Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom/Catch' gateway. -LØST-


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trenger litt hjelp ASAP.

 

Jeg har en oldschool Catch/Bluecom-linje med statisk adresse. Også var jeg så heldig at jeg klarte å slette gateway og nettverksmasken fra routeren (resatte den). Og nå kommer jeg meg ikke på nett :cry: Om noen har gateway- og/eller nettverksmaske-adressen, kan dere plz plz poste den. Føler meg helt avstengt fra resten av verden!

 

EDIT:

 

Tusen hjertelig takk til sunbug som reddet dagen :love:

Hva trenger man vel offisiell kundesupport til når man har Diskusjon.no med utrolig mange flinke, kompetente mennesker? Supert! :D

Endret av dofferneo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gateway er forskjellig fra område til område.

 

gw.catchcom.com du mener, kanskje?

6187623[/snapback]

 

Nei, gateway-adressen. 4x3 siffer. Husker ikke hva den er, har ingen dokumenter på det og finner den ikke på verken Bluecom eller Catch' nettsted. Nettmasken er grei, den er 255.255.255.0. Sukk. Må vel bare ringe dem :/

Lenke til kommentar

Jeg er ikke bluecom kunde, så jeg kan ikek gi deg et eksakt svar, men veldig sansynligvis er det en av følgende:

 

10.0.0.1

192.168.1.1

192.168.0.1

 

Dersom du setter din IP configurasjon til automatisk så skal du jo også få tildelt gateway adressen autoamtisk (og da kan du se den via ipconfig dersom du har lyst å sette alt opp manuellt senere).

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Desverre var det ingen av de overstående som fungerte, så jeg må nok bare ringe Bluecom. Gjør det faktisk nå. Er nummer ti i køen, så jeg har satt de på høyttaler. np: Bjørn Eidsvog og hun svenske dama - "Undre over alle undre". Oi nummer seks nå :D

 

Uansett, takk for hjelpen. :w00t:

Lenke til kommentar

Ååååå! Udugelige kundeservicetelefon!! Hun sa jeg var nummer 1 i køen, og så sa hun plutselig at Bluecoms supporttelefon hadde byttet nummer fra 1. april (det er det numret jeg har ringt). Videre måtte jeg velge avdeling (privat->ADSL). Gjorde det, jeg - og nå er jeg nummer 6 i køen igjen! :wallbash: Visste det! Visste det! Gah!

 

Når jeg nå endelig kom igjennom og får snakket med ei, sagt hva problemet er og sambandsnumret mitt, sier hun at hun ikke finner det. Jeg gir henne kundenumret, men da sier hun at hun må sette meg over til den andre avdelingen og at jeg må vente et øyeblikk. Javel, sier jeg. Lurer litt på hva den damen definerer som et øyeblikk, for nå har det gått en halvtime. :thumbdown:

Endret av dofferneo
Lenke til kommentar

Stakkar :

Primary DNS: 217.118.32.12

Secondary DNS: 217.118.32.13

Default Gateway: 217.118.32.2 (ved ip-adresse i range'en 217.118.32.0-255 og 217.118.33.0-255).

Default Gateway: 217.118.40.1(ved ip-adresse i range'en

217.118.40.0-255).

Default Gateway: 217.118.44.1(ved ip-adresse i range'en 217.118.44.0-255).

Lenke til kommentar
Stakkar :

Primary DNS: 217.118.32.12

Secondary DNS: 217.118.32.13

Default Gateway: 217.118.32.2 (ved ip-adresse i range'en 217.118.32.0-255 og 217.118.33.0-255).

Default Gateway: 217.118.40.1(ved ip-adresse i range'en

217.118.40.0-255).

Default Gateway: 217.118.44.1(ved ip-adresse i range'en 217.118.44.0-255).

6188582[/snapback]

 

Desverre er ikke min IP innenfor noen av de rangene. Men jeg har snakket med Bluecom nå, og de skulle sende meg gateway og nettverksmaske på SMS eller e-post. Programmet hun måtte inn på for å finne opplysningene fungerte selvfølgelig ikke når jeg ringte. Men men. Jeg skal vel ikke klage... Jeg kan fremdeles leeche litt av naboens nett :innocent:

Lenke til kommentar

heh, syns det var mange rare forslag her :D

 

har selv fast ip i gamle catch og min gateway har alltid vært samme som ipn, bare siste sifferet har enten vært ett siffer høyere eller lavere - eks. om dine siste siffre i ipn din er .135 så ville gateway hos meg vært enten .134 eller .136

 

håper du skjønte det der, var ikke noen god forklaring :p

Lenke til kommentar
heh, syns det var mange rare forslag her :D

 

har selv fast ip i gamle catch og min gateway har alltid vært samme som ipn, bare siste sifferet har enten vært ett siffer høyere eller lavere - eks. om dine siste siffre i ipn din er .135 så ville gateway hos meg vært enten .134 eller .136

 

håper du skjønte det der, var ikke noen god forklaring :p

6189144[/snapback]

 

Desverre ser det ikke ut til å fungere. :/ Det er vel 2-3 timer siden jeg snakket med dem på kundeservice, og hun sa at tech-avdelingen skulle sende meg en e-post eller SMS med opplysningene jeg trengte så snart som mulig. Lurer på om de har dårlig batteri på klokkene sine der borte :p

Lenke til kommentar
Er jo en del forskjell på lokal og fjern gateway da.

 

 

Og, det er ikke de eneste innstillingen man trenger for å komme seg på nett.

6189321[/snapback]

 

Hvis du tenker på IP og DNS, så kan jeg opplyse at jeg har dem. (sub)Nettverksmasken er så vidt jeg kan se, 255.255.255.0.

 

Var å sjekket på pappas kontor hva innstillingene der sa. Nettverksmasken stod på: 255.255.255.0 og gatewayen stod på 10.0.0.1 eller 10.0.0.10. Jeg har prøvd alt! Gah! Treiginger hos BC. Må vel ringe dem på nytt :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...