ikke noe resett hull bak på ruteren, har sjekket over hele... finner ikke noe.. Så plizz hjelp meg, har kommet inn på den før, men nå går det ikke i hele tatt.. og når jeg sjekker ip`n dens gjennom internett tilkoblinga kommer det bare 10.0.0.138, dette er modemet sin ip... men kan noen plizz hjelpe meg med å finne ruteren, finnes det noe programm eller noe for dette?? eller ett eller annet? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Så plizz hjelp meg, har kommet inn på den før, men nå går det ikke i hele tatt.Du kan jo i det minste fortelle hvilken router du har. Belkin ja vel, men...? Lenke til kommentar
atomera Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) oi, sorry, Har en Belkin 5-Port Network Switch (10/100Mbps) ps. har vært inne på den før, men nå er det helt umulig jo Endret 28. mai 2006 av atomera Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 oi, sorry,Har en Belkin 5-Port Network Switch (10/100Mbps) ps. har vært inne på den før, men nå er det helt umulig jo 6195406[/snapback] Hvis det er en switch så hjelper det lite. Du må ha en router. ----- Alt SKAL stå i manualen, evt. på nettsiden deres, vær så snill, let der, før du kommer her. Lenke til kommentar
atomera Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 okay, har lånt en ZyXEL Gateway av en kompis her, han skulle ikke ha den, pga han har kjøpt seg trådløst, denne kommer jeg nesten inn på, men må ha passord. og det er ikke admin, eller Administrator eller noe sånt, noen som vet passordet på denne da?? Så kan jeg ihvertfall bruke denne så lenge Lenke til kommentar
Brend1 Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Kan være passord som er passordet Endret 28. mai 2006 av FaZZa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå