Gå til innhold

*løst* Problem med AGP-slot på Asrock-hovedkort?

Anbefalte innlegg

Heisann, viser til følgende tråd jeg la inn på prosessorer for litt siden: Klikk meg

Kjøpte altså et nytt hovedkort av typen ASRock K8UPGRAD Socket 754 AMD Hovedkort NFORCE3 250, ATX, SATA, DDR, Audio, LAN.

Koblet sammen alt igår, inkludert et skjermkort av typen Sapphire Radeon 9200 Atlantis 128MB DDR AGP,ATI9200,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail. Når jeg skulle starte opp systemet for første gang hørtes det ut som det gikk fint, men skjermen går bare rett i ventemodus. når jeg trykker på en knapp på skjermen kommer det opp "No signal, self test mode". Har prøvd med to forskjellige skjermer.

Skjermkortet funket fint sist gang jeg brukte det, så kan det hende det er noe galt med AGP-sloten på hovedkortet? At det ikke er strøm på det eller lignende? Noen som har noen forslag til hva som kan være galt?

Har dessverre ikke noen kryssjekkingsmuligheter, da jeg ikke har en annen PC eller skjermkort.

På forhånd takk for svar! :)

Endret av tommens
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, greit nok det. Men problemet ligger jo i at jeg ikke får noe signal til skjermen. Altså lurer jeg på om det er muligens skjermkortet som er ødelagt, eller om det rett og slett ikke er strøm på AGP-sloten på det nye hovedkortet.

Lenke til kommentar

Har prøvd å resette CMOS, men ingen forandring. Skal jeg da bare ta sjansen på og kjøpe et nytt skjermkort eller er noen andre måter jeg kan finne ut hva som er problemet? Er kanskje ikke så sannsynlig at det er AGP-sloten på det nye hovedkortet som ikke fungerer?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om drifts-spenningen på det skjermkortet ditt, men det finnes jo tre AGP-hastigheter.

Det var 2X som kom først, deretter kom jo 4X og 8X. Det er forskjellig driftsspenning på noen av de ovennevnte, jeg vet at den ene er 3.3 Volt, den andre husker jeg ikke nå.

Så sjekk hovedkortmanualen for hvilken spenning HK gir og hvilken spenning skjermkort skal ha.

Dette er bare et forslag til problemløsningen, det er ikke sikkert at det er løsningen.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om drifts-spenningen på det skjermkortet ditt, men det finnes jo tre AGP-hastigheter.

6193107[/snapback]

Tviler på at problemet ligger her; de eldre AGP-kortene som kjører på 3,3V passer ikke fysisk inn i de nyere slotene..

Lenke til kommentar

Problemet var simpelthen at jeg ikke hadde koblet til alle kablene fra strømforsyningen. Tok bilde av koblingene fra det forrige hovedkortet, og der var det en kabel som ikke var koblet på, som altså skulle kobles til denne gangen. Nå er alt i skjønneste orden. :)

Skal ikke være lett for en nybegynner, men takk for alle innspill. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...