karljacobsen Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Jeg får ikke min diskettstasjon til å fungere. Lampen på diskettstasjonen lyser kontinuerlig uten å ville lese noen disketter. Når jeg går inn i My Computer, så er ikke a: et alternativ. Jeg har kjøpt ny diskettstasjon og ny kabel, så det kan ikke være noe feil med noen av de komponentene. Noen som vet hva jeg skal gjøre? Håper på rask hjelp idet jeg er avhengig av diskettstasjon! Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 2 løsninger på dette, 1). Se at kabelen er satt i rett vei (er den satt opp/ned på disk.stasjonen vil den lyse hele tiden). 2). Kabelen er defekt. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 På den ene siden av kabelen er det en rød "ledning". Denne skal som en tommelfinger-regel være nærmest strøm intakket på diskettstasjonen (samme på HD og CD-ROM oxo). På HK skal den være der d står "pin 1" e.l...' (har hørt at folk har måttet "bryte" av en "tapp" på kabelen for å kunne sette den inn riktig vei... har vel noe med at det ikke er noen standard på det...?) Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 gjør som b-duvaland sier garantert det som er problemet, sjekk også biosen din 1). Se at kabelen er satt i rett vei (er den satt opp/ned på disk.stasjonen vil den lyse hele tiden). Lenke til kommentar
zacon Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Floppykabelen skal stå opp ned i forhold til de andre ide kablene. dvs. med ledningene stikkende oppover. Det lyser hele tida hvis du setter den feil vei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå