qtip Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Jeg skal kjøpe et trådløst kort til min stasjonære maskin. Den vil stå i samme etasje men på et annet rom (2 vegger i tre mellom maskin og trådløs ruter). Jeg lurer på hva jeg bør kjøpe, enten PCI-kort eller et USB-kort. Noen som har noen tips og gjerne anbefalinger på hva hva jeg bør velge? Jeg har USB1 og min trådløse ruter er Dlink 624+ (støtter ikke denne hastighet opp til 54MB?). Qtip Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Gå for et PCI kort, spesielt om du ikke har USB-2. Anbefaler også å sjekke ut kortene med løse antenner. Lenke til kommentar
qtip Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2006 Gå for et PCI kort, spesielt om du ikke har USB-2.Anbefaler også å sjekke ut kortene med løse antenner. 6188102[/snapback] Tenker du f.eks på en slik som denne.... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 prøv å få ett som er av samme produsent som routeren =) det er ikke alltid utstyret liker hverandre (iallefall samme chipset) noe som kan medføre lavere hastigheter Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Gå for et PCI kort, spesielt om du ikke har USB-2.Anbefaler også å sjekke ut kortene med løse antenner. 6188102[/snapback] Tenker du f.eks på en slik som denne.... 6193162[/snapback] Noe slikt ja............. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Dlink 624 er en 11G router som støtter inntil 108Mbit. Du bør derfor kjøpe denne http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=56921&site=6 som er kompatibel med routeren. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Det er IKKE et krav at det må være samme merke. Sjekk bruker-erfaringer på det kortet på Prisguiden, virker ikke positivt.. SMC EZ Connect Wireless G PCI 108 Mbps virker ganske ok. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 OK, tenkte på å bevare 108Mbit fordelen uten å sjekke andre merker, men går vel sikkert greit med andre også. Ikke alltid slike brukererfaringer er til å stole på da det er mange som ikke vet bak frem på kortet Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Enig med bruker-erfaringer men nå var det vel mange som var misfornøyd med akkurat det kortet.. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Jeg har en SMC EZ Connect Wireless G PCI 54 Mbps, og denne har myyyye bedre radio enn det broadcombaserte nettverkskortet mitt fra MSI (MSI pc54g). Så den ekstra hundrelappen man slenger i for å få SMC lønner seg! Edit: SMC er billigere enn MSI :] Endret 28. mai 2006 av Melkekartong Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå