Opticane Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 (endret) Jeg kjøpte for et par uker siden et par Creative EP630 ørepropper (320 kr hos Datakjeden). Idag hadde jeg et uhell og glapp mp3-spilleren de sto i, i bakken. MP3-spilleren fikk ingen skader.. fordi pluggen tok sammenstøtet. Dette resulterte i at 3,5mm-pluggen brakk, og jeg må bytte plugg. Jeg kjøpte en ny, gullbelagt en på Clas Ohlson. Den ser slik ut: Jeg kuttet av restene av den gamle pluggen på selve ledningen, og avisolerte ca. èn cm av den svarte isolasjonen. Slik ser det ut: Som dere ser har den ene "kabelen" (den VENSTRE øreproppen) en grønn-rød leder og en grønn leder. Den andre "kabelen" til HØYRE ørepropp har en kobber-farget leder og en rød leder. Er det noen som har peiling på hvilke ledere som skal på hvilke kontaktpunkter på den nye pluggen? Og hvordan jeg får fjernet den ultra-tynne isolasjonen på de røde og grønne lederene? Jeg sier tusen takk for de som kan dette her og gidder å svare. mvh Magnus Endret 26. mai 2006 av Opticane Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Hvis det er skjermede ledninger (ser egentlig ikke sånn ut) så skal skjermene til den lengste av de 3 kontaktene. Hvis ikke skal en leder fra hver kabel sammen til denne (det er 'jord'). Så skal en leder fra hver kabel til de to andre, det er høyre og venstre kanal. Du skal få lyd uansett hvilken farge du bruker. Du får feil fase hvis det ikke er riktig, men slikt er vanskelig å høre. Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Og standard elektronikk tilsier at rødt er +, så de med rødt på koples på hver sin kontakt (høyre/venstre), de andre to jordes på midtkontakt.. Isolasjon kan du få av med et forsiktig snitt med skarp kniv, og deretter bare dra den av. Lenke til kommentar
Opticane Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Takk, det funka.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå