Gunsmoke Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 (endret) Hei. Har fått meg en Synology DS 106e som har print server. Denne er koblet til D-Link DGL-4300 "GamerLounge". Denne har 4 Gbit LAN utganger, hvor maskinene og serveren er koblet til. Printeren er en HP Officjet G85, og er koblet til Serveren via USB. Jeg får delt filer mellom PC'ene fra serveren. Samt printeren blir funnet hos serveren(DS106e) . Men jeg får opp denne feilmeldingen når jeg kjører Windows sin Veiviser for skriver, på de enkelte maskiner: Noen forslag til hva jeg må gjøre? Endret 27. mai 2006 av Gunsmoke Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Sikker på at du skal legge den til som en windowskriver og ikke bruke TCP/IP-printerport? Sjekket manualen? Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 27. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2006 Sikker på at du skal legge den til som en windowskriver og ikke bruke TCP/IP-printerport? Sjekket manualen? 6189299[/snapback] Nå snakker du over min lille nettverks kunskap Det står veldig lite om skriver tilknyttning i manualen, men på hjelp sidene til Synology her står det om tre forkjellige måter. Er det en av disse du mener? Skal prøve de senere, skal ut Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) Har prøvd alle tre måter som Synology oppgir på sine sider, uten resultat Alle tre måter ender opp med denne meldingen: ...og ingenting blir printet ut..... Men som dette bilde hviser: ....så blir printeren gjenkjent av DS106e, men de tilkoblede maskiner får ikke tilgang.... Kan det være en brannmur eller lignende, som hindrer tilgang? Jeg bruker McAfee.. Må jeg åpne en port i D-Link DGL4300 routeren som er koblet til ADSL modemet mitt? Synology sin support(pr mail) sier at det kan vær at printeren min ikke støttes, men siden den blir gjenkjent når jeg er logget inn på "Manage" hvor jeg finner printeren under "Devices", synes dette er litt rart at den ikke skulle støttes når den er der Noen som skjenner til dette der ute, om jeg ikke finner ut av det ser jeg meg nøtt til å returener den, senest på fredag... Endret 7. juni 2006 av Gunsmoke Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Please, noen hint her.... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Ikke alle printere fungerer like godt, hvordan blir den innstallert? TCP/IP-printerport? Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Ikke alle printere fungerer like godt, hvordan blir den innstallert? TCP/IP-printerport? 6267833[/snapback] Takker for svar agvg Jeg har prøvd disse tre som er anbefalt av Synology her: Type 1. As Network Port Type 2. As Local Port Type 3. LPR Port (Recommended) På type tre så velger jeg Standard TCP/IP Port i et rullegardin i Printer Wizarden til Windows! Jeg får lagt inn printeren under "skrivere og telefakser" i windows, og satt den til default skriver. Men skriveren mottar ingen utskrifts jobb I utskrifts boksen står det at den venter på meg Endret 8. juni 2006 av Gunsmoke Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Noen av disse MFP-skriverne er sære, har du prøvd den universal-driveren til denne i XP? Jeg vil tro det er skriveren og ikke serveren som er problemet, HP har egne printservere tilpasset disse svjv. Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 har du prøvd den universal-driveren til denne i XP? 6269632[/snapback] Hvordan finner jeg denne? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Følger med XP og heter kun Officejet. Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Følger med XP og heter kun Officejet. 6269774[/snapback] Samme resultat Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Den printeren funker sansynligvis ikke. I motsetning til hva produsenter av print servere sier så fungerer de færreste printere i dag med slike løsninger. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Den printeren funker sansynligvis ikke. I motsetning til hva produsenter av print servere sier så fungerer de færreste printere i dag med slike løsninger. 6270223[/snapback] Da er egentlig printeren defekt by design/software. Har satt opp endel slike løsninger og det er ikke så ofte det ikke fungerer. Dog i min verden kombineres ikke ordet blekk med ordet skrivere. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 De fleste nyere skrivere i dag benytter seg av GDI og ikke postscript. Det betyr at de må være direkte tilkoblet maskinen som skriver ut. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 De fleste nyere skrivere i dag benytter seg av GDI og ikke postscript. Det betyr at de må være direkte tilkoblet maskinen som skriver ut. 6270775[/snapback] De fleste skriverne jeg har satt opp er ikke postscript-skrivere så det er ikke problemet. Selv hjernedøde win-only skrivere er i mange tilfeller helt kurrante og sette opp med printserver. Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Den printeren funker sansynligvis ikke. I motsetning til hva produsenter av print servere sier så fungerer de færreste printere i dag med slike løsninger. 6270223[/snapback] Hvorfor selges da printservere, når det skjelden virker? Betyr dette at en må kjøpe en printer med innebygget nettverkskort, for å unngå å være avhengig av at en PC må stå på heletiden? Jeg har delt denne blekk skriveren igjennom nettverket når den har vært koblet til en dedikert maskin, men altså igjennom Synology sin print server, virker den ikke... Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Har både Oki B4100 og HP laserjet 1020. Ingen av disse kan settes i nettverk. Som du sier agvg så er det sikkert mange som funker, men det er også mange som ikke funker i nettverk. De fleste eldre skrivere som har paralellport fungerer faktisk ganske greit på printservere med denne muligheten. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Har både Oki B4100 og HP laserjet 1020. Ingen av disse kan settes i nettverk. 6279593[/snapback] Begge disse har jeg satt opp med printserver, så de er ikke umulige. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Jeg har Synology Disk Station DS-101g+ og HPLJ 1020. Har samme problem. Likevel klarte jeg å skrive ut en eller to sider ved flere anledninger, men det var alt. Du kan kanskje prøve med KORTERE USB kabel. Jeg vet at det høres litt rart ut, men folk sverger at det hjalp i noen andre sammenheng. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Har både Oki B4100 og HP laserjet 1020. Ingen av disse kan settes i nettverk. Som du sier agvg så er det sikkert mange som funker, men det er også mange som ikke funker i nettverk. De fleste eldre skrivere som har paralellport fungerer faktisk ganske greit på printservere med denne muligheten. 6279593[/snapback] Hvilken printserver var det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå