Gå til innhold

Steelpad, Q-Pad og Icemat. Hva er forskjellen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Steelpad, Q-pad og Icemat er alle musmatter for gamere. Hovedforskjellen er stoffet og størelsen de er lagd i.

Icemat er laget av glass og har derfor bra glid. Det høres kanskje litt rart ut, men jeg kjenner mange som bruker Icemat og er veldig fornøyd med det.

Q-pad er for det meste (bare?) laget av tøy. De har en ganske like overlflate som "vanlige" musmatter. Størrelsene varier på hvilken "sens" du bruker.

Steelpad er ganske like Q-pads matter. Borsett fra overflaten noen av Steelpads matter har plastikk eller stål.

Om du foretrekker glass, tøy eller andre matter er egentlig smak og behag. Du må komme fram til hva du liker best. Personlig fortrekker jeg Q-pad.

Lykke til med valg av musmatte! :w00t:

Edit: Mer info om Icemat

Endret av Bl33der
Lenke til kommentar

Selv synes jeg Icemat blir vondt å bruke i lengden, og musa glir ikke på langt nær så bra som på Steelpad med skatez.

Q-pad har jeg aldri borti. Men steelpad og mx518 er kanskje det kjøpet jeg angrer aller minst på, og jeg kommer nok til å beholde den musematta leeeeenge.

Lenke til kommentar

Merk, Icemat støyer mye. Vet ikke hvordan det er med skatez men det styøer hvertfall veldig mye uten.

Q-Pad støyer nesten ikke noe i hele tatt og har også veldig god gli.

Q-Pad + MX518 = sant. <3

Steelpad er ganske lik Q-pad når det gjelder gli, men støyer mer siden det er laget av hard plastikk/stål.

Lenke til kommentar

Jeg brukte steelpad og mx510 før men byttet matte til Qpad og Qpad Glidz og mener at Qpad er noe bedre. Den er stor men samtidig lett å få med seg på lan :) Uansett hvilken mus du har funker den bra på Qpad og Glidz, anbefales på det sterkeste :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...