Gå til innhold

Hvordan finne pris på utenlandske varer nøyaktig?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg lurer på hvordan jeg kan beregne nøyaktig pris i norske kroner hvis jeg bestiller ting fra USA. Snakker ikke om å spare noen kroner på hardware, men rett og slett at disse tingene ikke lages i Europa men bestilles direkte fra utvikler. De har da en pris i USD.

Hvordan kan jeg finne sånn høvelig nøyaktig hva de vil koste når jeg bestiller til Norge?

Kan jo alltids hive på +25% i mva, men hva blir tollen på? Det koster garantert over 1000, kanskje mange tusen.

Jeg snakker om moduler til synthesizer, som disse:

 

http://www.blacet.com/

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, du betaler 25% moms på varens verdi eks. frakt på grunnlag av gjeldende valutakurs ved innføringstidspunkt (du finner kursen hos www.toll.no). Det er ingen tollavgift, men dersom Posten står for forsendelsen inn i landet må du gjerne betale en avgift for fortolling. Denne finner du hos www.posten.no.

 

Fortolling gjennom befrakter som UPS, Fedex etc er etter min erfaring gratis. Du betaler imidlertid moms som vanlig.

 

Er varens verdi <200 kr blir du ikke ilagt moms. Gaver har en tollfri grense på 1000 kr.

Lenke til kommentar
Nei, du betaler 25% moms på varens verdi eks. frakt på grunnlag av gjeldende valutakurs ved innføringstidspunkt (du finner kursen hos www.toll.no). Det er ingen tollavgift, men dersom Posten står for forsendelsen inn i landet må du gjerne betale en avgift for fortolling. Denne finner du hos www.posten.no.

 

Fortolling gjennom befrakter som UPS, Fedex etc er etter min erfaring gratis. Du betaler imidlertid moms som vanlig.

 

Er varens verdi <200 kr blir du ikke ilagt moms. Gaver har en tollfri grense på 1000 kr.

6190725[/snapback]

Her har du fakta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...