Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Dine tanker om Warhammer Online!


Anbefalte innlegg

Må se om vi klarer å puste litt liv i denne tråden.

 

Hva forventer folk seg av PvP i WAR? Og hva har dere som tidligere erfaringer fra andre spill? Som en dedikert Pvp spiller fra bl.a. Dark Age of Camelot har jeg ganske spesifike syn på hva jeg forventer. Etter det jeg hører developerene sier går det i veldig riktig rettning.

 

Det jeg ser etter i gruppe vs gruppe kamper (ettersom mange er kjent med wow, bruker jeg ofte det som referanse):

 

- Jeg håper player skill (eller som vi ville sagt på norsk,spiller ferdigheter) blir viktig. Spillet kan være lett å lære, men det bør være vanskelig å bli god, og veldig vanskelig å bli en mester. Wow er et eksempel der spillet var veldig lett å lære og lett til medium å mastre.

 

- Raske og hektiske kamper. Ikke at kampene skal være over på 10 sekunder, men at man altid har noe å gjøre og at man ofte må prioritere oppgaver etter viktighet. I wow ble det ofte venting på at din neste ability skulle bli klar igjen for så å bruke den mens du gjorde litt damage i mellomtiden. Dette er en viktig byggestein for å få spillet til å kreve ferdigheter.

 

- Teamplay bør være alpha omega. De forskjellige classene bør være avhengig av hverandre. Camelot utførte dette på best mulig måte. En tank må beskytte castere og healere, healere må heale castere og tanks, og castere må beskytte tanks og healere med en blanding av damage og crowd control. I wow var dette svært mye mindre viktig. En tank gjorde damage... en caster gjorde damage og healere gjorde damage... og healte en gang i ny og ne.

 

- Skikkelig reward system. Alle kamper er ikke like spennende og som en ekstra reward i tillegg til "the joy of battle" bør det være et system der spillere får reward som alene skal gjøre pvp verdt det. Jeg synes ikke det skal være et system der de som spiller mest får de beste rewardene. I wow hadde du ikke håp om å komme til høyeste rank om du jobbet. I camelot fikk du realm points som sendte deg opp i ranks. 10 Levels per rank, 13 ranks. Per level fikk du et realmskill point som kunne brukes til å kjøpe skills, spells og abileties og bonuser i alle arter. Noen er billige, mens andre kostet mye poeng etter som hvor mektig de var. For hver rank fikk du en liten bonus på alle skills du hadde fra før. I tillegg til dette var det noen andre små bonuser du fikk og kunne bruke til små potions. Var du i et guild tjente du også en type poeng som unne brukes til å gi bonuser til alle i guildet (type exp bonuser etc). Med andre ord et veldig gøy og givende system.

 

Per nå, har de gitt hint om at de jobber for ca alt jeg håper på. Håper bare resultatet blir bra.

 

Her er en ganske bra gameplay video. Får ikke vite noe nytt, men få de mye bra ingame bilder:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+214asdf125

pvp-systemet i wow er egentlig ikke så helt på jordet som det først virker. "Player skill" er til en viss grad tilstede, siden man ofte må lære seg gode teknikker for å vinne.

 

Desverre så er det alt for lett å bare gå i en instance i ett år og komme ut med bra nok equipment til å dominere de fleste andre på level 60 som ikke har gått inn for det.

 

Jeg håper warhammer blir noe i nærheten av WoW uten end-game itemgrinding. Gjerne vil jeg også at levling går fort(ere), og om det skal være en slags talents i warhammer, så vil jeg at å "respecce" skal være billig for å oppmuntre til eksperimentering. Da har man eliminert det jeg syns var trist med wow, samtidig som man beholder de elementene jeg likte.

 

Jeg vil såklart at det skal være bedre balanse mellom classene, men som wow har vist så er det vanskelig å balansere 1v1 (selv om jeg også mener at blizzard-teamet har ignorert gode ideer)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det forskjell på en gruppe dårlige spillere og en gruppe med gode spillere, men for det første er det alt for enkelt å bli "god" ettersom spillet er så lite komplekst. I tillegg er ikke spillet bygget opp for skikkelig teamplay. Sikkert ikke så lett vite hva jeg mener om man bare har spillt wow. Den enkle sannhet er at en av grunnene til at wow er så populært er fordi det er gjordt så enkelt at alle kan spille det. Bra for antall spillere, dårlig for et bra combat system.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Selvfølgelig er det forskjell på en gruppe dårlige spillere og en gruppe med gode spillere, men  for det første er det alt for enkelt å bli "god" ettersom spillet er så lite komplekst. I tillegg er ikke spillet bygget opp for skikkelig teamplay. Sikkert ikke så lett vite hva jeg mener om man bare har spillt wow. Den enkle sannhet er at en av grunnene til at wow er så populært er fordi det er gjordt så enkelt at alle kan spille det. Bra for antall spillere, dårlig for et bra combat system.

6873104[/snapback]

 

At spillet er lite "komplekst" tar vekk meningsløse elementer og lar spilleren heller bli bedre på å ha oversikt over kampområdet (andre spillere og lignende). Virkelig gode spillere er jo de som ser ut som om de har full kontroll på hvor X antall fiender befinner seg og hva de gjør og reagerer deretter. Dersom spillet blir mer komplekst så vil nok spillet dessuten føles treigere.

 

Etter min mening er det ikke så mye å klage på når det kommer til selve combatsystemet. Jeg har spilt WoW, AO, GW (vet det ikke er mmorpg) og City of Heroes. WoW sitt kampsystem er ett av de bedre av disse.

 

Spillet er bygd rundt teamplay OG soloing, slik feks. AO ikke var, der var soloing meningsløst. Det er fort gjort å fokusere mer på teamplay og dermed gjøre soloing vanskeligere for enkelte classes som er ment for support.

 

Det er alt for lett å bli "god" siden wow er såpass itemfokusert at det spiller en sterk rolle. Som jeg sa tidligere likte jeg slett ikke å bli level 60 og få vite at man må "levle mer" i form av å skaffe epix for å bli konkurransedyktig i feks. BG. Det føltes for meg som å snike inn ekstra levler som jeg ikke visste om.

Lenke til kommentar

Det som er så synd er at alle kidsa bare kommer til å hevde at WAR har kopiert WoW. Bare vær klar over at Warhammer eksisterte lenge før noe Warcraft-franchise, og at hele Warcraft-universet er inspirert av Warhammer, til og med den grafiske stilen du ser i WoW, det er derfor det for dere uvitende ser ut som WAR hermer etter WoW.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Det som er så synd er at alle kidsa bare kommer til å hevde at WAR har kopiert WoW. Bare vær klar over at Warhammer eksisterte lenge før noe Warcraft-franchise, og at hele Warcraft-universet er inspirert av Warhammer, til og med den grafiske stilen du ser i WoW, det er derfor det for dere uvitende ser ut som WAR hermer etter WoW.

6930539[/snapback]

Vel, når WAR blir mainstream så tror jeg vi vil se en del av det, men det tar ikke lang tid før folk flest vet hvordan det egentlig ligger ann. Det er tross alt det første de får vite når de skriver "sigh, a wow clone".

 

Det skal jo også sies at WAR er mye inspirert fra Wow i form av UI or trolig mye av det samme når det gjelder questing og annet små plukk.

 

Rasene du kan velge mellom er:

 

Destruction:

Chaos (onde fæle korrupte humans)

Greenskins (som består av Goblins og Orcs)

Dark Elves

 

Order:

Dwarfs

Empire (humans)

High Elves

 

Hver rase har 4 unike classer, som tilsvarer 24 classer tilsammen. Du kan finne ut litt om noen av classene til greenskins og dwarfs på warhammeronline.com.

 

En meget bra forklaring på hva Warhammer handler om av selveste Paul Barnett :

Lenke til kommentar
Lurer felt om det blir et grinde-spill og om det kommer til å være ekstremt fokus på penger og rikdom slik at det blir ninja lootere, kinesiske farmere osv.

6950788[/snapback]

 

Hovedfokus kommer til å være på pvp. Det vil si at det nok ikke kommer til å bli som i Wow, med farmere osv. Noen vil det sikkert være, men på ingen måte like mye.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Hovedfokus kommer til å være på pvp. Det vil si at det nok ikke kommer til å bli som i Wow, med farmere osv. Noen vil det sikkert være, men på ingen måte like mye.

6951145[/snapback]

 

Dersom fokuset blir på grinding av epix, så blir pvpen (skikkelig) ubalansert. Å grinde epix i wow ble som en form for stealthlevling. Når du så pvpvideoer av level 60s som wtfpwner andre level 60s, så ble det lissom skikkelig utklassing, fordi den ene hadde epix og den andre ikke.

 

Nei til hemmelig levling i war!! :D

Lenke til kommentar
som jeg har sagt så gleder jeg meg helt vilt til det kommer!

 

men jeg lurer på om noen kan svare meg på om warhammer online kommer til å koste noe i måneden...

6966496[/snapback]

 

Jeg kan love deg att alle fremtidige MMO's vil komme med en månedlig betaling.

6968052[/snapback]

 

åhh, nedtur :thumbdown:

Lenke til kommentar
som jeg har sagt så gleder jeg meg helt vilt til det kommer!

 

men jeg lurer på om noen kan svare meg på om warhammer online kommer til å koste noe i måneden...

6966496[/snapback]

 

Jeg kan love deg att alle fremtidige MMO's vil komme med en månedlig betaling.

6968052[/snapback]

 

åhh, nedtur :thumbdown:

6971160[/snapback]

Hvorfor det ? 100kr i måneden er veldig lite. Er nemlig masse utgifter, nett linjer, servere, folk til å ta seg av servere, folk til å legge til nytt "content", GM'er osv osv.

Er ikke mulig å holde et MMO gående uten månedsbetalinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...