YBD Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 God kveld! VG-nett har i dag en artikkel med tittelen "Du kan ikke stole på SMS-meldinger". Er det noen som vet hvilke sider det er snakk om? Er det ulovlig? Lenke til kommentar
Tommy Angelo Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Ulovlig og Ulovlig... kommer vel ann på hvor mye bråk meldingen din lager. En ting er å lure en kompis med ett par uskyldige meldinger noe annet er hvis du prøver å svindle eller virkelig skremme noen. Eller så kan du jo se hvordan det går med han duden fra sonen på tv2. Han utga seg for å være en annen med lite hell. Anmeldt av Netcom og permitert fra tv2. Bruk hue så går det sikkert bra. www.luresms.com (har ikke testet den selv siden jeg av prinsipp ikke gidder å bruke penger på sånt tull:-) Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Dessverre er det alltid folk som skal misbruke mulighet for å sende SMS anonymt. Ellers hadde jeg satt opp en slik nettside for lengst. Nettsteder som luresms og medier som VG forårsaker jo nå at operatørene sikkert fjerner denne muligheten, og hindrer oss som bruker muligheten for valgfri avsender seriøst i forbindelse med jobb. Lenke til kommentar
clinton4 Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Dessverre er det alltid folk som skal misbruke mulighet for å sende SMS anonymt. Ellers hadde jeg satt opp en slik nettside for lengst. Nettsteder som luresms og medier som VG forårsaker jo nå at operatørene sikkert fjerner denne muligheten, og hindrer oss som bruker muligheten for valgfri avsender seriøst i forbindelse med jobb. 6187919[/snapback] Tviler sterkt på at operatørene vil fjerne for denne muligheten, da dette er tilnærmet umulig å utføre. Men tviler ikke på at det vil bli forandringer i loverket snart. Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Dessverre er det alltid folk som skal misbruke mulighet for å sende SMS anonymt. Ellers hadde jeg satt opp en slik nettside for lengst. Nettsteder som luresms og medier som VG forårsaker jo nå at operatørene sikkert fjerner denne muligheten, og hindrer oss som bruker muligheten for valgfri avsender seriøst i forbindelse med jobb. 6187919[/snapback] Tviler sterkt på at operatørene vil fjerne for denne muligheten, da dette er tilnærmet umulig å utføre. Men tviler ikke på at det vil bli forandringer i loverket snart. 6206461[/snapback] For en stund tilbake fjernet Telenor denne tjenesten, men den kom tilbake. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Tviler sterkt på at operatørene vil fjerne for denne muligheten, da dette er tilnærmet umulig å utføre. 6206461[/snapback] Operatørene kan enkelt blokkere denne muligheten for de utenlandske gatewayene jo. Det tror jeg faktisk ble nevnt i en artikkel at de vurderte å gjøre. Resultatet blir vel at vi må ty til norske leverandører av SMS-tjenester, noe som vil si en mangedobling i pris. Lenke til kommentar
clinton4 Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Tror du misforstod meg her, selfølgelig kan telenor og netcom sperre meldinger fra den aktuelle gatewayen. Men å fjerne muligheten for at man skal kunne sende smser med egen avsender tekst/nummer fra gsm systemet, er tilnærmet umulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå